Kalas i dagarna tre

Bjuder ofta och gärna hem vänner. Men när jag fyller år tycker jag det känns jobbigt att bjuda hem folk. I och med att jag fyllde på en lördag i år så undrade några om jag skulle ha något firande. Att fylla 49 är ju så ojämt det bara kan bli. Inget att fira tyckte jag. Men nu blev det firande i hela tre dagar!
I fredags var vi och två andra par nere på Bistron och drack bubbel och käkade gott. Sen fortsatte vi med kaffe, te och mörk rom hos ett av de andra paren.
Lördagen blev jag väckt av sång och paket. Sen bakade och fixade jag.
 
Tårtan blev med mandelmassabotten.
 
Med någon typ av jordgubbspairfait uppe på som fick stelna i frysen. Serverades med färska jordgubbar och blev supersmarrig!
 
Morotskaka fast i form av minimuffins. Dessutom blev det mockarutor.
 
På kvällen grillade vi med ett par vänner samt sonen, dottern och hennes lilla familj.Idag har en annan väninna och hennes dotter varit här och grillat, fikat och spelat kort. En väldigt trevlig kväll! Tidigare idag var jag och en kompis ute och cyklade med picknick och våra kameror.
Nu är det bara att njuta av sista året innan jag går in i andra halvlek :)
 
 
 
 
 
1 BP:

skriven

Stort GRATTIS på födelsedagen. Njut av det sista året innan 50 slår till;-)

Å vilket jobb du gjorde. Varken lugn och ro här inte. Personligen hade jag gått till närmaste konditori - har aldrig bakat nå't i hela mit liv...

2 Skogstrollet:

skriven

Grattis i efterskott! Inte behöver du oroa dig, du har många år innan du blir som jag och ändå känner jag mig full av energi. Men nu går jag och knyter mig med magen full av gräddtårta, efter en härlig dag.

3 EvaTrillian:

skriven

Grattis i efterskott :) Vilket firande! ... och det här var 49. Vad ska det då inte bli av firandet av de 50 ;)

4 Monica o Jacob:

skriven

Ser så smarrigt ut, här firades
bara i två dagar:-)
GRATTIS i efterskott

5 cissi:

skriven

Grattis i efterskott Mia! Ser ut som du fick fira ordentligt!
Ojoj, jag har snart halvtid jag.....bara några månader kvar innan det är dags!
Ha det bra! Kram

6 Helen:

skriven

Stort GRATTIS i efterskott! Jag tycker det där firande lät riktigt bra och det ser väldigt smarrigt ut! Jag ligger ett år efter dig men inte tar väl livet slut bara för att vi går in i andra halvlek?!? Det är väl då det roliga börjar :)

7 Violen på Brandholmen:

skriven

Stort GRATTIS! 49 år är väl värt att firas, om inte annat som en förövning inför din nästa födelsedag!
Ha det gott!

8 Åke:

skriven

Grattis i efterskott! Tre dagar!!! Vad ska det bli nästa år då ?

9 Anemonen:

skriven

Åh så mycket gott och det skall man ha när man fyller år. Många är ni som fyllt år den här helgen och så kul att fira med pompa och ståt och god mat och fikabröd. Ett STORT GRATTIS i efterhand men bättre sent än aldrig.

10 kolonilotta :

skriven

Åh! Stort grattis i efterskott! :)
Vilken helg du har haft. Det var inte lite du bakade heller. Jösses!
Och gud va mysigt med både mat och god dricka ute och hemma! Härligt.
Precis som det ska vara när man fyller år! :)
Stor varm grattiskram! ❤❤❤

11 Beppan:

skriven

Grattis - alltid kul med födelsedagar när man får träffa nära och kära.

12 Anni:

skriven

STORT varmt grattis i efterskott! Så gott det ser ut!
Nu är vi många här som ser fram emot ett stort bloggkalas nästa år! :-) Vi kan ha knytis så du slipper baka själv!

13 KajsaLIsa:

skriven

Blev lite småsugen här :)

14 bettyl-NZ:

skriven

It sounds like your birthday turned out to be a lot of fun! Happy birthday!

15 Annette:

skriven

Grattis i efterskott! Så gott allt ser ut :) Jag är nog som du, jag gillar att fixa och bjuda, men inte när det gäller mig själv. Jag fyller lika ojämnt som du snart, 47, men det blir nog mat eller fika ändå. Det är ju dessutom på nationaldagen, så det är ju dessutom helgdag.

16 kiki freese:

skriven

Grattis igen. Kul att vi nästan är jämngamla.
/Kiki

Kommentera här: