Tacksam och helg med jobb och kalas

Helgen bestod av jobb på lördagen. Hann precis hem och kolla melodofestival-finalen när jag jobbat klart. Var nere på Hemköp-butiken förra torsdagen och körde två utbildningar. De ville även utbilda familjen/styrelsen och då passade lördagen bäst. Eftersoom jag jobbat helger hela mitt liv gör det mig inget alls att jobba någon helg då och då. Är ju inte alls lika många timmar som när man jobbade i restaurangbranchen och kunde jobba från 11 på förmiddan till 5-6 nästa morgon. Sova några timmar och sen köra ett likadant pass till. Kanske inte så konstigt att jag gick in i väggen efter 14 år på detta sätt. Och dessutom småbarn, gympaledare mm.
 
Söndagen fyllde sonen 25 år! Och han orkade med ett litet mini-kalas. Hans syster med familj, mina föräldrar och min barndomsväninnna kom hit på pizza och kladdkaka. Efter ett par timmar körde vi iväg dem så sonen fick vila. Han var hemma hela dagen och var nöjd med sin födelsedag. Känns jättebra!
 
Dags för en tacksamhetslista igen:
Blommande scilla, krokus och snödroppar
Att den mesta snön har smält bort
Bra bil när det blir mycket åkande
Krämig kladdkaka
Långt och energigivande samtal med bloggvän
Vänner
Familj
Träff med fotoklubben
Fågelkvitter (fast inte på morgonen utanför sovrumsfönstret! Då har jag lust att hämta hagelbössan...)
Bra naprapat
Sköna ridturer
Beviljade sjukresor, stor sten som föll från bröstet
Bra läkare
Ljusare kvällar
Första lunchen på altanen
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 BP:

skriven

Det var då ett mycket positivt inlägg om du förstår vad jag menar. Det andades liksom lite hopp...

Att ha eget företag är ju ofta förknippat med "oregelbundna" arbetstider. Fördelen med att jobba på det sättet är ju att man kan ta ledigt när man vill. Bara man inte stressar upp sig att ta på sig för mycket, men det verkar du ju inte göra.

Kan väl slå dig här: har njutit av tre frukostar på altanen - jag menar balkongen - den här veckan:-)

2 Eva Trillian:

skriven

Grattis till sonen - och till er som varit föräldrar i 25 år :) Man undrar ju vart åren tar vägen (min äldste fyller 30 den här månaden!).
Första lunchen på altanen :) Härligt!
Tack för att du är med och delar :)

3 Paula:

skriven

Hej, fastnar omedelbart för "bra läkare" och tänker "men så bra, så glad att se att de fortfarande finns". För det är ju så, det är ju bara de som gnäller man hör...Men, jag måste också säga att mina lokalblaska flödar över av tacksamma insändare som lovordar vården och dess personal. Så visst finns det hopp. Våren är inte min favoritårstid tvärt emot vad alla andra tycker, inte kan jag sätta fingret på vad det beror på heller, men jag tycker våren tynger. Kanske kraven på att man ska tycka allt är tjo o tjim o snart är det sommar...Men, jag bara älskar ljuset som är tillbaka. Det livgivande. Tänker på dig och önskar att allt fortsätter gå åt rätt håll/Kram från pörtet

4 Maria:

skriven

Din lista andas hopp vilket gör mig alldeles varm i hjärtat ♥
Stort grattis till sonen och vad skönt att läsa att han mår lite bättre ♥
Kram

5 Åke:

skriven

Bra bil betyder så mycket. Kul att du nämner det... Det är inte bara att den ska starta och vara bra däck, lyse osv. utan det är körsäkerheten som också kommer in :) Tills för några är sedan åkte jag närmare 6000 mil/år varav 4500 mil i tjänst. på norrlänska vägar. Nu vet inte jag ditt klimat nu men vi kan ha halka från november till april. Jag gillar din lista :)

6 Marina:

skriven

En härlig tacksamhetslista. Det är något jag är väldigt dålig på att göra, det kanske är dags att börja...

7 Anki:

skriven

Grattis i efterskott till både mor och son ... så skönt att han orkade fira en stund :)
En härlig tacksamhetslista som andas mycket vår!

8 cissi:

skriven

Vad härligt med kalas!
Kul också att läsa din lista som innehåller en hel del ljus på flera sätt!
Massor av kramar!

9 Anni:

skriven

Lyckat kalas och beviljade sjukresor - det betyder allra mest i nuet!
<3

Kommentera här: