Helg med jobb och Charles-mys

Har jobbat lite i helgen igen. Sånt där roligt jobb, öl- och vinprovning. Ett gäng på 10 personer och tjejerna ville ha vinprovning, killarna ölprovning. Så det blev båda. Vi provade 3 olika ale (överjäst öl) och tre olika röda italienska viner.
 
Vädret är ju inte så roligt och det känns inte så roligt att gå ut och fota. Men så fick jag en väldigt söt modell :) Då blev det mycket roligare. Tänkte på att ta med en liten fäll som han kunde sitta på, men ingenting till mig själv så det var bara att lägga sig ner bland de blöta löven. Men vad gör man inte för att dottern ska få lite fina höstbilder på lilla Charles!
 
 
Och så lite skyltar! När jag skulle iväg på vinprovningen fick jag ta min mans bil för sonen hade lånat min. Tycker bättre om att köra min egen även om hans är nyare och lite mer finesser på. Men igår var jag riktigt tacksam att jag hade hans bil. Det var så kallt och ruggit när jag skulle åka hem så då kunde jag trycka på denna knapp:
Han har ratt-värme i sin bil! Helt underbart när man som jag alltid är frusen om händerna.
 
Den här funtionen är också kanon. Ni ser lyset med A. Automatiskt helljus som själv bländar av varje gång man möter någon eller kommer ikapp en annan bil. Jätteskönt!
 
Fortsätter med temat bil. Denna finns hos våra grannar.
 
Han och hans bror har en verkstad och det mesta kretsar kring bilar.
 
Grann-dotterns EPA-traktor.
 
 
 
 
 
1 FREEDOMtravel:

skriven

Kul med öl- och vinprovning ju! Och jättefina höstbilder!!! :)

2 BP:

skriven

Ett riktigt yummie-yummie-inlägg som är helt i min smak:-)
Fotomodellen Charles - ja han böjs verkligen i tid. Tänk vad han kommer att säga om 10 år eller så om dessa bilder. Han kommer att skratta hoppas jag. Å eftersom han har "vackra" gener i blodet så satsar kan kanske vidare på en karriär som just fotomodell.

Skyltarna är toppen Mia, för i vår "gamla" bil finns inte sådana finesser. Ja, ärligt talat så visste jag inte att de fanns. Men nu vet jag. Ångrar nästan att Tintin (vår bil) klarade efterbesiktningen med lite förhinder visserligen, men ändå. Hade varit kul att köpa en ny i stället, speciellt nu när jag ser alla dessa vettiga specialare.

Tusen tack för en toppen skyltning och länken:-)

PS. Så du är både sommelier och motsvarigheten vad gäller öl. Himla kul:-) DS.

3 Ake:

skriven

Även om jag är mer ölälskare så hade jag röstat på vin sidan :) Finns inget roligare än att känna av vinet och deras årgång osv. Före (30 år sedan) kunde jag bara två sorts viner det var rött och vitt :) Därefter träffade jag min sambo som jobbade snudd på 25 år på Systembolaget... Korten bland löven vart helt underbara, jag hade inget ungt barn hemma i helgen förutom min 28 åriga dotter och hon fick knäppa på mig :) Däremot hunden fick jag ut bland löven så fint... bilder kommer :)

4 Anni:

skriven

Alltså. Det där lilla charmtrollet! Vilket underbart ljuvligt motiv du har för många år framåt, han vet redan hur man ska bete sig.

Vin och ölprovning på samma gång, det låter kul! Vi fick en gång i present en öl- och ostprovning. Det var udda och mycket intressant. Den öl som fungerade med alla olika sorters ostar var veteölet, men det visste du säkert redan.

Makens bil har också en himla massa fina finesser, jag känner inte ens till alla utan upptäcker att han plötsligt t ex ställer in massage i stolen! Undrar om din granne skulle kunna laga en modern bil?

5 skogstrollet:

skriven

Den där Forden satte igång nostalgin hos mig. När jag och min man träffades så hade han en sån där bil, fast ljusblå, det var 1975. Den var snygg tyckte jag men jag vägrade att köra den, för den var ju så bred på vägen tyckte jag, 19 år. Nyss hade jag tagit körkortet och körde själv med en pytteliten Hundkoja.

6 Helen:

skriven

Vilka underbara bilder på Charles! Så kul för er att ha kvar dem när han växer upp, tiden går så fort så det gäller att passa på att föreviga den ofta. Rattvärme!! Det skulle jag verkligen vilja ha!! Jag är iof rätt nöjd att åtminstone sätesvärmen funkar i vår bil :).

7 Ama de casa:

skriven

Vilka UNDERBARA höstbilder!

Det där jobbet skulle jag också kunna tänka mig. Låter inte alltför ansträngande... ;-)

Rattvärme känns inte som om det behövs här, men oj vad perfekt att ha en sån där avbländarfunktion! Vad med grejer dom kommer på... :-)

8 Violen på Brandholmen:

skriven

Härliga bilder på charmtrollet Charles! Så kul att ordna en vin- och ölprovning! Läckra bilbilder som avslutning! Forden verkar vara en riktig gammal goding!
Ha det gott!

9 Anemonen:

skriven

Ett toppeninlägg det här med både godsaker man kan sätta i sig och som man kan tillägna ögonen. Det där med rattvärme vore något för mig.Lille gossen är bedårande söt i lövhögen.

10 Stare Ström:

skriven

Vilka fina bilder du fick på Charles!

11 Tony:

skriven

Fin bilder och kul inlägg!

12 Anne-Mari:

skriven

Nydeleg liten gut !!
og herlege bilde både av vinsmaking og av haustfargar.

God veke !

13 EvaTrillian:

skriven

Pratade så sent som igår med någon om hur vi skulle vilja gå på öl-provning! :)
Rattvärme OCH automatiskt avbländande helljus! Låter dyrt ;) men helt fantastiskt!
Bilderna på charmtrollet i höstlöven är verkligen fina :)

14 Anni:

skriven

Hittar inget!?
[email protected]

15 KajsaLisa:

skriven

Härliga barnbilder i lövhögen. Din granndotter måste känna sig stolt, läcker EPA.

16 kiki freese:

skriven

Vilken gullunge!
Sen lyllos dig med dessa grannar...måste finnas massa snyggt där.
/Kiki

17 Anneli - A'la Foto:

skriven

Ja din modell var lite yngre men bilderna var jättefina och löven är ju så ljuvligt vackra! Och det där med att glömma underlag till sig själv gör jag jämt! Men just vid mitt tillfälle hade faktiskt jag liggunderlag men inte Saga! ;)
Vad jobbar du med? Jag får inte till det med vinprovningsbilden och texten.
Vilka finesser den bilen har! Min bil har vindrutevärmare så jag slipper skrapa framrutan och det är det bästa som hänt tycker jag! Hade gärna haft rattvärme också då jag aldrig använder vantar! :)

Kommentera här: