Tacksam

Måndag och dags att sammanfatta förra veckans ljusglimtar. Finns så mycket att vara tacksam över!
 
Lunch med min syster
Sköna kvällspromenader
Samtal med vänner
Dricka te med en god vän
Ett företag jag var hos förra veckan, det var tredje gången jag var där och de får mig alltid att känna mig så välkommen. Det är jag tacksam för!
Kvinnofrukost
Sköna ridturer
Rolig vinprovning
Gott vin!
Tacos hos vänner
Planering av skidresa
Vetekuddar
Att pappas provsvar var bra
 
Också tacksam för det fantastiska vädret! Underbart vackra träd ute! Klarblå himmel nästan varje dag. Lite svalare nätter så man kan sova bättre.
 
Också tacksam för dessa fantastiska rosor jag fick av en vän i veckan! Superfina! Och matcher tavlan perfekt i färgerna :)
 
Tacksam för alla äpplen. Bara att gå ut och plocka!
 
Tacksam för varje liten stund med denna goding!
 
 
 
 
 
 
1 Anne-Mari:

skriven

Herlege haustfargar.

Klem

2 BP:

skriven

Alltså efter att ha träffat dig irl så förstår jag varför företaget vill träffa dig igen och välkomnar dig.

Planering av skidresan lär också riktigt roligt - alperna eller Åre;-)

Åsså - ja, jag älskar Charles. Den killen har "Det" om man säger så. Han personifierar uttrycket "en bild säger mera än tusen ord":-)

3 BP:

skriven

Svar: Förlåt har ju totalt glömt bort att svara på din fråga om jag upptäckte dina fina snören i mina favofärger. Absolut gjorde jag det, men det som jag var ännu mera fascinerad av var bredden (eller motsatsen till bredden) av snörena. Så jag började fundera på hur du hade fått till dom. Har inte hittat svaret, men medger att jag kom aningen av mig vad gäller färgen... Förlåt!

4 Susjos:

skriven

Hösten kan ju vara så fin! Och en fin tacksamhetslista! Vad är kvinnofrukost "nyfiken"?
Lilla Charles är ju helt underbar! Måste vara så mysigt med ett litet barnbarn...fortsätt njut! Kram!

5 privatenjoy:

skriven

Att känna sig ensam har säkert alla gjort, inte för att man inte har någon eller för att man är själv,
Utan för att känslan av ensamhet infinner sig. Det spelar ingen roll om man står omringad av hundratals personer för det sitter inte på den fysiska fronten. Det handlar om ens känslor och om sin självkänsla, man vill ha bekräftelsen, man vill ha någon som bekräftar en på det sättet man vill bli bekräftad. Just när de känslorna infinner sig känner man sig såå liten, så liten och hjälplös i en stor värld, större beskymmer och viktigare problem. Saker som är viktigare än en själv, och när man väl börjar se det ifrån ett större perspektiv inser man att det kanske egentligen inte är så farligt, inte just nu. Tills nästa gång man känner lika dant. För vi är faktiskt viktiga och det är okej att känna. Det är okej att känna sig ensam, det är okej att söka den dära extra uppmärksamheten eller bekräftelsen och det är okej att tvivla.
Att känna sig ensam, behöver varken betyder att man är själv, att det inte finns någon för er eller att att man känner så jämt, det är skillnad på att känna och på att vara. Gemensamt är att det är abstrakt, det går inte att ta på känslan precis som det inte går att ta på andra känslor, det finns där men det går inte att visa upp om åskådaren inte väljer att ha öppna ögon, att se det som inte visas eller höra det som inte sägs.

6 Ake:

skriven

Så fint du beskriver den gångna veckan 😊 Hörlig tacksamhet 👍

7 Kolonilotta:

skriven

Mycket fin vecka du har haft Mia!
Bilden på Charles är ju bara för söt. Han är ju helt bedårande! ❤
Och så trevligt att få rosor. Dom är superfina med höstens färger!
Roligt att läsa att vinprovningen blev lyckad! :)
Ha nu en riktigt fin Tisdag. Glöm inte att äta en massa kanelbullar! 😙
Kram!

Ro

8 KajsaLisa:

skriven

Fantastiskt höstträd mot den blå himlen, sen håller jag med om alla saker du är tacksam över.

9 Karin:

skriven

Den lilla godingen är bara för söt!
Fin lista som vanligt, där umgänge och naturen står högt i fokus.
Kramar Karin

10 Eva Trillian:

skriven

Bra provsvar är verkligen bra!
Fin lista :) Vackra bilder :) och så charmisen i bild - vilken liten goding, verkligen!

11 Cecilia:

skriven

Ja, det finns verkligen mycket mer att vara tacksam över än man tror :-) Å jättefina rosor

Sv: tack själv

12 Becca:

skriven

Härliga ljusglimtar och underbart fina bilder.
Hoppas denna vecka också bjuder dej på fina ljusglimtar

13 Åke:

skriven

Härliga bilder till dessutom ;)

14 Eva Trillian:

skriven

Sv: Tack för din vänliga och uppmuntrande kommentar :) Den gjorde mig både glad och rörd.
Även jag har en son som lider av psykisk ohälsa - och bland det svåraste har nog varit att stundvis inte kunna göra annat än att se på.
Man lär sig sky alla plattityder om hur det ska hjälpa att tänka positivt, "få något annat att tänka på" och så vidare, från omgivningen. Väldigt snart när man istället en stark önskan om hur skönt det vore för alla om folk bara kunde ta till sig lite kunskap om det här. Dagar som Världsdagen för Psykisk Hälsa är därför viktiga - men de försvinner, tyvärr, i bruset av kommersiella dagar som kanelbullens dag.
Psykisk ohälsa är svårt att bära - även åt någon annan och därmed vara med-sjuk. Man måste få prata om det någonstans - om inte annat för att hitta egna verktyg för att hantera det själv.
Stor kram över "etern" - vi är inte ensamma i det här ... vilket kanske inte gör någon praktisk skillnad - men det är skönt att veta att det finns de som skulle förstå, om de bara fick chansen!

Kommentera här: