Skyltsöndag från Cascai

Landade nyss i Cascai i Portugal så dagens skyltar är väldigt färska.
 
Te, bubbel och bok på planet.
 
Bara att följa skyltarna på flygplatsen.
 
Välkomnades av en svalkande öl. Lite kul med hjälpen att uttala rätt. Portugisiska är bra mycket svårare än spanska. Men vissa saker påminner om varandra. För övrigt så behövdes verkligen en kall öl. Det var 33 grader när vi landade på sena eftermiddagen och det hade varit 37 i skuggan på dagen.
 
Ikväll blev det bara middag och en kort promenad. Blir alltid en lång dag när man reser och både sonen och jag var trötta. Nu har vi gått in på varsitt hotellrum och det är snart dags att sova.
 
Innan jag åkte förberedde jag i stallet till min kära man som fixar hästen medan jag är borta. Han har även katten att ta hand om och sonens båda katter och ett gäng vandrande pinnar. Tur att vi har honom!
 
Igår träffade jag dottern och hennes barn och direkt när jag kommer säger Charles att han har en överraskning till mig. Han hade fått veta att jag fyller snart och ville göra ett paket till mormor. Så han tog ett av sina gosedjur och slog in alldeles själv och har även skrivit mormor själv på paketet. Så gulligt av honom! Då blir man varm i hjärtat. Och gosedjuret skulle jag få låna tills han ville ha tillbaka det :)
 
Fär att se anadra skyltar så gå in till BP som förvaltar skyltsöndagen.
 
1 Anonym:

skriven

Så gulligt av Charles, både att han ville ge en present och att skriva mormor med barnhand ♥ Jag känner mig nästan som mormor, men jag är ju egentligen faster till Max mamma. Snart får de en liten kille till, så då gissar jag att jag kommer att vara barnvakt litet oftare.

Vad roligt att ni kommit iväg på resa igen! Och så skönt med värme. Sent i går gav jag upp med att vänta på att regnet skulle sluta vräka ned och lade på Leiftra ett regntäcke. Hon har ju inget gräs i sin hage eftersom hon får fång av det, så inget att äta som kunde hålla matsmältningen igång och värmen uppe. Din man får fullt upp nu med alla djur :) Det brukar ta mycket längre tid för den som inte har rutinen,

Snart måste vi ses i Mariefred, ser fram emot att träffas igen!

Ha det fortsatt fint i Portugal, kram!

2 BP:

skriven

Så himla gulligt av dig att tänka på Skyltsöndag i Cascais och bidra med så fina och roliga bilder. Tusen tack för det och länken:-)

Visst är spanska och portugisiska lika, men det sistnämnda låter alltid som om de har en het potatis i munnen. Fotbollsspelaren Marta är ett sådant exempel.

Så gulligt med Charles födelsedagspresent till dig:-)

Antar att din man jobbar hemifrån medan du roar dig i Cascais;-)

3 Paula:

skriven

Hej, kul med ett livstecken från dig som är ute o reser. Och härligt att du har djurvakt, annars får man ju stanna hemma! Ha en fortsatt fin vårvecka! Kram

4 Anni:

skriven

Jahaja, bilderna var såklart färska när du la ut dem, det är ju jag som är sent inne här. Hoppas få se fler bilder från resan i senare inlägg, för till Portugal vill jag gärna resa.
Kram <3

Kommentera här: