GemsWeeklyPhotoChallenge - Ovan

Hur läser ni ordet ovan? Det är nämligen veckans ord att tolka med en eller flera bilder. Först läste jag just ovan och tänkte på himlar och höga platser. Men sen läste jag ordet igen och tänkte på o-van, en nybörjare alltså. Kul med ord som kan betyda helt olika saker beroende på hur man uttalar dem.
 
Är man ovan att simma kan det lätt bli kallsupar. Bäst att hålla sig ovan vattnet.
 
 
1 ToveOlberg:

skriven

Ovan och ovan; härlig vattenbild på lillungen som ser ut att njuta ovan i vattnet :-)

2 cissi:

skriven

Hej du! Jag tänkte också som dej, men kunde inte komma på något sätt att visa ordet o-van med bilder. Du däremot fick ju en perfekt bild på lilla Charles, som precis som Ella är o-van vid en hel del. De har mycket att lära och fort går det med utvecklingen nu.
Hoppas allt är bra med dej! Stor kram!

3 Violen på Brandholmen:

skriven

Gulligt med babysim! Bra att börja tidigt! Ännu så länge är Charles förstås O-VAN vid vattnet och då är det viktigt att någon håller honom OVAN vattenytan.
Ha det bra! Kram!

4 Anne-Mari:

skriven

Fint tolka.
Og herleg veslegut i vannet.
Dette likar han :)

5 BP:

skriven

Jag tänkte precis som du gjorde. Men så läste jag någonstans om ovan och o-van och då sa det "ping".

Det är då en himla tur att du inte är ovan alls att ta bilder ens i vatten, för annars hade jag inte kunnat se Charles' kallsup. Så stor han har blivit och världens läckraste badbrallor har han på sig. Ett toppen bidrag:-)

6 Eva Trillian:

skriven

Fin liten simmare :) En ovan som flyter lite ovan!

7 KajsaLisa:

skriven

Oj, vilken söt tolkning :)

8 Kolonilotta:

skriven

Vilken härlig bild på Charles! :)
Babysim är ju underbart.
Hoppas allt är okej?!
Stor kram! ❤

9 Helen:

skriven

Det var verkligen en bra tolkning av temat! Det är roligt med ord och hur de kan tolkas på olika sätt. Det är kreativitet i mina ögon. En väldigt gullig ovan simmare :).

10 Lottisen:

skriven

Härlig tolkning som funkar på bägge varianterna! Jag funderade lite precis som du och kom fram till att man nog får välja själv hur man tolkar :)
Ha en bra dag!

11 Maria:

skriven

Vilken ovan(ligt) söt liten goding ♥
Jag var inne lite på att tolka som du men hittade inga bra bilder....
sv: Skönt med förbättringar även om de är små ♥
Kram

12 Herr Nilssons Fru:

skriven

Oh vilken söt tolkning och fin bild. Jag man får hålla sig över ytan.

Kramiz

13 Paula:

skriven

Hej, hoppas livet ler igen, det går upp och ner oavsett vad vi vill. Babysim är underbart, fick aldrig chansen då jag hade bebis men var med för några år sedan på barnbarnets babysim. Varm kram från pörtet

14 Karin:

skriven

Vad stor lillprinsen har blivit! Och bilden fick två tolkningar! BRAVO!
Kram karin

15 Gemsofmylife:

skriven

Sååå söt och att hålla sig ovan är ibland inte lika roligt mina älskade att hålla sig under mer haha
Så mysig bild och härligt att få vara med igen om babyår.
Stor kram till dig fina Mia ochTack för att du är med trots en massa annat
KRAM

16 Anonym:

skriven

Underbar bild

17 Tomtan:

skriven

Underbar bild

18 Carita Liljendahl:

skriven

Jättefin bild, bra tolkning.
Jag tog också ordet på två sätt, och det är ju det som gör det här så kul.
Och att gå in hos andra och kolla hur det tolkat ordet.

19 Nett:

skriven

Sådan bra tolkning, och bilden är underbar. Många bebisar där och javisst bäst att hålla sig ovan ;) Ha en trevlig helg!

20 Carina:

skriven

Så söt ovan simmare som fick mig att längta än mer efter mina barnbarn. Kram

21 Anni:

skriven

Alltid så roligt att tolka ett tema annorlunda än de flesta, för det gissar jag att du lyckats med. Så charmigt foto!
Kram <3

22 Freja:

skriven

Åhh, babysim! Det gick vi på med båda barnen, det var superkul!

Kommentera här: