Nere i floden...

Fanns många olika typer av sightseeingbussar och båtar i Budapest. Man kunde ta en timmes-tur på Donau, eller äta middag på båten och uppleva Budapest kvällstid, åka hop-on-hop -off-bussar mm.
Vad är det då vi ser här nere i floden??
 
Jo en sightseeing-buss som kunde köra rakt ner i floden och fortsätta som en båt!
 
Nej vi provade inte. Vi promenerade massor i stället.
 
Hur andra har tolkat ordet nere ser hos
 
1 Violen på Brandholmen:

skriven

Vilken häftig buss men jag tycker det ser lite otäckt ut! Får för mig att den är på väg att sjunka ännu längre ner i vattnet!
Ha det gott!

2 Monica o Jacob:

skriven

Så läcker den skulle jag nog inte
kunnat låta bli att provåka;-)
Ha en bra dag

3 Klimakteriehäxan:

skriven

Den var fin! Och lite läskig ...

4 Anni:

skriven

oj! Jag skulle nog känna mig ganska orolig när den lämnar fast mark!

5 Ulrika Landin:

skriven

Oj, vad coolt :)

6 Mad World:

skriven

Jo, såna bussar har de lite varstans, bl a i Boston.

7 Freja:

skriven

Den bussbåten hade jag inte kunnat motstå!

8 BP:

skriven

Vilken cool idé! Aldrig sett en amfibiebuss, bara vanliga bilar som kan rulla och "simma". Den bussen borde flera storstäder som ligger vid floder anamma.

9 Ingrid:

skriven

Ja det var sig ett annorlunda fordon :)
Budapest funderade vi lite på förra året, men vart Prag (igen).

10 Paula:

skriven

Lite science-fiction det där. Var det inte 007 som hade en bil som blev en båt?
Budapest tror jag är en fin stad, jag har åkt båt på Donau, dock inte i Ungern.
Glad Påsk!

11 Eva:

skriven

Coolt! :) Men jag vet inte om jag hade velat prova ;)

12 kolonilotta :

skriven

Liknande buss finns i Stockholm! :)
Den kör förbi jobbet har jag sett.
Men vet inte var den åker ner i vattnet.
Stor kram! ❤

13 cissi:

skriven

Nämen! När jag först såg bilden trodde jag det var översvämning :)
Vi hörs om en träff! Ha en riktigt fin påskhelg! Kram

14 Helen:

skriven

Väldigt konstig buss, tveksamt att jag skulle sätta mig på den.

15 Gemsofmylife:

skriven

Vilka underbara bilder och bussen hade jag gärna provat trots det är läskigt ;) stor varm kram till dig fina Mia ❤️ Tack för fina resebilder

16 Stare Ström:

skriven

Det var en kul syn där nere!

Kommentera här: