Konfirmationsfotande

Den här helgen fick jag agera konfirmationsfotograf åt Svenska Kyrkan. Kul :) Fotade gruppbilder både inomhus i kyrkan och ute vid sjön. Och så enskilda foton på varje konfirmand nere vid sjön. När vi var klara strosade jag runt på kyrkogården en stund och njöt av lugnet.
 
 
 
 
1 Beppan:

skriven

Både skoj och pirrigt med sådana uppdrag!
Det går ju inte att göra om....
Härliga bilder - vädret var på go´sidan hos er också ser jag.

2 Helen:

skriven

Vad roligt med ett sådant uppdrag och lite spänannde också. Det måste ha varit en fantastiskt fin konfirmation i det vackra vädret och allting.

3 Violen på Brandholmen:

skriven

Vilket spännande och hedrande uppdrag du fick! Tur med konfirmation i detta ljuvliga försommarväder! Så vacker kyrkan och kyrkogården är!
Ha det gott!

4 BIRGITTA AHL:

skriven

Fina försommarbilder.

5 BP:

skriven

WOW! Kändis! Att bli engagerad av Svenska Kyrkan som fotograf är verkligen en fjäder i hatten. Kul!

Kyrkogårdar har jag alltid gillat - både i strålande solsken som hos dig, men även vid Allhelgonahelgen. Kyrkogårdar bjuder en lugn och mysig stämning på något sätt... Å vackert är det också som du visar med dina bilder.

6 Elisabeth:

skriven

Vilka fina färger du bjuder på!

7 kiki freese:

skriven

Speciell tid, att konfirmera sig. Kul att just du fick fotografuppdraget, hoppas du är nöjd.
Kyrkan, limegrönt gräs och blå himmel känns sååååååååååå härligt.
/Kiki

8 Freja:

skriven

Vädret hjälpte till att skapa fantastiska bilder!

9 Violen på Brandholmen:

skriven

Hade varit kul att ses men är redan inbokad på lunch. Tack för att du frågade!

10 cissi:

skriven

Vilken ära att bli anlitad som fotograf!
Syns imorgon, eller idag rättare sagt! ;)
Kram

11 Åke:

skriven

Så vackert med den klarblå himmeln till det vita kyrkan :) Så trevligt att få agera fotograf till konfirmanderna :) Härligt varma bilder :)

12 EvaTrillian:

skriven

Så kul! :) och vilket perfekt väder - anar att ljuset i kyrkan inte blev helt fel ;)

13 Monica o Jacob:

skriven

En riktigt fin kyrka, ja lugnet på kyrkogårdar är mysigt;-)

14 Annette:

skriven

Vilket hedersuppdrag, grattis, så kul! Modigt dessutom. Precis som med bröllop är det så stora förväntningar på just de dagarna, nästan orimligt stora.

Det är något visst med kyrkor och kyrkogårdar, så vackert och så mycket känslor. Många och starka minnen.

Ha en fin vecka!

15 Anemonen:

skriven

Grattis det var väl kul att du blev anlitad som fotograf. Ja du det är ju viktiga högtider det precis som bröllop och dop. Kyrkogårdar är lugna platser att sitta och filosofera på och det kan vi inte få för mycket av.

16 Ingrid:

skriven

Va roligt att få sig ett sådant uppdrag :)

17 KajsaLisa:

skriven

Börjar fundera på om körsbärsträd är vanligare än tall snart i det här landet :) Men dina vårbilder blev jättefina speciellt den knallblå himlen över kyrkan.

18 kolonilotta :

skriven

Vilket fint hedersuppdrag! :)
Och dom kunde inte ha bett en bättre fotograf! ❤
Läst ikapp nu..
Förstår att du har en känslomässig tid framför dig nu.
Här av dig om.du vill prata.

Det var riktigt härligt att få se alla bilder från eran promenad. Jag älskar gullvivan. Har några st på kolonin som blommar nu.
Ha det fint vännen!
Kram ❤

19 Anni:

skriven

Nu har jag läst ikapp, jag som inte läst bloggar i det fina vädret hade inte ens märkt din bloggpaus!
Vilket häftigt uppdrag du fick, det tror jag att du klarade galant. Bilden på kyrkan är rena försommardrömmen, men du fick mig att sätta i halsen när jag såg din vintriga bild i ett tidigare inlägg. Först när jag såg julgranen anade jag att det var ett arkivfoto!

Vad gäller mördarsniglar så hade jag svarat "inte så många" om du frågat för en vecka sedan. Jag brukar gå ut i sommarkvällarna och hittar kanske 15-20 stycken per kväll. har aldrig gått ut så tidigt som i maj, men det har jag gjort nu och till min fasa sett att de nära på invaderar från grannens tomt (därifrån kommer också rådjuren och snart kirskålen!). Varje kväll har jag krossat närmare 50 stycken, så igår spred jag ett snigelgift som ska vara ofarligt för andra djur. Viktigt att göra det nu innan äggen läggs - om de inte redan är lagda ... I odlingslådorna blir det plast och sedan en snigelkant som jag verkligen hoppas håller dem borta. Det vore ju en mardröm att få invasion i en låda med grönsaker :-(

20 Anne-Mari:

skriven

For en ære å vere fotograf på
slike spesielle dagar !

21 Days by Johanna:

skriven

Så härliga bilder och vilken fin kyrka

22 jcp.blogg.se:

skriven

Vackert!

Kommentera här: