Gems weekly photochallenge - brons

Den här tjejen tror jag de flesta känner igen. Stina Nilsson. I VM i Seefeldt tog hon två guld och ett silver. Men på OS i Pyeongchang 2018 tog Stina brons utan att veta om det. Hon låg femma i loppet. Ledarna ropade att "du slåss om medaljerna" men det trodde hon inte på eftersom hon visste att hon låg femma. Men på upploppet krigar hon sig förbi Ingvild Flugstad Östberg och tror att hon blivit fyra. Det är bara det att Stadlober från Österrike hade åkt helt fel väg och var borta från medaljstriden. Så Stina vann brons! En lite rolig historia tycker jag :) Bilden tog min man på planet hem från Munchen. Han satt i sätet framför Stina och pratade lite med henne och frågade om han fick ta en bild.  
  
Så var det ju lite coolt att de blev eskorterade av två Jas Gripen-plan :) De flög riktigt nära ett tag. Och de växlade mellan att köra på samma sida och olika sidor om stora planet. 
 
Båda bilderna är alltså tagna av min man denna vecka.
 
 
 
 
 
1 Susjos:

skriven

Vilka coola bilder!!
Tyvärr hade jag inte känt igen Stina Nilsson, jag har inte följt med så mycket i skid-VM. Va fint att din man fick ta en bild på henne!
Min Bm-kollega Linda blev mycket förvånad när jag frågade om hennes kompis sjukgymnasten gått ett pass med henne och jag berättade att jag bloggar med hennes mamma! Världen är liten! Kram

2 BP:

skriven

WOW! Veckans bidrag skulle jag vilja säga! Din man har verkligen sin bloggande fru i åtanke när han reser. Dessutom är han lite som jag. Ser jag en kändis so jag gillar, så är jag lika framfusig, prata med henne/honom och ber om att ta ett foto.
Bra "bloggdressage" där Mia:-)

Å vilken upplevelse för din man att få en eskort av JAS. Den flygresan glömmer han nog inte in första taget.

3 Anki:

skriven

WOW ... så häftigt med JAS-planen! Och så bra inlägg med Stina Nilsson - perfekt till veckans temaord!

4 Musikanta:

skriven

Kul att du har plockat fram det här fotot som ju passar perfekt till inlägget. Duktig tjej som ser snäll och rar ut.
Ingrid

5 Lillian:

skriven

Så stilig det var med bilde av de to andre flyene ut av vinduet.

6 Violen på Brandholmen:

skriven

Wow, ett helt perfekt inlägg! En eloge till din man som var på alerten och fixade ett fint foto!
Ha det gott!

7 Ditte:

skriven

Så häftigt! Och Stina är ju bara bäst. En jättebra tolkning av veckans temaord. Och kul att din make var på hugget här. Både vad gällde Stina och att få med de två Jasplanen.

8 Paula:

skriven

Men oj! Vår fina Stina! I närkontakt med er, så häftigt! Jag minns loppet mycket väl från tv-sändningen när kommentatorerna nästan hoppar och skuttar och försöker få österrikiskan att begripa att hon åkt fel väg...
Inte tänkte du väl då när ni fotade Stina att hon skulle ha huvudrollen i Gems fototema en vacker dag? Angående er resa 2014 så minns jag visst att jag läst din blogg då också! en fantastisk resa tycker ni säkert fortfarande! Kram

9 "LillaSyster" :

skriven

Ja den dagen minns man, som vi skrek och heja på här hemma i soffan. Sveriges duktiga Stina. Fina bilder som passar helt perfekt den här veckan. Superfin tolkning!

10 Margareta:

skriven

Wow, vilken bild och jag som precis skrev om skidor och brons hade ju behövt den där bilden. Snacka om att du fick bilden precis rätt i tiden.

11 byblixtra:

skriven

Häftigt med JAS-planen. De verkar göra så varje gång det kommer hem medaljörer. Kul att Stina Nilsson tog brons och att din man fick möjlighet att prata med henne och ta en bild.

12 Helen:

skriven

Det är verkligen en fantastisk berättelse och där kan man snacka om att vinna ett brons. Häftig bild med JAS-planen som flyger bredvid trafikplanet.

13 KajsaLisa:

skriven

Kul att känna igen någon be att få ta en bild och sen få till det så den blir så bra som den här med ögonkontakt.Det är inte alla som vågar det.
Bra jobbat

14 Anni:

skriven

Men ÅH! Både åt Stina-bilden och JAS-planen!

Kommentera här: