Tacksamhet

Måndag är tacksamhetsdagen. En sammanfattning av veckan som gått.
 
ett värmande sms från en kär vän
varma soliga dagar
svala nätter
halstabletter och näsdukar
migräntabletter
lagom mycket att göra på firman
nöjda kunder
höststädningen i trädgården är nästan klar
tvättmaskin
rena lakan
bakpulver och vinäger för avloppen
aloe vera
flygande jakob
egna äpplen
egna björnbär
glass
internet
min nya telefon och att jag fått till alla saker att fungera i den
höj- och sänkbart skrivbord
vänner, familj, bloggvänner!
 
Häng på du också! Gå in hos Eva och länka ditt bidrag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Ulrika:

skriven

Ah, härligt med krispiga lakan, egen höstskörd, svala nätter... Och spännande att du hittat tens, läste precis om det i samband med migrän idag och tänkte att man borde prova. Dottern har kronisk migrän och vi har testat mycket. Allt gott, Ulrika

2 Eva Trillian:

skriven

Jag läser och nickar, läser och nickar :)
Fastnar vid Flygande Jakob och funderar på hur länge sedan det var jag åt det ... Så länge att jag inte inte ens minns hur länge :) Det som är så gott! Tack för mattipset ;)
Härligt att firman går bra! Och att telefonen fungerar som det ska - de ska ju liksom bara det; fungera ;)
Önskar dig en skön fortsättning på veckan och hoppas att behovet av förkylnings-relaterade ting och migränmedicin nu är över för den här gången!
Kram

3 Maria:

skriven

Precis som Eva läser och nickar jag till (nästan allt) Och precis som Eva fastnar jag på Flygande Jakob fast inte för att jag tycker det är gott - tvärtom.
Men som sagt - annars håller jag med!
Kram

4 BP:

skriven

Skrattar lite här. För vi bytte också lakan i lördags och det finns inget bättre än den första natten i väldoftande manglade (oooops, jag vet;-) ) lakan.

Bakpulver och vinäger för avloppen - det knepet lärde jag mig av en bloggare faktiskt. Å blandningen är även suverän för rengöring av bland annat badkar.

5 Kolonilotta:

skriven

Så tråkigt med alla dessa förkylningar.
Jag har också åkt på det! :/
Hoppas du blir bättre snart! ❤
Ja tack till allt ätbart i din lista utom flygande Jacob! Hahaha...
Roligt att du är nöjd med nya mobilen.
jag var snabb med att köpa en ny.
Det går ju inte att gå tillbaka till 5:an ( min gamla ) när jag vant mig vid 7:an ju! :)
Krya på dig vännen!
Stor kram!

6 Ama de casa:

skriven

Mycket att glädjas åt! Synd bara det där med att migräntabletter, halstabletter och näsdukar skulle behövas...

Kommentera här: