De senaste veckorna i en snabb sammanfattning och självklart tacksam

Det blev ett längre uppehåll än vad jag hade tänkt mig. Har helt enkelt haft fullt upp. Nu har dem stora rensningen börjat. 100 kvadratmeter vind som var proppfull har rensats. Jag stod uppe på vinden och lassade ner till min man som tog emot. Sen delade vi upp i olika högar, loppis, återvinningen, dotter, son, spara. Blev inte mycket i spara-högen. Detso mer vändor till återvinningen! Som tur är finns det ett tält där och där kan man ställa sånt som andra kan ta. Varje dag ställde vi mängder av saker där och nästa dag var de borta. Perfekt när andra kan få nytta av det vi inte vill ha kvar. Mest leksaker, böcker och husgeråd.
Ibland blev man ganska full i skratt när vi hittade allt mellan himmel och jord.
 
Vardör lägger man upp en Clas Ohlson-katalog från 2008 på vinden??
 
En kasse var väldigt tung. Det låg lite papper överst, men jag hörde att det var kulor i den. När vi fått ner den ser vi att det är dotterns alla stenar och snäckor och kulor. Varför lät vi henne spara dessa stenar??
 
Vissa saker var mer nostalgiska. Som min rosett från Täby galopp.
 
 
Gamla idolbilder. Tänk vad roligt man hade med dessa. Sparade och bytte med kompisar.
 
Och min gamla dockvagn! Den kunde jag inte slänga. Inte ännu i alla fall. Charles får leka med den tills vi flyttar så får vi se om den åker till återvinningen sen.
 
På tal om Charles så var vi ute på promenad och till hans lycka hittade vi en katt som inte sprang iväg när han klappade och kramade den :) Han var överlycklig! Vår katt är livrädd för honom...
 
Och på tal om katter har sonen skaffat två små kattungar! Han älskar djur och nu blir det inte lika ensamt för honom i hans lilla stuga. Och när han är på sjukhuset går vi dit och pysslar med dem. De är helt gudomliga! Och väldigt väldigt busiga!!
 
Och är man liten och söt gör det ingenting att man hoppar upp på bordet och förstör spelet...
 
Det är måndag idag och då är det dags att lista förra veckans höjdpunkter:
Självklart är jag väldigt tacksam över att vi lyckades rensa hela vinden (lämnade bara julsakerna till julen och rensar det då)
Tacksam för tältet på återvinningsgården
Tacksam för Gnestas facebooksida där folk erbjuder varandra olika saker. Åkte och hämtade 10 flyttkartonger som en tjej ville bli av med.
Tacksam för mycket tid med Charles. Han sov här torsdag till lördag. Snäll och skötsam som han är sover han hela nätterna medan jag ligger vaken och lyssnar efter ljud...
Tacksam att det är bättre med dotterns sambo som fick åka in till akuten. Muskelbristning i magen.
Tacksam att brudparet var nöjda efter lördagens fotografering.
Tacksam för goda jordgubbar!
 
Ännu mer tacksam för alla goda smultron som finns nu! Bara att sätta sig och plocka. Mer ont om blåbären.
 
Ska försöka hinna titta in till er andra i veckan.
 
 
 
 
 
 
1 BP:

skriven

Här blir jag bara andfått!!!

Ja, inte bara för att ni gjorde ett suveränt jobb utan också för att jag inte förstår vad ni och de flesta andra faktiskt sparar på. Varför???? Hr aldrig förstått det och gör det inte nu heller. Men ja beundrar er at ni är ute i god tid och rensar!

Bilden på Charles ryggtavla är en höjdare:-)

Katter är inte min grej (och min man är allergisk), men om sonen gillar dom så är det ju perfekt - terapi!!!

Tycker det är helt perfekt också med "återvinning". Om man slänger saker och andra ha behov/vi ha sakerna så bingo!!! Nå't som Täby borde börja med, för här är det förbjudet att ta slängda saker. Löjligt tycker jag.

2 Ake:

skriven

Vilken otrolig tacksamhet över ditt inlägg :) För att inte nämna smultronen :) Så härligt :)

3 Eva Trillian:

skriven

:) det är fantastiskt vad man hittar i sina gömmor! Jag har ibland muttrat över att vi inte har någon vind/källare för förvaring - men nu när vi ska rensa är jag väldigt tacksam över det :)
Charles och kattungar - charm i kvadrat!
Så mycket smultron!! Himmel så gott!
Storkram till dig!

4 Asylmamma:

skriven

Så gott med så mycket smultron 😍 Bra gjort också att rensa ut så mycket från vinden!

5 Autismmamma:

skriven

Hej!
Jag är en kvinna, mamma, fru på snart 47 år som kommer från Småland. Söker nya vänner att hitta på nått skoj med tex en fika eller gå och dansa m.m. Mina intresse är att träffa nya ärliga, troga seriösa vänner, träna, hundar, djur, promenader, bio, fika, festivaler, shopa, barn m.m. Ni får gärna lägga till mig som vän. Hör gärna av er!
Min hemsida: autismmamma.bloggplatsen.se

6 Anni:

skriven

Flintastenar kan ju vara bra att ha, vettu - klart att ni sparat på dem! Ojojoj, efter fyra barn finns det väldigt mycket här i samlingarna. Jag tänker inte flytta ...

Kattungar hos sonen är ändå det som gör mig varmast i magen denna gång. Så självklart. Så bra.

Enormt med smultron - vilken lyx!

Kram från en som inte heller sitter vid datorn så mycket nu.

7 Paula:

skriven

Hej Mia, här händer det grejer. Kasta för bövelen inte dendär barnvagnen, den är ju så läcker! Jag som flyttat femtielva gånger i mitt liv har inte längre annat än "lätt packning!, jag har gett bort det mesta, dottern har fått och resten har gått till återvinning. Men jag förstår att det var slitigt att gå igenom förråden, men också nyttigt. Jag älskar det levande, inte prylar. Bastta. Ha det riktigt gott

8 milla:

skriven

Härligt att rensa fast jobbigt :)
Ha det gott
Kram Milla

9 Helen:

skriven

Vilket fantastiskt jobb att rensa vinden! Jag är själv väldigt less på allt som sparas men maken är en riktig samlare så det är svårt :). Så mysigt med kattungar, de är ju helt bedårande!! Katter är ett trevligt sällskap som både underhåller och sprider trivsel och erbjuder sällskap.

10 Susjos:

skriven

Åh, så bra att ni rensat ut på vinden! Känner ju igen mej alltför väl! Skrattar gott när jag ser Clas Olsson katalogen...ungefär sådana saker hittade vi också! Så smidigt att kunna ställa ut grejer vid det där tältet!
Å vilka gulliga kattungar! Kram till dig!

Kommentera här: