GemsWeeklyPhotoChallenge - Fordon

Veckans ord är fordon och mina fordon kommer uteslutande från vår Budapestresa förra våren.
 
En bergbana för att ta sig upp i bergen på Buda-sidan. Vi promenerade istället.
 
En stor pråm flyter fram på Donau.
 
Ett utsmyckat fordon.
 
Här får killarna trampa sig fram. Och blev de törstiga var det inget synd om dem då det fanns en stor tunna öl på fordonet :)
 
Ett fordon kan också fungera som arbetsplats.
 
Här hamnade vi mitt i en filminspelning och massa gamla bilar.
 
Lite mer moderna fordon.
 
Den här har jag visat förut men den får ni se igen!
 
Ute på den vackra ön Margaret Island kunde man hyra alla möjliga slags fordon för att ta sig runt. Vi promenerade även här.
 
 
 
 
Tillbaka på fastlandet och här fanns förstås Hop-on-bussar. Och nej, vi åkte inte dessa heller, promenerade runt hela stan många varv.
 
Spårvagn fanns också.
 
Vissa åkte limousine.
 
Ett fordon och många arbetare.
 
Det här var nog det roligaste fordonet!
 
Självklart bidrog vi :)
 
Precis efter att min man lagt i ett par mynt blev det folksamling runt den lilla bilen. Hoppas de också la i ett litet bidrag.
 
Skulle man åka taxi var det väldigt viktigt att veta vilka bilar man kunde lita på, fanns många oseriosa taxibolag som lurade tursiterna på alldeles för mycket pengar.
 
Vi tog det säkra före det osäkra och åkte med hotellets taxi tillbaka till flygplatsen.
 
 
 
1 cissi:

skriven

Oj, så många fordon det finns egentligen.....och på så många olika sätt de kan användas. Tror nog det är första gången jag ser en bil som används som insamlingsbössa! :)
Hoppas allt är bra med dej!! Kramar

2 Violen%2525252520p%25252525E5%2525252520Brandholmen:

skriven

Wow, vilken fin variation i dina fordonsbilder! Vilken häftig lutning på bergbanan, det är nog många som hellre åker än går upp!
Ha det gott!

3 BP:

skriven

Budapest måste vara fordonens förlovade land. En fantastisk samling du fick ihop med många ovanliga och annorlunda fordon.
Gillar den (livsfarliga) "barvagnen" - något att ha i åtanke vid studentfester kanske;-)
Åsså är den lilla bilen och veteranbilarna till filminspelningen också riktiga favoriter.
Otroligt bra jobbat där:-)

4 Ditte:

skriven

Jättetrevligt med en tur till Budapest.Och fordon finns det gott om, något jag också minns från ett besök där.
Du har verkligen fått med många olika fordon och även en tur genom denna fina stad. Tack för detta.
Är just återkommern från Krakow och hittade mina fordon där..
Kram!

5 Biggeros:

skriven

Du fick med ett otalt med olika fordon i Budapest. Jag har åkt Hop-in buss, kvällstur på Donau med underhållning och mat, taxi från och till flygplatsen. Däremot missade jag linbanan. Vilka fina veteranbilar. Ett sådant fordon hade jag helst velat åka med.

6 Susjos:

skriven

Jösses så många fordon du har fått med, av väldigt olika varianter! Fantastiskt! Gillade öltunnan :-)

7 Marina:

skriven

Många olika varianter finns det... Andra inlägget jag läser idag som handlar om fordon från en stad jag har kvar att besöka.

8 ToveOlberg:

skriven

Hoppla så du har budapestfordon! Kul runda, nästan så jag for iväg :-)

9 Lottisen:

skriven

Många roliga fordon på dina bilder! Bussen i vattnet blir nog min favorit! Kul att se bilder från Budapest jag tycker det är en underbar stad!

10 Herr Nilssons Fru:

skriven

oh ja, vad fordon det finns. Jag måste säga att den cyklande baren var lite småskoj.
Kramiz

11 Maria:

skriven

Oj så många fordon! Min favorit blev den rullande baren! Jag och min man går oxå överallt när vi är i en ny stad. Bästa sättet att se sig omkring ju!
Kram ♥

12 Gärdsmygen:

skriven

Oj vad många olika fordon du hittat. Bussen ser ju jätteläbbig ut. Den blå trehjuliga bilen är av samma modell som jag har i mitt inlägg! Kul!

13 Paula:

skriven

Hej, nu sitter jag o gapar lite av förvåning. Jag har för stunden en väldigt negativ uppfattning om Ungern som stänger sina gränser och beter sig både illa och ohyfsat om du frågar mig, Och helt i strid med min uppfattning är dina bilder på alla härliga fordon, segways och bilar och jag vet inte vad, sånt som hör en modern öppen stad till. Jag får inte ihop ekvationen! Hade förväntat mig en gammaldags återhållsam stadsbild . Ack så fel jag hade. Sköt om dig Mia, kram från pörtet

14 Eva Trillian:

skriven

Vilken fantastisk bildkavalkad på fordon :) Budapest verkar vara stället för det - eller är du kanske en fordonsfotograf?
Gillar verkligen hur smart bilägaren var för att få lite cash :) I en turiststad måste det ju fungera galant!

15 Carita Liljendahl:

skriven

Många fordon var det här! Färgglada, gamla, lyxiga, roliga! Jag visar en limousin, så det var ju lite kul.
Åkte också bergbanan då jag var i Budapest, så den väckte minnen!

16 Anne-Mari:

skriven

Wow, så mange spennande og varierte kjørety du har bilde av.
Fantastisk.
God helg !

17 Kolonilotta:

skriven

Herre gud vad många fordon du hade på lager! Nu är det ju ingen tävling. Men om det var det hade du helt klart vunnit! 👏👍😙
Ha wn fortsatt trevlig forbollskväll! 1-0 hittills! 👍
Kram

18 Carina:

skriven

Min första tanke när jag såg dina foton var att fordon ser lika olika ut som vi människor gör var vi än befinner oss i världen, härligt !

19 Sara Pepparkaka:

skriven

Många fordon i den staden!

20 Gemsofmylife:

skriven

Underbara bilder på hur många fordon som helst, lilla söta bilen var ju gudomlig och Segways har mina barn åkt på en hel del :)
Tack finaste för att du är med

21 skogstrollet:

skriven

Det var en härlig blandning fordon du fotat.
Den längsta limousine jag sett, nästan.

och

22 Anki:

skriven

Wow ... vilken fordonssamling du har fixat! Budapest har jag varit i ett par gånger och det är en av mina favoritstäder... Gula spårvagnar . precis som hemma :)

23 Anni:

skriven

Jisses, vilken samling med fordon! Den där limousinen skulle jag gärna teståka. En vän till mig jobbade som limousinförare en period, då fick jag skjuts en bit en gång. Men det var en helt vanlig limo, inte något sådant där monster.

Kommentera här: