Trivs i träden

En anledning att ha plastgran kan vara att slippa de 10 000 - 20 000 småkrypen som du får med på köpet. När vi var i Costa Rica och vandrade fick vi aldrig röra ett träd eftersom det kunde finnas ormar, grodor, skorpioner, spindlar mm.
Det är ju många som trivs i träden.
Tucanfågeln till exempel. Han satt där så fint och brydde sig inte ett dugg om att vi stannade och fotade. Han var inte så läskig heller.
 
Boaormen som vilar på en trädgren var desto läskigare. Och ni som följde med i bloggen medan vi gjorde denna vandring vet att vi var tvungna att passera under trädet med ormen... Då var jag rädd...
 
Ett gäng näsbjörnar som klättrar och leker i träden.
 
Träd är temat hos Fototriss och vid närmare eftertanke så föredrar jag nog 20 000 svenska småkryp än dessa tre från Costa Rica.
 
 
1 Monica o Jacob:

skriven

Djuren gör onekligen träden lite intressantare;-)
Ha en skön kväll;-)

2 Annette:

skriven

Litet annorlunda träd är de svenska. Jag tror att jag hade gått på helspänn om jag gått under de träden. Kryp och smala, snabba ormar är inte mina favoriter. Tucanfågeln måste ha varit kul att få med så fin på bild :)

3 cissi:

skriven

Det verkar ha varit mycket liv och rörelse i den skogen.....vet faktiskt inte om jag vågat vandra där! Modigt gjort!
Kram

4 Violen på Brandholmen:

skriven

Gillar att vidga mina vyer och gillar dina träs från Costa Rica men boaormen kan jag undvara!

5 Eva Trillian:

skriven

Trädbilder med accessoarer ;) Coolt!

6 BP:

skriven

Jättekul att få återvända till Costa Rica och dessa för oss så exotiska djur. Nu råkar jag ha ormskräck, så jag undrar om jag inte hade vänt på klacken här. Modigt och duktigt gjort att gå under det trädet!

7 BP:

skriven

Jättekul att få återvända till Costa Rica och dessa för oss så exotiska djur. Nu råkar jag ha ormskräck, så jag undrar om jag inte hade vänt på klacken här. Modigt och duktigt gjort att gå under det trädet!

8 Anne-Marii:

skriven

Spennande bilder med dyr i trea !!
Fantastisk.

9 KajsaLIsa:

skriven

Dom gömmer sig bra djuren, men fågeln lyser verkligen, snyggt jobbat.

10 Helena:

skriven

På Gran Canaria saknade de det flesta djuren. De som fanns var dit tagna av människor. Jag har också plastgran. Fast av anledningen att en nära vän är allergisk mot gran eller rättare sagt reagerar på doften. Ha en fin söndag. Kram

11 Anni:

skriven

Undrar hur många småkryp som kommer med en gran som stått i flera minusgrader? jag har faktiskt aldrig upplevt något problem med äkta gran, har ju fullt upp med alla bladlöss på mina hibiskusar.

Tur att det inte finns ormar eller andra större individer i vare sig gran och hibiskus. Dina bilder är minst sagt fascinerande!

12 Arja:

skriven

Läckert trissat, tucanfågeln ser ut att trivas i rampljuset :O)

13 Gunvor:

skriven

Läcker triss!Fågeln va jättefin.Häftigt att ha sett dessa djur live!

14 Longevity - en blogg om hälsa:

skriven

Läckra bilder

Svar: Tackar :)
Mia Ahlstrand

15 Tomtan:

skriven

Härliga bilder. Gillar fågeln!

Kommentera här: