Sista (?) snöiga helgen och lite skyltar

Ännu en helg börjar gå mot sitt slut. Härliga ridturer, promenader, bakning, skidåkning har hunnits med. Tvättat, lagat massa mat. Varit på födelsedagskalas. Spelat spel.
Nu har det börjat töa och det är så trist att den vita härliga snön försvinner.
 
Inga vita träd här längre... Dröjer nog länge innan det blir så här vackert igen.
 
Den här skylten fotade jag i Österrike och där behövs nog snökedjorna mer nu än i somras. I Alperna är det gott om snö nu.
 
En annan skylt från en annan vandring, dock lite svårare att läsa vad det står... Mitt uppe på en bergstopp i Italien.
 
Och en skylt från Frankrike. Någon som vet vad denna betyder?
 
Ha en fin söndagskväll och en bra ny vecka!
 
 
 
 
 
 
1 Ingrid:

skriven

Nä men tror du att vintern redan ger upp, den har ju precis börjat...
VIll gärna ha lite mera vinter, för att det är så fint som du skriver :)
Kram

2 BP:

skriven

Ja, jag ogillar ju vintern intensivt, men jag måste medge att din första bild är så fantastisk att den borde vara ett vykort. Bilden är helt enkelt enastående!

Åsså till skyltarna: snöskedjor har jag då aldrig sett i Sverige, men väl i alperna, vilket ju är konstigt. För visst borde dubbdäck eller vinterdäck räcka där också. Ja, förutsatt att snöröjningen där fungerar lika bra där som i Sverige då...

Å eftersom jag älskar rost och gamla, utslitna skyltar så förstår du nog att jag gillar tvåan också.

Å trean vet jag konstigt nog vad den betyder (följer nämligen några husbilsbloggar). På den ställplatsen/campingplatsen finns det möjlighet att tömma toaletten och annat vatten du förbrukat under din resa i husbilen.

Hoppas du är liiiiite impad nu i alla fall;-)

1 000 tack för underbar somrig skyltning och länken:-)

3 KajsaLIsa:

skriven

Du skulle tagit med dig snökedjeskylten och satt upp den på Hornsgatan :)
Sista skylten visar var man kan tömma toan i husbilen, eller husvagnen.
Jättefin vinterbild, vilken himmel. Själv har jag inte lyckats fota en sån i vinter.

4 Skogstrollet:

skriven

Fin bild den första. Så där har vi här uppe nu. Tänkte ut och fota lite idag men eftersom jag nyss varit förkyld och det fortfarande är ganska kallt så blev det inte mycket av med det.
Härligt med gamla skyltar, det gillar jag.

5 kolonilotta :

skriven

Vilken härlig härlig helg du har haft! Du har verkligen gjort saker som laddar batterierna för en ny vecka.
Vi får hålla tummarna för att inte all snö försvinner. Lite kyla behövs ju för att ha detta vackra vinterland.

Snökedjor behöver vi Tack o lov inte här.
Och tänk så vacker en rostig gammal skylt kan vara ändå! :)
Tror också att den sista skylten betyder att platsen har tillgång till tömning av toan :)
Stort tack för riktigt bra och fina skyltar vännen.
Ha ni en riktigt bra vecka.
Kram

6 Eva Trillian:

skriven

Nej, inte är det väl sista snöiga helgen? Det här är nog bara ett bakslag - vi har ju två månader med vinter kvar :)
Den där sista skylten .... jag klurar ... men håll inte andan, jag lär inte komma på något (vettigt)! :)

7 Livet genom bilder:

skriven

Kan inte tänka mig att snön försvinner än det är ju bara januari

8 Violen på Brandholmen:

skriven

Underbar vinterbild men i ett slag försvann gnistrande vit snö och rimfrost och förvandlades till en grådaskig massa! För min del får vintern gärna vara över, jag längtar efter våren!
Ha det gott!

9 Maria:

skriven

Den var klurig den sista skylten men jag såg att BP hade koll på den! Och konstigt vore väl annars?!?
Det kommer säkert mer snö!
Kram

10 kiki freese:

skriven

Kristipgt landskap, onekligt väldans vackert men kallt. Desto grönare och skönare kring skyltarna man blir till att längta en aning efter värmen, eller?
/kiki

11 Anemonen:

skriven

http://karingafallan.blogspot.se/2016/01/skyltsondag_24.html länken till min skyltning hos BP
Härligt och vackert snölandskap och jag älskar dagar när det är rimfrost och snö på träden med några minusgrader. Nu är de som du säger snart ett minne blott.
Härligt skyltar och sista är latrintömning sa chauffören här.

12 Gärdsmygen:

skriven

När det var sådant väder i torsdags jobbade jag tills mörkret lagt sig så det blev inga bilder. Tänkte precis som du att det dröjer innan det blir sådant väder igen! Fantastiskt vackert foto!

13 HelenTh:

skriven

Det verkar som du haft en väldigt härlig helg! Trist bara att det vackra vita försvinner, här ligger det förhoppningsvis kvar ett tag till så vi kan fortsätta åka skidor.

Kommentera här: