Oktoberfest

Igår var det Oktoberfest i byn. Mammas Pojkar spelade och Pernilla Wahlgren var gästartist och sjöng några låtar. Vi hade knytkalas hemma hos oss först och sen gick vi ner och dansade. Kul kväll! Just Pernilla var inte superbra men bandet var kanon!
 
Den här skyltningen gillar jag. Ja, gillar hela lilla huset :) Fanns inne på Edmonton Mall.
 
Den här skylten och maskinen fanns på flera hotell i Kanada. Man tryckte bara på gula knappen...
 
...och 30 sekunder senare kom det ut en pannkaka :)
 
Tänkvärt...
 
 
 
 
 
 
 
1 BP:

skriven

Kul med Oktoberfest i din by. Åt ni tysk mat också eller slapp ni sauerkraut och korv varianten;-)

Vilka skyltar! Toaskylten är ju helt suverän, hur rolig som helst. Utgår såklart ifrån att mosvarande skylt till herrarnas var blå;-)

Pannkakor på en minut! Inte illa. Men jag vet inte riktigt om jag skulle vilja ha den maskinen här hemma. Men vilken rolig grej!

Sedan gillar jag den sista skylten skarpt! Människan har tyvärr mycket på sitt samvete om man säger så.

1 000 tack för en helt suverän skyltning och länken:-)

2 Beppan:

skriven

Så skoj med oktoberfest! Perfekt att göra nåt skoj den här annars rätt trista tiden på året.

Det där att vara framför kameran är inte min grej heller. Håller mig allra helst bakom... :-)

3 Freja:

skriven

Älskar toan, vill ha den här hemma! Och pannkaksautomaten.

4 Kolonilotta:

skriven

Va roligt att båda middag och fest blev så lyckad! :)
Jag bara älskar pannksksmaskinen! Hahaha...
Där skulle min yngsta bosätta sig!

Och visst är den sista skylten tänkvärd...!
Ha nu en riktigt fin vecka vännen! 😙
Stor kram!

5 Helen:

skriven

Vad kul med oktoberfest! Själv gillar jag inte öl men allt man kan fira är bra :). I Nordamerika finns många fiffiga maskiner, vi hade en liknande maskin på hotellet i New York ifjol. Men pannkaka till frukost är kanske inte min favorit.

Sista skylten är verkligen tänkvärd, börjar man fundera på vad människan gör så är det lätt att bli deprimerad.

6 Violen%2520p%25E5%2520Brandholmen:

skriven

Oktoberfest är precis vad som behövs i höstrusket! Tänk om man hade haft en pannkaksmaskin när barnen var små!!!
Jag såg i tidningen att Hamnmagasinet öppnar sin glasveranda för lunchservering igen. Nu ska den vara uppvärmd och isolerad. Nästa gång du är i stan kan du luncha där.
Ha det gott!

7 Anemonen:

skriven

Ett toppenhelg för dig för det är alltid lika skoj med fester. Skyltarna är kul och jag gillar pannkakor så den blir min favvo Själv skyltar jag i separat inlägg den här veckan.https://karingafallan.blogspot.se/2016/10/skyltsondag-74.html

8 Stare Ström:

skriven

Nog är det så att vi är en predator!

9 Anni:

skriven

Pannkaksmaskin hade varit toppen när alla fyra barnen bodde hemma ... Men med två laggar samtidigt går det rätt fort för mig också ;-)

Gillar det mjuka och fluffiga dassbåset. Var det alltså enbart toaletter där inne eftersom det finns två handfat utanför?

10 KajsaLisa:

skriven

Pannkaksmaskinen var ju för häftig, sen är jag inte heller någon fan av Pernilla Wahlgren. Men den rosa toan var häftigast.

11 kiki freese:

skriven

Kul initiativ med oktoberfest. Skulle behöva lite fest själv snart faktiskt.
(svar; Jag jobbar även som pedagog på en Waldorfskola)
Gillar både toan och pannkaksmaskinen...men va pannkakorna goda?
/Kiki

12 cissi:

skriven

Åh, en pannkaksmaskin....är det någon maskin jag skulle ha vore det en sån. Så gammal som jag är älskar jag pannkaka!
Kram

Kommentera här: