Utplantering

Vilken härlig dag! Idag fick småplantorna flytta över till lite större krukor och komma ut på balkongen.
 
Tomaterna och basilikan får stå i lilla växthuset nu i början.
 
Hann med lite vila och belöning också :) Hoppas ni också haft en härlig dag i solskenet!
 
1 BP:

skriven

Gillas skarpt! Har du sådd tomatplantorna själv? Då har de verkligen kommit långt. Å om du flyttar dom ut på altanen sedan så klarar du sommaran garanterat utan en enda geting, för getingar gillar inte doften av tomatplantor.

Å efter det hårda trädgårdsjobbet var du verkligen värd en belöning i form av en vinare.

Vi gjorde inget trädgårdsarbete men belönade oss ändå men varsin öl:-)

2 Freja:

skriven

Solskygg som jag är har jag suttit i mitt pysselrum i källaren mest hela dagen. En härlig dag för mig!

3 Eva Trillian:

skriven

Har dina tomater redan mognat? Hur gröna är dina fingrar? ;)
Gillar att du hann med lite vila också :)

4 Annette:

skriven

Så glad man blir av att se och läsa om hur det planteras och odlas :) Jag gillar träunderläggen som krukorna i översta bilden står på, snyggt! Och jag måste säga som de andra, vad långt era tomater kommit. Och jan kan föreställa mig doften, som man inte alls känner från tomater man köper i butiken. Det kliar i mina fingrar när jag ser dina bilder :)

Kommentera här: