Tacksamhet

Dags att haka på Evas tacksamhetsutmaning igen. Det var länge sen nu. Även om det är jobbigt finns det alltid mycket att vara tacksam över.
 
Tacksam för all härlig snö och vackra vinterlandskapet. Nu töar det tyvärr för fullt...
Tacksam att orienteringsklubben alltid är snabba på att spåra skidspår.
Tacksam att min onda höft, knä och handled ändå pallar med lite skidåkning.
Tacksam att jag lagat massa mat tidigare och har matlådor i frysen, så skönt att ta fram.
Tacksam för familj, vänner, bloggvänner!
Tacksam att jag har en bra bil.
Tacksam för bra service hos Sector Alarm.
Tacksam att jag fått sömnmedel och kan börja sova lite bättre igen.
Sitter just nu och tittar på cancergalan och är tacksam att båda mina föräldrar har överlevt sin cancer. Också tacksam att så många skänker pengar så att forskningen går framåt. Förra året klarade jag inte av att titta, då var det för nära inpå min systers bortgång. Nu går det bättre men visst är det jobbigt... Känner ju även andra som går igenom jobbiga behandlingar.
 
Imorgon kommer ett annat program på TV som jag inte tänker missa. Då börjar årets säsong av Bygglov och i år är det våra grannars dotter som är inredare/designer i programmet. När barnen var små var hon och hennes syster tonåringar och de perfekta barnvakterna åt våra ungar. Hennes egna företag heter Maria Kingsley Desígn

 
 
 
1 Maria:

skriven

Så härligt att läsa att du trots allt kan hitta små ljusglimtar att känna tacksamhet för ♥
Kram

2 Eva Trillian:

skriven

Skönt att du orkar hitta ljusglimtar! De behövs - vi behöver alla ljusglimtarna!
Missade cancergalan - hoppas den drog in en hejdundrande massa pengar till forskning!
Gilla din lista :) Tack för att du är med och delar! Stor kram

3 BP:

skriven

Sååååå bra att du kan och vill hitta något positivt i ditt/ert liv just nu. Otroligt bra faktiskt!
Hade hoppats på ett positivt "tacksamhetstecken" angående sonen men...

Fastnar mest på sömnmedel som du nog är i stort behov av just nu. Så bra att det finns hjälp att få som får dig att glömma ett tag...

Klarar inte av att titta på Cancergalan. Tänker fortfarande på min bästa vän som gick bort i cancer 2012. Han blev endast 45 år gammal...

Bygglov har jag aldrig sett. Så kul att du har en väldigt nära anknytning till designern. Då blir det ju genast en mera "personlig" länk:-)

Kram!

4 ake:

skriven

Fin framtagen lista, fastnar för vinterlandskapet, att din kropp pallar för skidåkningen och att du får sova lite bättre...

5 Marina:

skriven

Ibland är det underbart att kunna leta reda på ljusglimtarna i tillvaron även om det känns som de inte finns där. Det är troligen något vi lite till mans skulle försöka göra oftare än vad vi gör.

6 cissi:

skriven

Jag ser att du hittat en hel del små ljusglimtar trots allt det tråkiga, bara det är fantastiskt gjort av dej!
Visst är det synd att det töar igen, men tydligen skulle det bli kallare till helgen igen.
Var rädd om dej! Styrkekram

7 kiki freseese:

skriven

God fortsättning på det nya året. Önskar dig allt gott!
/Kiki

8 Anni:

skriven

Mina föräldrar, min svägerska, makens bror med fru - alla har de överlevt cancern. Otroligt. Det säger en hel del om vad forskningen ger. Men galan såg jag inte. Betalar till väninnans fond, hon har överlevt den djävligaste formen.

Usch ja.

Desto muntrare med Bygglov, jag noterade att det var en ny inredare! Då kanske man tittar på annat än snickar-Matte ;-)

9 Anki:

skriven

Har läst ifatt en del hos dig och inser att du har en otroligt jobbig situation med din sjuke son...
Skönt att du ändå orkar se det positiva omkring dig.
Tusen tack för kommentarerna hos mig :)

Kommentera här: