Helg i stan och tacksamhet

Åter måndag och dags för tacksamhetslistan för föregående vecka. Det får bli ett kombinerat inlägg med lite bilder från helgen, veckan och lite skyltar förstås!
 
Tacksam för en jobba-hemma-vecka med tid att komma ikapp och tid för annat än jobb. Den där stora tvätthögen är nästan borta och halva strykhögen också, så skönt!
 
Tacksam för att det gick bra att åka tåg med lilla Charles. Ja han skötte sig exemplariskt hela dagen, precis som han brukar! Hans mamma var uppe i Stockholm och provade bröllopsklänningar så då fick han åka med mormor på utflykt.
 
Tacksam för en trevlig lunchdate med Susanne på Kolonilotta! Tusen tack kära du!!
 
Tacksam att inget har hänt den andra ponnyn i stallet. Hon rymmer lite då och då när vi är ute och rider och kommer galopperande i skogen. Hon ser så lycklig ut när hon hittar oss och sen skrittar hon snällt bakom oss hela vägen tillbaka till stallet.
 
Tacksam för en härlig helg med min man i Stockholm!
Tid att strosa runt i Gamla Stan.
 
Hittade små mysiga butiker :)
 
Tacksam för det underbara vädret Stockholm bjöd på!
 
Vi fick båda våra favoritdrycker!
 
Oscarsteatern firade 110 år och firade med revy! En rolig och bra föreställning, härlig underhållning helt enkelt, men vi konstaterade att vi brukar skratta mer på den lokala revyn hemma.
 
En skylt som visar vilka som var med. Tyvärr var Sanna Nielsen sjuk men hennes ersättare Ellen Lindström var fantastiskt duktig.
 
Tacksam för en fantastiskt god middag på Agaton i Gamla Stan. Gott vin, fantastisk mat och det bästa sällskapet!
 
Ett vackert Stockholm!
 
En liten skylt/lapp som välkomnar oss på hotellet! Och lite god choklad! Sov fantastiskt bra, bättre än jag gjort på många månader trots att jag brukar sova dåligt borta. Njöt av en god hotell-frukost och en morgonpromenad i Stockholm.
 
Sedan var jag ganska tacksam att få komma hem till lugnet och ut i skogen med hästen. Det är alltid extra skönt efter att ha varit i stan :)
 
Också tacksam över min nya telefon och kameran i den. Enbart mobilbilder idag, så skönt att inte behöva släpa på kameran!
 
 
 
 
 
 
 
1 cissi:

skriven

Såg att ni varit i Stockholm på instagram. Kul att få se lite fler bilder. Ni verkar ha haft det trevligt.
Och vad Charles växer! Det är så härligt när de blir äldre och får en egen personlighet.
Kramar

2 Beppan:

skriven

Skoj med både barnbarnsmys och stadsbesök!
Vi var i Stockholm förra helgen - bl a på Oscarsteatern :-)

3 Violen på Brandholmen:

skriven

Vilken trevlig helg ni har haft! Skön avkoppling inför den kommande veckan!
Ha det gott!

4 Anni:

skriven

Jag är så glad att ni fick fint väder och att helgen blev så bra! Men det var ett väldigt folktomt pendeltåg ni åkte på!?!

Agaton har jag hört fler som går till, kanske att det är ett ställe att rekommendera även turister? De frågar ofta vart de ska gå för att äta och jag vet inte vad jag ska svara. Behöver faktiskt tips på bra restauranger i Gamla Stan!

Gillar hotellets lilla gåva, tänk vad lite omtanke kan betyda! Skönt att du sov gott och att migränen höll sig borta.

Nästa gång måste vi ses!

Vilken busig ponny du har, tur att det inte är svårt att få tillbaka henne till stallet.

5 Eva Trillian:

skriven

Härligt inlägg med en salig blandning av trevligheter :) Vilken vecka!
Önskar dig en minst lika fin vecka den här veckan!

6 BP:

skriven

Skrattade gott åt första bilden - ett totalt tomt pendeltåg med söta Charles och hans mormor:-)))

Klart vi nollåttor vill gärna visa upp huvudstaden från sin bästa sida när vi får celebert besök;-) Ja, bättre väder som i helgen kan man ju inte önska sig.

Castor - är inte det den butiken där Anni jobbar? Har för mig det.

Å Scandic Sjöfartshotellet är hur fint som helst. Under sommaren när takterassen med bar är öppen även för allmänheten är de många som söker sig dit. Ett perfekt hotell, dessutom med bästa läge i stan.

Tusen tack för en jättefin berättelse med toppen skyltar. Stort tack för länken också:-)

PS. Varför fascineras barn alltid av glasögon? Otroligt söt bild på Charles och Susanne. Å stort GRATTIS till nya mobilkameran:-) DS.

7 Helen:

skriven

Vad kul med en helg i storstan med maken. Mysigt att strosa runt, äta gott och gå på teater. Det var några år sedan jag var till Stockholm nu. Jag förstår precis den sköna känslan komma hem igen också. Det är bland det bästa med att resa bort, att få komma hem igen:). Ha en fortsatt bra vecka.

8 Ake:

skriven

Med mormor på utflykt inte illa :) Stockholmsvädret vart ju helt OK :)

9 Anita Malta:

skriven

En härligt lång lista och jättefina bilder därtill. Åhh..kan inte och tänker inte skylla på något men har haft dig i tankarna sååå ofta, att "nu ska jag kika in hos Mia" men inte kommit längre än till tanke. Du är inte bortglömd och du ska veta att jag uppskattar väldigt mycket när du tittar in hos mig och jag är naturligtvis nyfiken på hur det är hos dig. Nog om det :-)
Som sagt, jättefina bilder och vad roligt att ni träffades igen du och Susanne. Måste vara väldigt roligt att vara barnvakt och mormor också, han ser ut att vara ett riktigt charmtroll och vad jag förstår väntar snart ännu ett bröllop ❤❤
Tur att ponnyn hittar rätt men förstår oron när den plötsligt försvinner.
Låter helt underbart att lyxa till med en weekend i Stockholm och att sen känna att det är skönt att komma hem igen Det är nog det allra bästa, då trivs man verkligen vilket jag tror mig känna att du gör.
Grattis till ny telefon, som snart inte längre kan kallas "telefon" ;-) Du är duktig på att ta bilder med den.
Ha en fortsatt vecka Mia och som jag skrev på instagram, hoppas verkligen att du och Jörgen får tid nästa (v)år att komma hit, tar ju bara 3,5 timmar från Skavsta. Kram // Anita

10 Anne-Mari:

skriven

Du har hatt ei opplevingsrik helg.
Det ser fint ut og koseleg med barnebarn som ein kan
få passe.
Ha ei fin ny veke.

11 Karin:

skriven

Oj, jag har glömt hur smala gränderna är i Gamla stan! Länge sedan jag var där!
Ha en fin vecka!
Kram Karin

12 Anemonen:

skriven

Vilken härlig helg du haft och så fina bilder du bjuder oss därtill. Ha en lika fin vecka.

Kommentera här: