GemsWeeklyPhotoChallenge - Först och sen lite skyltar

Först 12 dagar efter beräknad födelse kom det lilla underverket, på självaste skottdagen. Så egentligen har han ju ingen födelsedag förrän om 3 år... Men i tisdags, den 28:e, firade Charles sin första födelsedag!
 
 
Idag söndag hade han sitt första kalas. I tisdags var det bara vi där. Idag var det fullt hus.
 
Papperet är roligare än själva paketen :)
 
Sin första krattan fick han av farmor och farfar och den var väldigt populär :)
 
Av oss fick han pengar insatt på kontot vi startade till hans dop. Och pengar till en ny barnstol. Och så fick han denna tavla över sitt första år! Och den är ju nästan en skylt så den kanske platsar i skyltsöndag också :)
 
Första skidturen för mig på mina nya skidor. Spåren var bara is och jag trillade innan jag ens hann ut på fotbollsplanen där rundan börjar. Men sen gick det fort!
 
En annan skylt i form av en vinetikett. Ett suveränt gott vin som vi drack i helgen!
 
Sprang in på Ica Maxi i Nyköping och kan ni tänka er, här får inte krokodiler följa med in!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 BP:

skriven

Hahaha! Vilket härligt inlägg. Love it! Å vilken otroligt fin present Charles fick av er. Den "skylten" kommer han att skratta åt när han blir vuxen - jag lovar:-) Ett perfekt bidrag till Skyltsöndag:-)

Åsså ett riktigt ASG när jag såg att man tyvärr inte får ta mig sig sitt husdjur som råkar vara en Krokodil:-))))))

Ett helt underbart inlägg som sagt. Tusen tack att du är med och stort tack för länken:-)

PS. Mina kommentarer hos bloggkompisarna som råkar ha blogg.se brukar hamna i skräpposten just nu. Ingen aning varför! Så kolla där" Men jag tänker skicka kommentaren flera gånger - just i fall att blogg.se kommer på bättre tankar. Tänkte bara säga till, så att du vet. Varm kram förresten:-)DS.

2 BP:

skriven

Ha, där ser man, din blogg.se sida verkar gilla mig. Du är FÖRSTa blogg.se sajt idag som inte nobbar:-))))

3 BP:

skriven

Nu får jag ett gott skratt igen. Min andra kommentar gillades uppenbarligen inte. Det fick räcka med en kommentar av mig;-)

4 Gemsofmylife:

skriven

Underbar Tolkning och underbara skyltar och oj vad tiden går fort Grattis till sötnosen.
Jag la upp din länk vännen på förra veckan
Stor varm kram och Tack för att du är med, här har det varit mycket och i helgen hade jag en massa samtal med vän som förlorat sin mamma och inte mådde bra..
Ta hand om dig och hoppas att du mår bra
Stor KRAM

5 Violen%252520p%2525E5%252520Brandholmen:

skriven

Första barnbarnet också! En härlig liten pojke som just har haft sin första födelsedag, det är något helt speciellt!
Ha det gott! Kram!

6 Lottisen:

skriven

Jättesöta bilder på lille Charles! Ha en fin vecka!

7 KajsaLisa:

skriven

Två flugor i en smäll, fina bilder, den första gillar jag verkligen.

8 Anne-Mari:

skriven

Gratuelere på etterskot med 1 års feiringa.
Herleg barnebarn, og så glad for gåvene.
Deilig kakebord, får vatn i munnen av å sjå på alle
godsakene...

God tysdag frå Anne-Mari

9 cissi:

skriven

Hej! Tänkte på Charles som är född på skottdagen när vi firade Ella. Trodde nog att han skulle bli firad oftare än var tredje år och jag verkar ju ha gissat rätt efter att ha sett alla fina bilder från kalasen. Gillar verkligen er present till honom!
Fick mej också ett gott skratt när du skrev om början på skidturen, själv hade jag nog gjort samma sak! :)
Ha det bra Mia! Kramar

10 Biggeros:

skriven

Så fin Charles är och Grattis på 1 års dagen!!

Underbar skyltning där även krokodiler måste vänta utanför Maxi!!Kram

11 Marina:

skriven

Vilken kul skylt! Kanske något att ha i åtanke om det någon dag skulle dimpa ner ett barnbarn, man vet ju aldrig, plötsligt händer det ;)
(Jag är för övrigt mycket tveksam till att jag skulle ha gett mig ut i de skidspåren)

12 Anni:

skriven

Ettåringar är verkligen i en av de ljuvligaste åldrarna - så otroligt mysiga. Vilket kalas ni hade och så mycket gott att smaska på!
Kan inte låta bli att fundera på om ICA har någon lämplig plats att parkera krokodilerna på? Hundkrokar brukar ju finnas utanför butikerna.
Kram på dig <3

13 Eva Trillian:

skriven

Ett år :) vilken härlig ålder! Oförställd glädje :)
Fint inlägg - gillar bildkavalkader!
Skulle gärna var på plats när någon lämnar sin krokodil utanför affären ;)

Kommentera här: