Tacksam för...

Dags för Evas tacksamhetsmåndag. Att fundera på saker jag varit tacksam över under den gångna veckan.
 
middag med vänner
snö
tolka med hästen
migräntabletter
att urnsättningen är över
middag med familjen efter urnsättningen
sovmornar
blommande orkidéer
sms
tvättmaskin
varma vetekuddar
underställ
värmande soppa
rena lakan
planering av weekendresa till Budapest (Någon som varit där? Tar tacksamt emot tips på vad man bör se)
planering av badrummet, nya offerter på gång
 
 
 
 
 
1 Eva Trillian:

skriven

Åh ... urnsättning. Kram
Många saker som värmer i din lista - faktiskt :) Som vetekuddar! Gött!
Kram!

2 BP:

skriven

Nu fick jag faktiskt googla "tolka" för jag kunde ju inte tro att du tolkade hästens gnägg;-)

Budapestresa - jättekul! Har aldrig varit där, men staden står på min "att-göra-lista". Googlade lite där och det finns hur många tips och bloggar som helst som beskriver guldkornen i Budapest. Å alla verkar älska stan!

3 cissi:

skriven

Kan förstå att du tycker det är skönt att urnsättningen är gjord!
Jag har varit både här och där i Ungern under den tid min ex-man jobbade där, men aldrig i Budapest konstigt nog?! Hoppas någon annan kan bidra med lite tips, det ska i varje fall vara en väldigt fin stad. Kram!

4 Karin:

skriven

Mycket fint på din lista! Mycket planer: renovering och resa!
Kram Karin

5 Lottisen:

skriven

Budapest är en underbar stad! Mitt tips är att bo centralt och kombinera spårvagn och promenader. Ett besök på Café Gerbaud och ett dopp på Gellertbadet kan jag också rekommendera. Ha en bra vecka!

6 Helena:

skriven

Livet i dess mångfald i din lista idag. Tolka med häst låter väldigt roligt. :-) Det har jag aldrig gjort. Däremot minns jag som barn att jag plockade ut en tjurkalv och blev sedan "tolkandes" efter när den fick Ferdinandspratt. :-) Tack rara du för dina fina ord hos mig. Jag blev riktigt rörd. Kram

7 Freja:

skriven

Migräntabletter är jag oxå tacksam för!

8 Annette:

skriven

Din lista ger verkligen en bild av hur din vecka varit. Urnsättningen förstår jag måste ha varit enormt jobbig. Så många olika saker som skall tas om hand och så utdraget det blir. Jag tror att jag skulle vilja få allt praktiskt gjort snabbt, för att sedan kunna sörja i fred. Men det där vet man nog inte förrän man är där. Skönt att ni har varandra, och att ni kan fylla dagarna med roligheter som att tolka. Det var många år sedan sist, men fruktansvärt kul är det :) Senast var nog när min bror och jag för några år sedan fick för oss att jag skulle tolka på miniskidor bakom en gammal bil som han skulle köra. Det var knappt snö, så skidorna fastnade i grus hela tiden, men jag lyckades stå upp. Tills han svängde till höger, och jag inte hann samla ihop tolkningslinan och istället fortsatte rakt framåt ;) Hoppas att du blivit av med din migrän. Kram

9 Gemsofmylife:

skriven

En underbar tacksamhetlista och mycket att ta del av !!
Jag hoppas att migränen är bättre vännen
Kram

Kommentera här: