Ännu en helg och skyltsöndag

Ännu en helg har gått. Planterat lite höstblommor och börjat städa undan sommaren på altanen. Ute och käkade med en vän i fredags. Barnvakt till lille Charles i lördags. Första gången med läggning och det gick bra trots att han var förkyld och lite smågnällig.
Somnade medan morfar läste favoritsagan: Nisse Pingvin.
 
 
Och så lite fler skyltar fotade i Kanada:
Lite tecken som indianerna använde.
 
Den här buffelfällen hittade de med en hel historia skriven på.
 
Och vill ni lära er prata som indianerna så är det bara att börja träna.
 
Alltid mycket varningar om farliga djur... Och även varningar för hettan som ni ser.
 
Tur att jag inte såg de här skyltarna förrän efter första promenaden, annars hade jag vänt...
 
 
 
 
1 BP:

skriven

En härlig bild på din (snygga) man och Charles. Min mamma beträttade alltid att jag slocknade direkt när hon började läsa en saga för mig;-)

Skyltarna från Kanada är toppen och jag gillar speciellt den med teckningarna (som påminner om dom min sjukgymnast gör) samt den English-Blackfoot skylten. Kan inte låta bli att tycka att översättningarna påminner mycket om det finska språket. Tycker du inte också det?!

Åsså den sista skylten - rattlesnakes, där hade jag också vänt kan jag säga. Ormar är jag riktigt rädd för.

Tusen tack för en toppen skyltning och länken:-)

2 Anni:

skriven

Vilken lycklig morfar! :-)
De där indiantecknen får mig att vilja brodera - de påminner otroligt mycket om våra hällristningar, eller hur?

3 Beppan:

skriven

Så härligt - och lite pirrigt att ta hand om småttingar. Morfar verkar fixa det galant!
Hm - det varnas för det mesta där borta. På gott och ont. Dom där ormarna skulle jag förstås inte vilja träffa på. Eller skorpionerna.

4 Susjos:

skriven

Så gott han somnar i morfars famn!
Och så kul med skyltar från Kanada! Tur att du inte såg ormskylten förrän efteråt!
Kram till dej och ha en bra vecka!

5 KajsaLisa:

skriven

Han såg ut att ha somnat gott, sista bilden hade nog fått mig också att vända.

6 Ama de casa:

skriven

Ormar... Dom vill man verkligen inte träffa på! Läskiga... Men om promenaden var bra så var det ju tur att du inte såg skylten innan :-)

Ha en finfin start på veckan!

7 Helen:

skriven

Det ser väl för underbart mysigt ut på den första bilden! Fantastiskt! Buffelfällen är väldigt vacker med de fina tecknen som pryder den, jag undrar vad historien handlade om? Den sista bilden ger mig rysningar framför skärmen!!

8 Violen på Brandholmen:

skriven

Morfar ser ut att må riktigt bra! Vem skulle inte göra det med en liten guldklimp i famnen!
Ha det gott!

9 Eva Trillian:

skriven

Fin bild på morfar och barnbarn :) Redan favoritsaga? Det ska börjas i tid :)
Skallerormar? Bra att de varnar - synd att det behövs ;) Hugaligen!

10 Anne-Mari:

skriven

Morsomme skilt frå Kanada.
Så herleg bilde av morfar og barnebarnet !

Fin veke frå Anne-Mari

11 Freja:

skriven

Åhh, så liten han är! Jag har glömt bort att mina barn någonsin varit så små!

12 Helena:

skriven

Nu har jag missat massor inser jag. Kanada... fantastiska vyer du bjuder på. Tack för ditt besök hos mig. Skäms lite för att jag varit försvunnen från bloggen. Ha en fin kväll och stor kram.

Kommentera här: