Tack Sverige!

Ett stort tack till Sveriges fotbollskillar som bjudit på en fantastisk underhållning! Vilken otrolig lagprestation. Finns vissa som har saknat Zlatan, men det spelar ingen roll hur bra han än är, jag har inte saknat honom alls. Nu lyfte sig alla och spelade som ett lag! Det har blivit väldigt mycket fotbollstittande. Nu är VM över för Sveriges del och det är faktiskt ganska skönt att man inte behöver planera hela sitt liv efter fotbollstiderna :) Vissa matcher har jag sett hemma, vissa på storbildsTV på restaurang, en tillsammans med vänner på en 50-årsfest.
 
Det var ett tag sen nu igen och det börjar bli dags att komma ikapp. Har så många bilder att lägga in så skulle behöva göra ett inlägg per dag... Men det händer ju liksom inte... Har ju fler Zakynthos-bilder men de får vänta lite.
 
Midsommar - den svenskaste av alla svenska traditioner. Det var ju typiskt att det skulle bli regn och lite kyligt just då när sommaren annars är och har varit så varm och solig.
 
Tacksam att få fira tillsammans med goda vänner. Då har man det alltid bra trots lite regn.
 
Vi har dessutom varit på bröllop ute på Ingarö. En barndomsvän till min man gifte sig och min man var tostmaster. Tacksam att vi fick vara med och dela deras stora dag!
 
Tacksam att vi blev bjudna till Skåne och Lund förra helgen. Där firade vi min mans farbror som fyllde 80 år.
 
Tacksam att vi blev bjudna på 20-årskalas i fredags :)
 
Och 50-årskalas på lördagen :) Mona fyllde 50 veckan innan och i lördags ordnade hennes syster överraskningsfest.
 
Tacksam för tid med Oliver och Charles! Han börjar bli stor nu, lillebror. Skrattar, lyfter huvudet, rullar från mage till rygg. Blev 6 veckor igår.
 
Tacksam för "hjälp" i stallet.
 
Tacksam för blomsterängarna som blommar trots torkan. Gnesta Kommun har planterat ängsblommor lite överallt, så vackert! Tidigar i vår blommade tulpaner och påskliljor på samma ställen.
 
 
 
 
1 BP:

skriven

Förstår helt och hållet att du inte har tid att blogga! Du/ni går ju på högvarv jämnt och njuter av alla fester. Jättekul ju!!!
Älskar bilden med din man och lilla Oliver. Det är bara fel färg på Olivers dräkt;-)
Håller helt med dig att Sverige gjorde en suverän insats i VM, men jag sitter och kollar ändå på VM tills på söndag. Ett måste för mig. Min drömfinal är Frankrike-England. Å Frankrike blev ju klart ikväll:-)

2 Annette:

skriven

Så mycket roligt det händer i ert liv! Det ser så mysigt ut alltsammans. Jag såg faktiskt också på Sveriges matcher i VM, och är glad att det gick så bra för svenskarnas lagspel utan Zlatan. Jag saknade inte heller honom, tog laget sig till VM utan honom tyckte jag att de skulle spela utan honom sedan också. Vi ses!

3 Eva Trillian:

skriven

SÅ mycket firande och fest :) Mycket att glädjas åt och vara tacksam för!
Ang. fotbollen så pratade vi här hemma (utifrån en artikel jag läst) om landslagets nyfunna laganda och goda stämning - vi konstaterade då att Zlatan inte är med längre, och det kan vara halva grejen. Han har ju aldrig get vibbarna av att vara en lagspelare direkt ;)
Tack för krya-på-mig kramen :) Den gjorde gott!
Önskar dig god fortsättning på veckan!

4 Susjos:

skriven

Grattis till barnbarn nr 2 om jag inte grattat tidigare! Ja, mycket fotboll har det blivit, och det är inte slut än!
Visst har vi en underbar sommar, och kul med lite roliga fester!
Ja, jogga är nyttigt, men ofta ganska jobbigt!
Jag springer verkligen inte fort, ligger på typ 6.30 per kilometer, och blir överlycklig när jag springer runt 6min/km!
Nu råkade jag springa min sista km ( springer bara 5km numera) på 05.40!!!
Ha en fortsatt fin sommar! Kram!

5 Anni:

skriven

Ett inlägg om dagen, jo du vi är fler som "ligger efter". Å andra sidan är det här inlägget värt så mycket mer - så mycket mys du bjuder på!
Det där midsommarvädret skulle jag gärna ta emot nu. Lite bebisgos också, lyckost dig som har två små guldklimpar att nosa på.
Väntar på inlägget om dejten med Annette nu :-)

Kommentera här: