Fototriss del 203: Ögonblick

Ögonblick är temat på årets sista fototriss.
Så här i julens ögonblick så blir det mycket bakande och pysslande för mig.
 
Hemgjord dajm är en tradition på godisbordet:
 
Nytt för i år - marsipanmedaljonger med apelsin och mörk rom:
 
Naturligtvis är de penslade med Ögonblikks choklad:
 
 
Nu önskar jag alla andra Fototrissare en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!
1 Maria:

skriven

Nu blev jag godissugen :)
Smaskig triss!
GOD JUL!

Svar: Tack! Ja man äter alldeles för mycket på julen och jag älskar choklad! God Jul!
Mia Ahlstrand

2 Anonym:

skriven

Du lyckades fånga sådana godsaker som bara finns ett ögonblick, innan man faller för frestelsen och sätter tänderna i dom.
GOD JUL

Svar: Tack! Ja det stämmer :) God Jul!
Mia Ahlstrand

3 Agneta:

skriven

Julgodis här också ser jag:-P
Fast jag har inte gjort eget...
God Jul!!

Svar: Gott med godis vare sig det är köpt eller hemgjort! God Jul!
Mia Ahlstrand

4 Lotta:

skriven

Just nu sätter jag mig ner ett ögonblick och njter av dina + alla andras tolkningar!
God-Jul

Svar: Det gör du rätt i :) God Jul!
Mia Ahlstrand

5 Anneli - A'la Foto:

skriven

ÅH vad mumsigt det ser ut! De hemgjorda dajmkolorna ser supergoda ut! Har du något recept?

Ha en underbar jul!

Svar: Nu har jag fixat receptet. Lycka till! God Jul!
Mia Ahlstrand

6 Veiken:

skriven

Åh, Dajm är min absoluta favorit - är den dessutom hemmagjord så blir jag alldeles till mig....En riktigt mumsig triss. GOD JUL!

Svar: Har lagt in receptet nu efter efterfrågan från Anneli så nu är det bara att testa :) God Jul!
Mia Ahlstrand

7 Tantkalle:

skriven

Smarriga ögonblick! God Jul!

Svar: Mmm gillar godis lite för mycket... God fortsättning!
Mia Ahlstrand

8 40plus:

skriven

Mums, vilken samskig triss. Julens sysslor fångade på ett ögonblick!

Svar: Ja dajmen är försvinnande god, prova gärna att göra den :) God fortsättning!
Mia Ahlstrand

9 Della / Var Dag ett Äventyr:

skriven

Hihi! Kul variant.

Svar: Tack :) God fortsättning!
Mia Ahlstrand

10 Pysselfarmor:

skriven

Hoppsan jag är så svag för söta saker! Vilken tur att jag kokade apelsinkola igår. :-))

Fyndigt fångat med Ögonblikks choklad ;-)
Det var himla längesedan jag gjord Dajm, hade glömt bort hur gott det är när man gör det själv.

Hoppas du har/hade en skön julafton.

Svar: Apelsinkola låter också smaskigt! Ja det första jag tänkte på när jag läste ordet ögonblick var just Fazers choklad :) Julafton var toppen tillsammans med nära o kära. God fortsättning!
Mia Ahlstrand

11 Jah Hollis:

skriven

Bokstavligt tala läckra ögonblicksbilder. :-)

Svar: Tack :) God fortsättning!
Mia Ahlstrand

12 Jah Hollis:

skriven

... talat ... heter det ju.

13 Ingegerd:

skriven

Fin triss, blir. ju riktigt sugen

Svar: Tack! Gott slut på året :)
Mia Ahlstrand

14 Annie:

skriven

Åh, så gott det ser ut! Du skulle inte kunna dela med dig av receptet? :-)

Svar: Tack! Dajmreceptet har jag lagt ut så det finns. Det andra kan jag fixa senare om du vill ha det också :) Gott Nytt År på dig!
Mia Ahlstrand

15 irene:

skriven

mmmmmmmm

Svar: :)
Mia Ahlstrand

Kommentera här: