GemsWeeklyPhotoChallenge - Stå

Ordet vi ska tolka denna vecka är stå. Och jag kör vidare med bilder från arkivet och denna gång blir det bilder från vår Kina-resa för några år sen. 
 
Står och vaktar vid Förbjudna staden.
 
Stå här så vi kan fota er sa föräldrarna. Jippie så glada barnen blev :) På Himmelska fridens torg.
 
En kvinna står och visar upp sin vackra dräkt på Sommarpalatset.
 
När vi förflyttade oss till OS-staden Qingdao står alla OS som ägt rum under årens lopp inpräntade på marken nere vid hamnen.
 
Vad som står på dessa skyltar har jag däremot ingen aning om...
 
Här står vi uppe på Kinesiska muren, en riktigt mäktig känsla!
 
Sen har jag äntligen tagit fram kameran idag, för första gången på en månad drygt. Inte så svårt att gissa foto-objektet kanske :) Hade Charles här några timmar. Men det är ju nästan omöjligt att fota honom när han bara ska krypa fram till mig och kameran hela tiden.
Men stå det kan han nu, även om det är på lite vingliga ben ibland :)
 
Om ni vill se hur andra har tolkat ordet så klicka på bilden:
 
 
 
1 BP:

skriven

Så himla kul med ett livstecken från dig - ett STÅende sådant som jag verkligen gillar:-) Å att du tog fram kameran för första gången på en månad - ja, för det ska du få en STÅende ovation av mig!!! Hoppas den hörs och syns till Gensta;-)

Toppen bilder, där jag faktiskt gillar den första bilden bäst. Tänkt att STÅ där i minst 10 timmar - herregud - stackarn..

Nej, bäst är såklart lilla Charles. Han är ju sååå himla söt. Älskar hans utforskande min. Japp - en bild säger mera en 1 000 ord sägs det ju:-)

Kram tjejen och jag hoppas att det är bättre hos dig, men tvivlar...

2 Marina:

skriven

Älskar bilden på de två barnen som på asiatiskt maner ska posera framför kameran. kanske det inte riktigt blev det tänkta resultatet ;) Kinesiska muren är något jag har kvar som ett tilltänkt resmål, så kanske en dag...

3 FREEDOMtravel:

skriven

Vilka bra bilder på temat! Särskilt den översta!!!

4 Violen%252520p%2525E5%252520Brandholmen:

skriven

Att stå i rätt pose i fotoögonblicket är inte det lättaste. Men jag tycker dina fotoobjekt lyckas alldeles utmärkt och bilderna är toppen!Lite av ytterligheter mellan första och sista bilden!
Ha det gott! Kram!

5 Anne-Mari:

skriven

Hei.
Så fine bilder til tema stå.
Å ta siste bildet kjenner eg til etter å ha fotografert barnebarna i tir og orden :)
Charles er skjønn !

God helg frå Anne-Mari

6 Maria:

skriven

Vilka fina bilder - särskilt den sista såklart ♥
Jag hoppas att någon gång få chans att besöka Kina och traska en bit på Kinesiska muren.
Hoppas allt går på rätt håll - kram ♥

7 Maria Bromander:

skriven

Härliga bilder med många olika tolkningar av ordet stå. Kina är jag nyfiken på och en promenad på kinesiska muren vore fint. Roligt få titta in på din blogg. Kram Maria

8 Gemsofmylife:

skriven

Så underbara bilder alla är perfekta till temat ordet stå ❤alla var favoriter lilleman allra mest :)
Tack för att du är med och delar
Kram

9 Eva Trillian:

skriven

EnaSTÅende bilder :) Sista vinner ju hela hjärtat!

10 Anni:

skriven

Du har verkligen upplevt mycket på resor och även här hemma. Vilken bildskatt du måste ha!
Så roligt att kameran fått komma fram igen!

Kommentera här: