Härliga vinter!

Ännu en vecka har gått. Inte så tätt mellan inläggen. Och det har inte blivit mycket fotat. Har inte haft kameran framme över huvud taget men lite mobilbilder har det i alla fall blivit.
 
Nyår var vi hos goda vänner och åt massa god mat. Vi beställde catering från Pelles Lusthus i Nyköping och det var riktigt gott! Och så drack vi massa god champagne! Värdinnan fick en lika fin lykta som Kolonilotta!
 
Helt fantastiskt med all härlig snö som har kommit!
 
Julen är undanstädad och jag dukade lite mer vårligt när familjen kom på middag.
 
Charles myser hos gammelmormor.
 
 
Självklart har det blivit många härliga turer med hästen i snön. Så otroligt vackert ute nu. Men det har redan börjat töa lite. Igår morse var det 22 minus ute och 13 grader i vardagsrummet på morgonen. Tur att man har en braskamin att elda i.
 
 
 
 
 
 
 
1 Kolonilotta:

skriven

Hej vännen! :)
Visst är lyktan vacker. Min lyser just nu på bordet. Va härligt lyxigt att köra catering på nyår! 👍
Jag vet ju varför kameran inte kommer fram lika mycket längre!
Det är ju för att du har en Samsung S7 att fota med! :)
Visst är den bra!
Stor kram och god fortsättning

2 BP:

skriven

Tyckte väl att jag kände igen den fina lyktan:-) Helt i min smak att köra med catering. Varför spendera timmar bakom spisen när man kan få god mat från Pelles Lusthus. Smart!
Kan inte påstå att jag är lika entusiastisk som du över snön. För att vara ärlig är jag inte ett dugg glad över den. Men det är ju faktiskt vinter så...
Sååååå stor Charles har blivit och härligt att se honom med din stolta mamma.
Hästbilderna är väldigt fina, även om de får mig att huttra, precis som din innetemperatur gör. Burrrrrrrr;-)

3 FREEDOMtravel:

skriven

Häst i vinterlandskap är mysigt!!! Hälsningar från Österrike!

4 Marina:

skriven

Härliga vinterbilder! Här har vi nästan ingen snö alls, bara lite vitt puder på marken.

5 Annette:

skriven

Så fina dukningar! Nyårsdukningen hos vännerna var verkligen passande för nyår. Så fin bordsdekoration! Vi brukar sällan ha hunnit plocka bort allt från julen redan vid nyår, så våra nyårsdukningar blir aldrig sådär glammiga, trots att jag gärna skulle vilja det. Jag gillar vårdukningen också! Det finns ju ett talesätt: fake it until you make it, och det tror jag stenhårt på. Ju fler tulpaner i huset, desto snabbare kommer våren! Här är allt juligt bortplockat nu, och jag vet att vi är mitt i vintern, men jag väntar ändå på våren. Särskilt när vi har ungefär samma temperaturer inomhus och utomhus som ni, och enda gångerna jag inte fryser är när jag är utomhus i min ridoverall :) En riktigt, riktigt god fortsättning! Kram

6 Violen%25252520p%252525E5%25252520Brandholmen:

skriven

Kan tänka mig att det är härligt att vara ute med hästen i vintervädret! Låter så mysigt Är själv inte så förtjust i snö längre men den lyser upp så fint! Har också dukat lite mer vårlikt idag, röda och gula tulpaner och gula servetter.
Ha det bra Mia! Stor kram!

7 Paula:

skriven

Vilken ljuvlig bordduk, färgglada tulpaner! Precis som på min tavla...
Vet du, igår läste jag på Facebook att det var någon/några som sköt raketer i byn, fortfarande. En person som har en skotträdd hund skrev att hennes hund snart dör av stress om det inte slutar snart...
Hemskt att höra, jag hör inte dom smällarna hit upp till mig, så glad över det. Hoppas det nya året fortsätter i positiv riktning/kram

8 Helen:

skriven

Det är verkligen vackert och härligt med snön och "riktig" vinter. Jag kan tänka mig att det är fantastiskt att vara ute med hästen i det vackra vita landskapet.

9 Gemsofmylife:

skriven

Underbara bilder och den med all snö på granen var sååå fin
Fin present att ge bort en vacker lyckta sånt har man alltid användning av :) och låter som det perfekta nyåret skönt med catring och goda vänner !!
Kram till dig finaste

10 Ama de casa:

skriven

WOW! Vilken otroligt läcker bild på granen! Och mysigt att rida i snö :-)

Trevligt med familjemys också :-)

11 Eva Trillian:

skriven

Vilken fin bild på gammal och ung <3
Och den soliga hästbilden! Snö är extra fint i solsken!
Julen är inte riktgit ute ur huset här än - men snart så :) Några få saker får vara kvar till Tjugondag Knut ;) Lite julgransplundring får man ju ha!

12 Anni:

skriven

13 grader i vardagsrummet! Nu är jag ännu mer tacksam över vår luft/vattenpump som håller vårt gamla hus varmt! Vad har ni för uppvärmning (utom kaminen)?

Tulpanduken är verkligen en duk att bli glad av! Kontrasten mot snöbilderna är så stor och ändå får man sådana vårkänslor av ljusets återkomst.

Här har också julen åkt ut, men inga tulpaner har kommit in. Än.

Kramar <3

13 cissi:

skriven

Mmm, visst är det härligt med vinter!! Här töar det dock nu och den vackra snön håller på att förvandlas till slask. :(
Vad skönt att ta catering på nyårsafton, kan tänka mej att Pelles lusthus bjöd på god mat. Det är trevligt med alla helger, men också skönt när allt övergår i vardag igen.
Ha det bra! Stor kram!

14 Anne-Mari:

skriven

Godt nytt år til deg og dine.
Det ser ut som du har skikkeleg vinter hos deg.
Her er regn og mildt i veret, mørkt og trist....
Så koseleg barnebarnet har det med oldemoren.
Glede for begge to.

Klem frå Anne-Mari

Kommentera här: