Lite uppdatering

Jaha nu var det ett tag sen igen. Trodde jag skulle komma igång lite med bloggandet men det blir inte så mycket helt enkelt.
 
Förra helgen var det åter dags för 50-årskalas! En av mina äldsta och bästa vänner fyllde.
 
Födelsedagsbarnet Anna.
 
Riktigt smarrig marängtårta!
 
Den här helgen har vi varit barnvakt åt lilla Charles. Det var första gången han sov borta utan sina föräldrar som var borta på kalas. Och det gick helt strålande! Han är så lätt och enkel att ha hand om, nöjd och glad hela tiden. Sov bra på natten och när han vaknade kl 6 hämtade jag in honom till oss och då somnade han om mellan oss. Så mysigt!
 
Så här glad blir man när man får mormors hembakade frallor till frukost :)
 
Och en stor del av min tid tillbringas med dessa sötnosar. Farbrorn som har stallet har legat några veckor på sjukhus så hans dotter och jag hjälps åt att släppa ut, ta in, mocka mm. Blir en hel del jobb.
 
Och på tal om sjukhus är sonen kvar på sjukhuset. Nu har han varit där sedan juldagen, men han fck permission en dag förra helgen och en dag denna helg. Då kom även dottern och hennes familj över och vi fick umgås allihopa.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Anni:

skriven

Alltså den där lillungens min gör mig alldeles mjuk i magen! Oj, så ljuvligt att ha honom i sängen mellan er - jag anar precis!

Så sonen har varit på sjukhuset så länge nu, det låter tråkigt men samtidigt bra om du fattar hur jag menar, vilket du ju gör. Kanske att dina dagar blir mer "normala" även om du självklart är påverkad av det som sker.

Kalas och hästar låter också som batteriladdare de luxe! Tänk så mycket vänskap betyder!

Idag har jag haft glaskurs och tänkte på dig, skriver ett mejl senare ang datum och sådant.

Kram kram <3

2 BP:

skriven

Kalaset - jo tack!!!

Charles - jo tack!!! (Förutom att bli väckt mitt i natten då. Men väluppfostrad som han är så somnade han om. Bra uppfostran där;-) )

Hästar och jobbet med dom - nej tack. Detta sagt av en renodlad asfaltbonde.

PS. Hur f*n hinner du med/orkar allt med tanke på sonens tillstånd. Man kanske vänjer sig eller så blir man avtrubbad. Vet inte faktiskt... Men jag beundrar dig och din man nå't så otroligt. KRAM PS

3 Paula:

skriven

Jag tycker mig ana att livet tar mycket tid just nu, från det tramset som kallas sociala medier. Låt det göra det, livet är det som är verkligt, och som spelar roll. Det andra kommer alltid i andra hand. Så tråkigt att inte sonen blivit så bra så han kunnat lämna sjukhusmiljön, men det kanske också känns tryggast så, för den dag de släpper honom, vem faller ansvaret på då? Oftast på familjen...och det kan bli ett väldigt tungt ansvar.
Önskar dig styrka och ork i livet, du har två motpoler just nu, en son och en sonson, det finns säkert en mening med det också
Styrkekram från pörtet

4 Eva Trillian:

skriven

Fint att se några rader från dig!
Härlig bild på Charles :) Mys! Tror att Charles tycker att mormor- och morfar-mys är minst lika fint!
Hoppas sonen har det så bra han kan där han är! Skönt att få umgås på hemmaplan ibland - även om det inte är ofta - kanske minst lika skönt (för både honom och er) att han är trygg där han är och att det inte hänger på er.
Stor kram över "etern"!

5 Marina:

skriven

Ett riktigt charmtroll det där! Antar att det är lätt för mormorshjärtat att smälta av det leendet :)

6 cissi:

skriven

Hej Mia!
Jag är också dålig på att blogga just nu och ännu sämre på att läsa andras inlägg.
Kul att titta in till dej i varje fall och se bilden på Charles, han är fantastisk! <3
Hör av dej om du är sugen på lunch någon dag! Stor kram!

7 Gemsofmylife:

skriven

Finaste Mia !
Jag hoppas att du får energi som du ger !
För att kunna "hjälpa" andra måste du ha energi själv.
Jag har inte heller tiden eller orken att blogga framför allt inte att ta mig runt på bloggrunda och läsa vad alla har för sig.
Men försöker lite då och då :)
Älskar bilderna du tar för olika utmaningar här och på insta du är verkligen Såå bra att fota.
Ta hand om dig och stor KRAM

8 Ama de casa:

skriven

Starkt jobbat att ens orka blogga efter omständigheterna!
Kram!

9 susjos:

skriven

Skickar kramar här också i massor till dig! Underbart att se ditt lilla barnbarn Charles hos dig, och så mysigt med fest. Jag anar att ta hand om hästar ger gott välbefinnande, själv är jag tyvärr mest rädd för dem!
Jodu, flytten tog mer på krafterna än vad jag trodde...men det kommer att bli bra. Kram

10 Anonym:

skriven

Ibland får man lägga bloggen åt sidan. Det är helt förståeligt under tråkiga omständigheter. Du verkar ha fullt upp på schemat. Kalas är alltid roligt och tårtan ser inte fel ut. Så härligt att få rå om ditt charmiga barnbarn=))Ta hand om dig. Kram

11 Biggeros:

skriven

Ursäkta att jag skickade iväg meddelandet med Anonym sändare. Kram

12 kiki freseese:

skriven

Ja du hinner vänja dig vid femtioårs kalas innan ditt eget…det är ju himla bra :-).
Glad ser drottningen ut.
Han är ju så gullig den där lille charles, lyllo dig.
/Kiki

Kommentera här: