Matt och tacksam

Hos tisdagstema är det matt som gäller idag. Då kom jag genast att tänka på Bolivia och Titicacasjön. Uppe på 4 000 meters höjd kände man sig så matt så man knappt orkade gå. De tjocka kvinnorna med mängder av varor i en sjal knuten på ryggen, de sprang förbi oss i uppförsbackarna medan vi tog ett steg i taget och flåsde och flåsade.
 
 
 
 
Igår var det Evas tacksamhetsmåndag. Kom hem sent från jobbet så kör idag istället. En liten lista från veckan som gått:
 
Tacksam att jag fått träffa Charles många av veckans dagar.
Tacksam att han finner sig i att vara ensam hos oss utan sin mamma och pappa.
Tacksam för alla äpplen!
Tacksam för ingefära-shot som håller förkylningarna borta.
Tacksam att hinna ikapp med skrivbordsjobb.
Tacksam för härliga ridturer!
Tacksam att vår församling ordnar bra föreläsningskvällar.
Tacksam för trevliga grannar.
Tacksam för alla härliga höstfärger ute i naturen!
Tacksam för tvättmaskin och diskmaskin.
Tacksam för en lugn och skön helg.
 
 
 
 
 
1 Klimakteriehäxan:

skriven

Och tacksam för att ha varit i Bolivia även om luften tog slut så snart man landat i La Paz ...

2 Ake:

skriven

Ingefära shot... nu får du allt beskriva lite mer.. Hösfärgerna uti naturen är ett måste när dagarna blir kortare liksom...

3 Violen%20p%E5%20Brandholmen:

skriven

Strongt gjort att gå upp där men du fick visst lön för mödan! Utsikten är fantastisk!
Ha det gott!

4 Mirjam:

skriven

Men ååå så fantastiskt!!! Vilken upplevelse, om än matt ;)

5 Paula:

skriven

Hej, detdär med att inte kunna få luft, att den är för tunn att andas, det kan man ju verkligen få panik av! Led av panikångest några jobbiga år och snacka om att känna sig matt!
Kram

6 BP:

skriven

Att vandra på hög höjd (än värre att spela fotboll där) var säkert otroligt jobbigt, men vyerna värt besväret antar jag. För bilderna du visar är helt fantastiska!

Diskmaskin har jag ingen, om man bortser från två levande varianter. Men tvättmaskinen skulle jag inte kunna vara utan, helt klart...

7 Anne-Mari:

skriven

Du er modig.
Eg trur eg ville fått panikk i for tynn luft...

8 KajsaLisa:

skriven

Häftiga bilder, det där med hög höjd är väldigt olika för olika människor, det har inte så mycket med kondisen heller att göra tydligen. Skall du åka till London så googla någon månad innan i sökrutan hos mig, det finns hur mycket som helst att titta på och mycket av det finns knappt i guideböckerna.

9 Marina:

skriven

Vilka häftiga bilder!! Måste vara en underbar upplevelse. Sydamerika är en av alla vita fläckar på min karta som står högt upp på "vill-besöka-listan".

10 Eva Trillian:

skriven

Så mycket fint i din lista :) blir nyfiken på föreläsningarna och funderar på varför min församling inte har sådana! Det får jag ta reda på!
Vilken häftig vandring - tänk att vandra upp dit rymden finns men syret är på "sparlåga". Riktigt häftigt!

11 Ama de casa:

skriven

Åh vad coolt att ha tagit sig upp till den sjön! Och så vackert, och man sehr schön klart och tydligt :-)

Diskmaskin... Jag önskar jag hade en diskmaskin. Men en tvättmaskin är faktiskt viktigare, och den har intagit diskmaskinens plats i vårt kök.

12 Anni:

skriven

Vilka vyer! Så högt uppe har jag aldrig varit, undrar hur blodtrycket reagerar?

13 Annorlundadiganos:

skriven

Min presentation! Hej! Jag heter Mia Kommer från början från ? Jag är sjuk pensionär på dagtid. Två dagar i veckan så har jag en sysselsättning som jag bruka går till och det är genom kommunens psykatrin! Är det något ni undra så hör av er då!
Älskar att skriva och jobbar på att få ut information om Aspergers Syndrom, Autism, psykisk ohälsa till allmänheten! Om det blir verklighet vet jag dock inte! Håll tummarna att det lyckas!
Här blandas vardag, diagnos, bilder (både systemkamera och mobil) med tankar och funderingar om mina diganoser m.m.
Mer får du veta efterhand om ni fråga mig!
Kontakta mig gärna om ni vill! Jag har en E-mail adress: ?
Vågar du följa med på resan i min blogg? Nu drar vi i gång vetja! //Mia.
Bloggadress: http://nouw.com/annorlundalivdiganos

Kommentera här: