Förrådsröjning, svamp och bullar!

Nu när vi har fått inflyttningsdatum börjar det hända grejor. Datum för besiktning, fotografering och visning är bokade. Visningen blir sista helgen i november, spännande! 
Så denna helg har vi röjt, röjt och röjt. Och mer finns att röja. Vi la fokus på matkällarförrådet och tvättstugan den här gången. Och imorgon blir det en tur till återvinningen igen. 
 
Vi hade stomvisning av nya lägenheten i veckan. 
Jätteroligt att få komma in och titta. Lite lättare att bilda sig en uppfattning om hur det kommer bli, vilka möbler vi får plats med. 
 
Och självklart har det blivit en hel del svampplockning.
Hittade så mycket så jag inte orkade plocka klart. Så fotade stället så jag ska hitta tillbaka. Så nu vet ni exakt var det finns massor av trattkantareller :) 
 
De flesta trattkantareller torkar jag. 
 
Efter en vecka på torkställningen är de pyttesmå och torra. Bara att stoppa ner i glasburkar och spara inför vintern. Idag plockade jag bara gula kantareller, inga trattisaar. 
 
Och i onsdags var jag ju bara tvungen att baka kanelbullar. Åkte hem till både dottern och sonen och levererade nybakta bullar. Och en av våra grannar har nyligen blivit pensionär så jag gick hem till honom också och lämnade några bullar. Han blev jätteglad :) 
 
 
 
 
 
 
 
1 BP:

skriven

Bra att du har föreställningsförmåga hur er nya lägenhet ska ta ut. Sådant har jag otroligt svårt för. Kan bara se när det är är färdigt och klart...

Å ni har jobbat bra med röjningen. Om/När är klara hos er är ni välkomna att fortsätta här;-)

Skrattade gott åt att du torkar svamp nära Martinas skor - :-))))

Lika lite som du äter svamp äter jag bullar, men jag förstår mycket väl att dottern och sonen uppskattar denna fina markservice;-)

2 Anni:

skriven

Jamen vad bra, då vet jag precis var jag ska hitta svamparna!
Att du inte kan visa fler bilder från lägenheten!! Det är ju sååå spännande att se den tom för att sedan kunna jämföra med hur det ser ut när ni flyttat in ...

3 Anne-Mari:

skriven

Så flink du er som bakar bollar til mange.
Og litt av ein jobb å rydde huset. Eg seier av og til at me burde flytte i mindre husvære så vi får kaste noko av alt vi har samla på i over 40 år.
Fullt, fullt, overalt :)
Lukke til !
helsing Anne-Mari

4 Gärdsmygen:

skriven

Mmmm....så gott!

5 Carina:

skriven

Jag bakade också bullar till min dotter som är glutenintolerant och att baka glutenfria bullar är ingen lek, fy så kletig och besvärlig deg. Men så roligt att överraska henne.

6 Marina:

skriven

Så spännande med nya boendet! Jag förstår det där med "röjet", något jag tyckte aldrig skulle ta slut. Det där med byte av hus mot lägenhet är inte bara helt enkelt. men så skönt när det är klart!

7 Biggeros:

skriven

Månne tro att dina fina och grannen uppskattade dina kanelbullar🤗
Jag saknar verkligen svampplockning i Spanien. Vi hade så mycket kantareller på vår tomt så det räckte både att frysa in och äta direkt. Fördelen med att flytta är att man får rensat bland saker

8 Carita Liljendahl:

skriven

Spännande med flytt, har gjort det tre gånger på tre år men nu får det räcka :-)
Skönt att bra att få röja, och att få flytta in i nytt är som att få börja lite på nytt med allt möjligt. Lycka till med allt!

9 Susjos:

skriven

Lyckost som hittade så mycket svamp! När vi var ute på landet för några helger sedan gick vi i två timmar och hittade en handfull med kantareller!

Va kul med nya lägenheten! Minns ju precis hur det var att flytta...och minns ju precis hur det var att slänga och ge bort och tömma vinden mm!!! Man samlar på sig hur mycket som helst!!! Nu har jag svårt istället att hitta sakerna vi tog med oss, har ingen aning om var min spikmatta är,som jag skulle vilja ha nu, den ligger i någon av alla lådor nere i källaren.....:-)

10 Paula:

skriven

Nu ska jag genast komma och råna ditt kantarellställe, haha, vilket scoop. Här har det regnat så mycket i veckan så jag knappt tror det är lönt att ge sig ut i skogen, svampen måste ha ruttnat bort. men vem vet...Ha en skön söndag

11 Eva Trillian:

skriven

Kul att få se nya boendet :) hoppas ni har måtten - för själv lä rde jag mig hur dåligt ögonmåttet är ;) dåligt på riktigt!
Fint att du levererade bullar till di n omgivning - det är sådant som värmer själen!

Kommentera här: