Höstmys och tacksamhet

Ännu en vecka har gått. Den sista veckan har jag gjort ett ryck och satt ut mycket saker till försäljning på Gnestas facebooksida. Har lyckats bli av med en hel del; snowboard, längdskidor, converse, en matta mm. Tacksam att sidan finns och att folk vill ha det vi inte längre vill ha. Mycket bättre för miljön än att bara slänga. 
 
Min gamla bröllopsklänning köpte en mamma till sin dotter som skulle vara docka på en maskerad :) Hade aldrig tänkt att köpa bröllopsklänning utan skulle hyra. Men hon som hyrde ut klänningar fick sy upp och sy in den så mycket så hon sa att hon aldrig skulle kunna hyra ut den mer. Det var på den tiden jag vägde under 40 kg... Så jag fick köpa den billigt. 
 
Har varit på föreläsning av Sanna Lundell. Väldigt intressant och tänkvärt. Tacksam att kommunen ordnade detta, helt gratis att gå. För att uppmärksamma världsdagen för psykiatri. 
 
Tacksam för alla sköna lugna turer i skogen. Det ger verkligen energi att lufsa runt i skogen och plocka svamp. Fast nu börjar familjen snarttröttna på svamp.... 
 
Svamparna börjar bli rejält stora nu. Jag brukar låta de små sitta kvar och bara plocka de större. 
 
Tacksam för mitt sällskap i skogen igår. Så glad och tacksam att sonen klarar sig utan rullstolen nu och tacksam att få till bringa tid med barn och barnbarn. 
 
Vi hade en riktigt mysig picknick i hästhagen. Varm choklad och kanelbullar till oss och bananplättar till Charles. 
 
När man skjutsar sonen till sin lilla stuga gäller det att inte lämna bildörren öppen. För då kan det se ut så här när man ska hem. Hans katter är snabba att undersöka det mesta. 
 
Är också tacksam för:
att hösten är så varm fortfarande
mysig middag med vänner
mitt jobb
vänner 
familj
att mina föräldrar fortfarande orkar resa utomlands och har en skön och välbehövlig semester i solen
första löpturen efter en tids uppehåll
swish
mobilt bank-id
spela kort
min bil
renbäddad säng
mörk rom
de där stunderna man får massa energi
härliga ridturer
mina finviner, de som sparats i många år i vinkällaren och som vi nu dricker av. Kan ju inte ta med 70-80 flaskor vin till lägenheten.... 
hederlig kalender av papper
morgontidning att bläddra i
mörk choklad
äppelpaj med vaniljsås
 
 
 
 
 
 
 
1 BP:

skriven

Här blev jag verkligen glad!!! Sonen klarar sig ju inte bara utan rullstol utan kan även bära Charles på sina axlar - fantastiskt!!! Så otroligt skönt att se:-)

Vilken vacker bröllopsklänning!!! Så skönt att någon ville ha den, för du lär ju inte bära den igen kan jag tänka mig;-)

Vad gäller din tacksamhetslista så håller jag helt med dig om den renbäddade sängen och papperskalendern. Håller mig också till en sådan, och är glad att du som är åtskilliga år yngre än jag fortfarande håller fast vid den också:-)

Skrattade gott åt ditt vinförråd - hahaha:-)))) Förstår att ni dricker upp vinet innan flytten. Ni borde hinna med det;-)

2 Paula:

skriven

Så mycket positivt i ditt liv nu efter mycket elände, ja förutom älgflugorna då. Min hästgranne Marianne berättade hur de en gång anfölls under en ritt. Det var ett helt stim som dels fick hästarna i panik och dels klämde sig in under ridhjälmarna. Ryttarna kastade i panik av sig hjälmarna allt medan hästarna skenade och galopperade. Jag bara ryser... På den fronten har det varit lugnt i år, men jag har också undvikit de svampskogar som jag vet har extra mycket odjur...de svamparna får gärna stanna i skogen!
Kram

3 Eva Trillian:

skriven

ojojoj - känner att jag inte häng tmed på sistonde. Rullstol? Men eftersom han inte behöver den längre så har det tydligen gått bra?
Vilket trevligt "bekymmer" att behöva minska antalet flaskor med fina vi ner ;)
Och bilden från bilen. Antingen är du vansinnigt duktig på att hålla bilen ren eller så är den sprillans ny :) avsett så känd ejag ett behov av att gå ut och städa i min nu ;)
Svamp tröttnar man inte på. Så länge finns den inte färsk :)
Önskar dig en fin vecka!
Tack för dina uppmuntrande kommentarer hos mig:) de värmer!

4 Marina:

skriven

Vilket härligt inlägg! Ett sådant där som man blir glad av. När det gäller svampen har jag legat av mig efter den omgång jag plockade för några veckor sedan då det blev svamp på länden och tvären under en hel vecka, men nu är det nog dags igen ;)

5 Karin:

skriven

Vilken härlig lista Mia. Gläder mig åt din son, att han nu kan följa med ut i naturen.
Jag vet att det finns trattkantareller vid sommarstugan i norra Skåne. Men jag ser dom inte!!! Bra att jag fick se båda kantarellerna på bild, kanske jag nu kan se skillnaden.
Allt gott!
Kram Karin

6 Violen%2525252520p%25252525E5%2525252520Brandholmen:

skriven

Ha det gott Mia! Underbart att du hittar så mycket att vara tacksam över! Gillar alla dina fina bilder!

7 KajsaLisa:

skriven

Nå får jag dåligt samvete, har inte plockat någon svamp alls i år, fast vädret varit perfekt för det.

8 Anni:

skriven

Sonens framsteg, mörk choklad och mörk rom fastnar jag för direkt! Lycka! Kan inte låta bli att fundera över hur stor betydelse katterna och Charles har i sammanhanget.

Sedan läser jag om och om igen för att finna älgflugorna som Paula skriver om. Hittar inga här hos dig - har du sådana i dina skogar? Själv har jag aldrig träffat på någon, men de låter så hemska!

Tänk att ni dricker upp finvinerna. Är de goda också? Ibland åldras ju inte viner som de ska. Jag fick kika på mammas samling, flaskor som legat i hennes matkällare i många år. Det fanns en del intressant där förstod jag när jag googlade. Frågan är om hon ska smaka eller försöka sälja? Vad tror du om en flaska Chateau Lafite Rotschild från 1949?

Kram!

9 Carina:

skriven

Jag håller med dig om att vi ska återanvända istället för att kasta bort saker och ting som någon annan kan få glädje av. Vilken fin brudklänning.
Härliga bilder och visst smakar både kaffe och choklad bättre ute i naturen i gott sällskap?
Kram och trevlig helg

Kommentera här: