Tacksam och långhelg

Nu blev det ett långt uppehåll. Har inte haft tid att vare sig blogga eller besöka era sidor. Får bli ett bland-inlägg om vad som hänt sen sist och vad jag är  tacksam över.
I onsdags kom mannen hem från Göteborg med 17.47-tåget och sen dess har det varit full fart. Kl 18 skulle vi nämligen äta middag ute på restaurang med vänner. Det var trubadurkväll och det blev en jättemysig kväll. Våra vänner hade just kommit hem från sin 3 veckor långa resa i Florida så de hade mycket att berätta.
 
Tacksam för en trevlig kväll med fina vänner och trevlig musik, god mat, gott vin!
 
Tacksam för vistelse hos andra goda vänner i skärgården torsdag och fredag.
 
Tacksam för min fina vän, tacksam för havsutsikt! De bor så himla mysigt ute på Blidö i Roslagen.
 
Vi strosade även omkring inne i Norrtälje.
 
 
Kom hem fredag em/kväll, tog 4,5 timmar att köra hem med fredagstrafiken och avstängda Södertäljebron... Ut till stallet och sen vips var klockan halv 10 på kvällen och det var dags att packa om väskan...
 
För på lördagsförmiddagen åkte vi till St Annas skärgård utanför Norrköping. Där har dotterns sambos föräldrar sommarstuga. Naturligtvis tacksam över att få se hur de har det, god mat, trevligt umgänge.
 
Och dessutom hade vi lite att fira då Anders friade till vår dotter några dagar tidigare. Väldigt tacksam att hon har hittat en så fantastisk kille med båda fötterna på jorden! Bättre man kan hon inte få!
 
Sköna promenader.
 
Vacker natur!
 
Och Anders mamma fick prova att mata lilla Charles med morotspuré. Det var första gången och han undrade först vad det var, men sen gick det bättre.
 
Lillkillen börjar bli stor :)
 
Tacksam för en lång härlig helg med vänner och familj! Imorgon ska jag försöka hinna besöka er andra!
 
 
 
1 Freja:

skriven

Fullt upp, verkligen! Mycket kul och många fina bilder, härligt med tacksamhet.

2 BP:

skriven

Vet inte om du tagit semester, men stressen är det då inget fel på;-) Den positiva stressen alltså. Dessutom är det ju toppen om man umgås hos andra och man själv slipper stå för "värdskapet" med allt vad det innebär;-)

Du tog suveränt fina bilder tycker jag, speciellt dom inne i vackra Norrtälje. Åsså av Charles förstås, som är en kopia på sin far tycker jag. Å så kul att din dotter ska gifta sig med honom. Å dottern är en kopia på dig, men det har jag ju redan konstaterat i en tidigare kommentar.

3 Helen:

skriven

DIn helg ser verkligen ut att ha varit härlig! Jag har tagit farväl av flera valpar och haft en jobbig helg och resten av veckan fortsätter i samma tema. Jag är tacksam för denna upplevelse men det är mycket jobb och slitsamt. Ha en fortsatt bra vecka!!

4 Eva Trillian:

skriven

SÅ mycket umgänge och glädje :) Och frieri i familjen - bröllop att se fram emot :) Det är fina händelser som håller dig borta från bloggen - bra så!

5 Susanne:

skriven

Här har det varit full rulle minsann! :)
Och Charles kan jag aldrig se mig mätt på!
Men du den där bilen i vattnet?
Förklaring tack!
Otroligt vacker omgivning som du har lyckats perfekt med att föreviga med kameran. Ha det nu fortsatt jätte fint vännen!
Puss o kram!

6 Violen på Brandholmen:

skriven

Fullt upp hela helgen! Du har verkligen kunnat ladda batterierna med positiva upplevelser! Kul att det blir bröllop i familjen och att lille Charles växer till sig!
Ha det gott!

7 Annorlunda:

skriven

45-årig, mamma, fru bloggar om allt möjlig mellan himmel och jord! Blogga som innehåller det mesta! Träning, hälsa, vardag, inspiration & mycket mer! Sätt gärna en tass!! Vill ni mig något så skriv då! http://nouw.com/annorlundaannorlunda/profile

8 Biggeros:

skriven

Vilken fin natur och härligt att få egentid med nära och kära!! Kram

9 Paula:

skriven

Hej, så nu planeras bröllop? Blir det redan i år? Trots flera äktenskap har jag aldrig haft någon långplanering i mitt liv, det har liksom bara rusat på i hundranitti med massor av spontana beslut, en del bra andra mindre bra. Men, jag tröstar mig med att de som levt riktigt länge säger att de inte ångrar vad de gjort utan det de inte gjort...
Så många vackra miljöer du vistats i, vårt land är fantastiskt
Kram

10 Annette:

skriven

Det låter som mysiga dagar :) Och vad skönt att känna sig så tacksam och lugn över sin dotters val av man, jag hoppas att jag kommer att känna samma lugn och trygghet när våra döttrar bildar familj.

Den där utställningen i Norrtälje tycker jag mest är märklig. Inte särskilt snyggt med en bil som ser ut att ha kört ned i ån, men jag har inte läst vad konstnären vill säga med sin utställning, det kanske skulle förändra min inställning till den. Måste nog googla på det.

Hoppas du får en fortsatt lika fin och mysig sommar!

11 Anni:

skriven

Tänk så mysigt det är med familj och vänner, speciellt när de har tillgång till så fina boställen! Och så kul att kunna se fram emot ett bröllop, har de bestämt datum eller blir det när det blir? Tänker bara på mitt eget, det tog sexton år från frieri till bröllop :-P

Kommentera här: