Helg med dop och massa gott

Igår var det dags för lille Charles att döpas. Förutsättningarna var inte de bästa. Natten till onsdag fick de åka till barnakuten i Eskilstuna eftersom han inte kunde andas. Berodde på förkylningen han hade så de kunde inte göra så mycket. Blev nästan ingen sömn alls för dottern och hennes sambo på hela veckan. På fredagen fick de en tid inne hos barnläkarna i Nyköping och han hade en inflammation i halsen, slem i lungorna och fick andas i någon inhalator. Han tappade också rösten nästan helt och hållet stackarn.
På fredagen hade de ju tänkt göra de sista förberedelserna och det mesta av maten. Istället åkte jag, min man och sonen dit och fixade medan de var på sjukhuset.
 
 
Hjälp ska jag dyka ner där? Han ser lite rädd ut men skötte sig helt exemplariskt genom hela dopet!
 
Charles med sin gudfar och morbror.
 
Hela ligan!
 
Jag, Viveka och Charles.
 
Bubbel i trädgården.
 
Mat i mängder.
 
Doptårta.
 
Och massor av annat gott!
 
 
1 cissi:

skriven

Vilka härliga bilder från dopet! Och vad många ni var! Hoppas Charles blev av med sin förkylning, så hela familjen kan vila upp sej efter dopet i lugn och ro.
Stor KRAM!

2 Violen på Brandholmen:

skriven

Han är en riktig liten kämpe, lille Charles! Hoppas han snart är fri från sin förkylning! Ser ut att ha varit ett riktigt fint dop med många gäster!
Ha det gott och gläd dig över barnbarnet!

3 Anemonen:

skriven

Så fina bilder från barndopet. Det är en fin rit just barndop tycker jag. Inte kul alls det där när de inte kan andas. Vet hur jag hade det med min son som hade astma sedan födseln. Många vaknätter och sjukhusbesök. Hoppas han krya på sig och att han inte får några men. Tur att det finns inhalatorer även för de minsta.

4 Eva Trillian:

skriven

Så fint med dop :) ett riktigt festligt tillfälle i livet! Skönt att den lille mådde så pass bra att det blev dop av ändå! Hoppas föräldrar och barn får vila lite nu!

5 Maria:

skriven

Stackars liten ♥ Hoppas han mår bättre nu!
Kram

6 Annorlunda:

skriven

Hej och välkommen till min blogg!
Jag heter " ANNORLUNDA" och bor i Småland med familjen!
Bloggen kommer handla om mitt liv med familjen och diganoser och allt mellan himmel och jord! http://nouw.com/annorlundamamma

7 Meta:

skriven

En liten goding är han allt och tur att det gick bra till slut.Ha nu en fin början på veckan
Kram Meta

8 Anonym:

skriven

Vilket fantastiskt dop med sååååå många som var med och firade lilla Charles som är ju sååååååå söt! Tajmingen med akutbesöket var ju inte alls lyckat, men jag är glad att han återhämtade sig så fort som han ändå gjorde.

Vilken fin bild på dig och dottern. Så lång som hon skulle jag gärna vilja vara:-)

9 Susjos:

skriven

Vilket underbart dop! Så trist bara med akutbesök för lille Charles, skönt att han mår bättre nu!
Jättefina bilder som du delar med dig! Kram ♥

10 skogstrollet:

skriven

Vilket fint dopkalas! Hoppas han fortsätter att krya på sig, lille Charles.n

11 Livet genom bilder:

skriven

Vilken fin bild på dig, dottern och Charles, jäklar vad du ser ung ut. Hoppas Charles får vara frisk nu, kan tänka mig stressen föräldrarna upplevt

12 Helen:

skriven

Vilka fina bilder från dopet och själva dopkalaset ser ut att ha varit magnifikt! Men vad jobbigt när den lille inte var frisk, hoppas han slipper sådana jobbiga förkylningar på riktigt länge nu.

13 Anni:

skriven

Vilken tur att ni kunde rycka in och hjälpa till, stackars småbarnsföräldrarna måste ju vara helt slut!
Det ser ut som om det blev en alldeles perfekt dag i övrigt!

14 Lottisen:

skriven

Vilka fina bilder från dopet! Hoppas det är bättre med förkylningen! Ha en bra vecka!

15 Åke:

skriven

Hele inlägget andas kärlek :) Var bild har sin egen tjusning, från kyrkan till maten :) Fantastiskt ser det hela ut! Frän bild på bubblet :)

16 KajsaLIsa:

skriven

Bilden när han tittar ned i dopfunten var härlig, vad sysslar dom med egentligen :)

Kommentera här: