Tacksam

Nu var det ett tag sen jag var med på Evas tacksamhetsutmaning. Dags igen, visserligen ett par dagar sent. Eftersom det var ett tag sen får tacksamheten sammanfatta tiden från nyår. 
 
Nyårsafton blev lugn. Vi hade ett par goda vänner hemma och vi drack massa champagne och åt god mat. Tacksam både för våra fina vänner och för allt gott! 
 
Till varmrätt åt grabbarna skaldjur och vi tjejer åt oxfilé. Alla var nöjda och tacksamma! 
 
Tacksam för det otroligt vackra vintervädret vi har nu. Tyvärr ska det bli varmare igen. 
 
 
Tacksam för tid med familjen. Om man är lite för rädd för att borsta hästarna kan man borsta på morbror istället :) Nu är det officiellt att familjen ska utökas till sommaren. Min dotter väntar sitt andra barn. Hon har haft det väldigt jobbigt med illamående som förra gången, dessutom foglossning och massa blödningar. Hon har fått åka på massa extra undersökningar men nu tror de att allt ska gå bra. Väldigt tacksam för det!! 
 
Tacksam för en fantastiskt rolig 50-årsfest! Huvudpersonen i bild. 
 
Väldigt tacksam att allt slutade väl under måndagens ridtur. Redan på stallbacken var min häst orolig och när vi red ner mot skogen hörde jag massa skrik i skogen. Såg två barn när jag kom in i skogen och tänkte nästan rida fram och säga åt dem att de skrämmer djuren när de skriker. Men valde en annan stig istället och red iväg. Tio minuter senare när jag ridit igenom skogen och kom ut på grusvägen möter jag en hysterisk mamma. Hennes barn är vilse och hon har ringt polisen. Hon var helt gråtfärdig. Klockan var tre och snart skulle det mörkna... Det var bara att vända och rida tillbaka och leta efter dem. Vi bytte telefonnummer så jag kunde rapportera till henne. Och jag fick barnens namn så jag kunde ropa på dem. Hittar dem nästan på samma ställe som jag sett dem på tidigare. Då hade de precis stött ihop med två andra ryttare. Vi ringde mamman och de andra tjejerna följde barnen genom skogen ut till vägen och mamman. Slutet gott allting gott! 
 
Tacksam för bröllopsinbjudan. Sommarbröllop ute i skärgården. 
Tacksam för mail från bloggvän.
Tacksam för svackor som inte blir för djupa och långa.
Tacksam för varm choklad och ostmacka.
Tacksam för rena lakan i sängen, så skönt! 
Tacksam att det går att sälja prylar vi inte vill ha kvar. 
Tacksam för återvinningen. 
 
 
 
1 Ake:

skriven

Så mycket trevligt du delar med dig av :) Jag nickar glatt åt din lista och glömt mina rena lakan och inte för att glömma den varma chokladen jag själv tog på jobbet ur den goda automaten en natt när jag jobbade från 07 till 02 och var blöt och frusen... (det blev två koppar före bastun) Sedan tycker jag att bilder säger så mycket, gillas skarpt. Hela inlägget sprider glädje :)

2 Eva Trillian:

skriven

Många fina bilder i din lista :) Nyårsglädje och fest - vacker natur och en underbar bild på den lille och morbror :)
Sv: Ja, det kommer när det kommer, det här med lusten att blogga - eller så gör den inte det :) och då är väl det också ok :)
Önskar dig fler vackra, sköna dagar! mer än halva veckan är ju kvar ;)
...och dubbelmormor :) det gäller ju att plocka på sig titlarna ;) Kul!

3 milla:

skriven

Härliga saker att vara tacksam mot
Kram Milla

4 BP:

skriven

Vilket inlägg! Det har allt och lite därtill, inklusive spänningen i skogen.

Vad gäller nyårsmiddagen så hade jag nog valt hummern och skaldjuren, för det är precis vad vi åt:-)

Vintervädret håller jag inte med dig om, men det vet du ju. Älskade att det var 2,5 plusgrader istället för fem minus igår.

Älskar bilden med Charles som borstar av din son, medan sonen surfar - et härligt foto. Himla kul att Charles kommer få ett syskon:-) Hoppas nu att allt har ordnat sig med din (stackars) dotter.

Vilket äventyr i skogen där! Såååååå skönt med ett lyckligt slut för barnen och mamman. Vilken mardröm för kvinnan. Hon måste ha varit så otroligt tacksam.

Ja, det var en diger tacksamhetslista med tanke på att året bara var 10 dagar gammalt då du skrev den:-)

5 Annette:

skriven

Härliga bilder allihop och så roligt med en liten till i familjen! Väldigt obehagligt däremot med barnen som var vilse, jag kan förstå mammans ångest. Vilken tur att det gick bra.
Sköt om dig!

6 Susjos:

skriven

En härlig tacksamhetslista, och så mycket det hinner hända på kort tid :-)
Grattis till dottern, och hoppas nu att resten av graviditeten förlöper väl!
Härligt att kunna hjälpa till att "återföra" två vilsna barn!
Å visst är man tacksam för återvinningen när man ska flytta! Minns det så väl! "Gubbarna " som jobbade där började hälsa på oss efter ett tag, man var ju dit ett par ggr! Hrm!

7 Anni:

skriven

Oj, vilket inlägg! Barnen i skogen gav mig riktiga rysningar (ja, det får väl varenda mamma som läser om det!). Så otroligt skönt att det gick bra.
Bilden på Charles och morbror, så hjärtevärmande! Tänk att den lille skrutten ska bli storebror dessutom. Grattis till er alla, skönt att din dotter är under kontroll. <3
Lite kul att herrarna på nyår åt skaldjur och tjejerna kött, det brukar oftast vara tvärtom när det handlar om "manlig" och "kvinnlig" mat. Själv hade jag absolut valt skaldjuren!
Nu får vi se om det är snö på gång, då blir du glad och jag suckar.

Kommentera här: