Skyltsöndag hemifrån

Denna vecka tänkte jag att ni skulle få se hur vi har "skyltat" hemma på väggarna. Nu har vi ju bott här i snart ett år. Vi satte upp en del tavlor direkt och andra väntade vi nåt halvår med. 
 
I köket sitter Matisse-tavlan, precis som i gamla huset. 
 
I sovrummet har vi en fotovägg ovanaför sängen. Bröllopsbilden var ju några år sen... 
 
Min man har två tavlor från sitt föräldrahem på sitt kontor. Den vänstra är ett porträtt av hans mamma när hon var ung, målat av en vän till Svartenbrandt. 
 
Ovanför sitt skrivbord har han en tavla som vi beställt från ett av mina foton, en bild från Titicacasjön. Provade att beställa på aluminumplåt och det tyckte vi blev bra. 
 
I vardagasrummet har vi också beställt tavlor av mina foton. En riktigt stor canvastavla ovanför soffan, från Machu Picchu. Kanske lite knäppt att ha sig själva på väggen, men vi båda gillar denna bild mycket. Sen längre till höger på väggen har vi hängt upp massa småfoton. 
 
Där har jag bara valt svartvita foton och endast djur och natur. Blir ju massa speglingar och så när man fotar tavor men här kommer några av bilderna från fotoväggen:
 
 
 
 
 
 
 
Längre fram ska jag sätta upp lite Gnesta-tavlor målade av Arne Isseus på mitt kontor. Och kanske någon i hallen också. Och när vår gamla släktklocka försvinner till sonens nya lägenhet ska vi göra ännu en fotovägg där den står nu. Då blir det färgbilder och framför allt på barn och barnbarn. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Paula:

skriven

Så kul att se vad ni har UPPÅt väggarna! Jag gillade speciellt fotocollaget med svartvita foton och även den ovanför soffan. Eftersom ni varit ute och rest o upplevt mycket tycker jag det är en självklar del av ert liv som passar perfekt att hänga på väggen. Hemma hos mig tog det ett halvår att få upp nånting alls, men förra helgen skedde det! Kanske ska jag apa efter dig någon vecka när skyltarna tryter. Tack för inblicken i din fina nya lägenhet och kram från pörtet

2 BP:

skriven

Vilken skyltning! WOW säger jag bara. Du skyltar verkligen med dina otroligt fina väggar i er nya lägenhet. Så himla kul att titta på alla era foton som du (antar att det är du) har hängt upp. Å du har lyckats perfekt med att få "collaget" att hänga rakt också om man säger så. Skitsvårt, men succé hos dig:-)
En härlig skyltning som jag tackar så hemskt mycket för. Jo, jag tackar för länken också:-)

3 Annette:

skriven

Så fint ni har det! Och fina tavlor av fotona du tagit. Extra roligt med tavlor som betyder något och inte bara har hamnat där. Lunnefågelfotot är såklart min favorit :) men jag fick en koppling till en serie på HBO Nordic när jag läste om tavlan av en vän till Svartenbrandt. Har du sett Escape at Dannemora? Riktigt, riktigt bra om en verklig rymning som skedde 2015. En av rymmarna var riktigt konstnärlig och målade tavlor i fängelset. Se den om ni inte har gjort det.

Men usch så hemskt med din häst! Jag förstår att det måste ha varit en skräckupplevelse. Hoppas att det är bättre nu och inga problem efteråt med tänder och ben?

Eftersom vi har olika bloggportaler kan de inte kommunicera med varandra, så jag ser inte vad du svarar här och du ser inte vad jag svarar hos mig. Väldigt dåligt att de inte går ihop och gemensamt ändrar så att alla bloggare kan se se svar på sina kommentarer oavsett vilken blogg man har.

4 Eva Trillian:

skriven

Uppåt väggarna fin hemma hos er :) Roligt med tavlor och foton som hänger uppe för att de faktiskt betyder något - inte bara för att de är en inredningsdetalj!

5 Anni:

skriven

Vad roligt att få se! Jag tycker att ni skulle slagit på stort och gjort en fototapet av bilden på er två, den hade ni kunnat ha i sovrummet! Det där bröllopsfotot var visst så gammalt att jag först trodde det var på dina föräldrar, men sedan kände jag igen er :-D
Så kul att sonen fått ny lägenhet! Grattis!

Kommentera här: