GemsWeeklyPhotoChallenge - Himmel

Tänkte haka på Sannas veckoutmaning där det gäller att tolka ett nytt ord varje vecka med en eller flera bilder. Veckans ord är himmel. Och vilken tur att man får ha flera bilder. Satt och bläddrade i arkivet och det går ju liksom inte att välja :)
 
Gillar när något bryter av den klarblåa himlen och skapar en kontrast. Fotat i Sörmland.
 
En bild från Bagdastein i Österrike. Gillar också när man är på höga höjder så man är ända uppe bland molnen. Oavsett om det är vackert väder...
 
...eller så grått så man knappt kan urskilja vulkanens rök mot molnen. Från Costa Rica.
 
Solnedgångar är de flesta svaga för, så även jag. Här på Galapagosöarna, ett sjölejon lapar i sig det sista av dagens solstrålar.
 
Och här med alla segelbåtsmastar i förgrunden nere på Franska Rivieran.
 
Här får man se den vackra himlen både uppe och nere... Floden Liffey i Dublin.
 
En himmel full av små bomullstussar, tillbaka i Sörmland.
 
Sugen på att vara med eller att se hur andra har tolkat veckans tema, klicka på bilden nedan!

 
1 Kolonilotta:

skriven

Otroligt vackra bilder Mia! Helt makalösa!
Natti natti! :)
Kram

2 cissi:

skriven

Förstår att du inte kunde välja! :)
Jag tror att jag sett utmaningen på instagram också, ska kolla imorgon för nu måste jag sova.
Hör av dej om du har vägarna förbi, det skulle vara kul att träffas och prata lite.
Ha det bra Mia! Varm kram!

3 Anne-Mari:

skriven

Vidunderleg vakre himmelbilder.
Så flott med slike utfordringer.
Det må eg henge meg på.

4 BP:

skriven

Alltså om Sannas fotoutmaning var en tävling så hade du vunnit med hästlängder kan jag säga. Helt underbara och totalt olika himlar du visar. Å såååååååå vackra de är!!!

Å efter mycket om och men - du vet beslutsångest - så har jag bestämt mig för att min favo är den tredje bilden från slutet - den är magisk helt enkelt!

PS. Hur är det annars? Hur mår sonen? Tänker ofta på dig de senaste månaderna. Är så otroligt imponerad över hur du hanterar "situationen" och skingrar dina tankar genom att blogga. Kram!!! DS.

5 Anki:

skriven

Wow ... vilka fantastiska himmelsbilder! förstår att du inte kunde välja :)

6 Eva Trillian:

skriven

Vilka bilder :) Fint för oss att du inte kunde välja :)

7 kiki freseese:

skriven

Himlen din binder hela världen samman, mycket läckert. Tänk va mycket du sett.
/Kiki

8 kiki freseese:

skriven

Himlen din binder hela världen samman, mycket läckert. Tänk va mycket du sett.
/Kiki

9 Marina:

skriven

Så vackra bilder! Det är något magiskt med "himlar", man kan aldrig få nog av dem. Är det dessutom en sol som håller på att gå ner så blir det liksom ändå mer magiskt...

10 Maria:

skriven

Vilka fantastiska bilder!! "Den är bäst!!" sa jag på varje bild jag scrollade fram :-)
Kram ♥

11 Maria:

skriven

Fast den från Franska rivieran var nog ändå bäst!! Helt magiskt vacker!! Den hade platsat i vilken resekatalog som helst - ALLA hade velat åka dit!!

12 Carita Liljendahl:

skriven

Så många fina bilder! Jag lade upp bara en.
Den klarblå med "spåret" av flygplan är en av mina favoriter. Solnedgångar likaså!

13 Anni:

skriven

Himla fina himlar! :-)
Tur att jag inte hoppat på utmaningen för efter att ha sett dina magnifika himlar har jag inte mycket att komma med.

Vad gäller kurs så är det bara att avvakta, det är lite väl kallt att sitta i lusthuset just nu! När våren kommer blir det både ljusare och varmare.

Vi har en luftvärmepump som mest används till AC på sommaren, men sedan installerade vi en luft/vattenpump som fungerade utmärkt även när det var minus 18 här. tror att det varit ännu kallare sedan vi satte in den och den fungerade ändå. Sedan har vi både braskamin och kakelugn att elda i och i utbyggnaden är det elvärme. Värre var det när vi hade oljetanken kvar och oljan tog slut ...

Vad gäller hårnäten så kan inte jag ha dem officiellt i butiken eftersom de skulle konkurrera med textilarnas saker. Jag skulle ju inte gilla om de kom med glasgrejer ...

Kramar <3

14 ToveOlberg:

skriven

Så ljuvliga himlar från olika platser, fint fångade!

15 Gemsofmylife:

skriven

Vilka magiska bilder på dina himlar alla korten är helt makalöst vackra och önskar att man varit med där och sett dom i verkligheten!
Alla var underbara så svårt att hitta favorit här med, men den med sjölejonet passar tom i national geographic.
Stort TACK att du är med och delar dessa underbara bilder
KRAM till dig finaste

16 Karin:

skriven

Underbara bilder, Mia.
Hoppas att det är bättre med din son.
Kramar Karin

17 Kolonilotta:

skriven

Hej gumman.
Jätte vackra bilder. Speciellt den näst sista med seglingarna i vattnet!
Du tar, som alltid, fantastiska bilder.
Stor kram!

18 Gärdsmygen:

skriven

Vilka himlar! Är väldigt förtjust i näst sista bilden.

19 Ama de casa:

skriven

Himmel vilka vackra himlar! Förstår att det var svårt att välja :-)

Vulkanen där, det är Poás, väl? Ett fascinerande ställe :-)

20 Ama de casa:

skriven

PS: Jag är förresten oerhört imponerad - och glad! - att du orkade gå igenom bloggen så långt bakåt i tiden :-) Själv måste jag nog göra det snart för att komma underfund med vad som egentligen hände? ;-)

21 KajsaLisa:

skriven

Fantastiska bilder, den bästa är den från Liffiefloden, hänger på utmaningen nästa vecka.

22 Carina:

skriven

Oj ! Säger jag vilka bilder....

Fotot på paret ute på ängen gav verkligen ett harmoniskt intryck. Kramar Carina

23 Nett:

skriven

Så otroligt vackra bilder på himmel. Alla har olika innebörd och de som jag fastnade för direkt var bild 2 och den sista :)

24 Anita Malta:

skriven

Vilka fantastiska bilder du visar Mia och så variationsrika där alla sju förmedlar olika slags känslor. Liksom Nett tycker jag bäst om tvåan och sista och sjölejonet är också väldigt bra vilket alla är, var och en på sitt sätt.
Tack snälla för dina rader hos mig. Hoppas allt är ljusare nu hos dig och att vardagen med svåra bekymmer är till ända, eller iallafall att det går åt rätt håll. Kram // Anita

Kommentera här: