Par

Par är det som gäller hos tisdagstema idag. Kul tema. Finns ju mängder av olika konstellationer av par.
 
Hos spindlarna är det honan som är den stora. Den lilla spindeln överst är hannen.
 
Ett par sjölejon, rivaler som slåss.
 
Ett par får, mamman som skyddar sitt barn.
 
Ett par lamor som lokalbefolkningen tjänar pengar på...
 
Ett kärlekspar...
 
Och så mina favoriter, syskonparet!
 
 
 
 
1 Matfarbron:

skriven

Oj. oj, oj! Vilka fina parbilder!

2 Monica o Jacob:

skriven

Här var det många par, ja i
spindlarnas värld har inte
storleken någon betydelse.
Ha en skön kväll

3 BP:

skriven

Nu är jag faktiskt glad att jag INTE har spindelskräck, annars hade du nog hört mitt skrik hela vägen till Gnesta;-)

Spindelbilden är enastående. Å vem säger att storlek inte spelar roll;-)

Även fotot med sjölejonen är underbar - det bruna lejonet ser ut som en skulptur.

Å lamorna - där gillade jag din "ironiska" text!

Kärleksparet är så fint liksom dina vackra barn. Kan bara inte bestämma mig om det är dottern eller sonen som är mest lik dig;-)

4 Paula i pörtet:

skriven

Hej, tänkte först att du körde djurtema hela vägen, men det blev ju lite människor också där på slutet! Lamorna gillade jag skarpt, har bekantat mig med alpackor i Sunnansjö, o dom är ju för söta.
Kram

5 Anneli - A'la Foto:

skriven

Fina bilder (förutom den första som var ruggigt otäck!) och så ser jag att du också har ett kärlekspar och från Trädgårdsföreningen! :)
Ang. mina bilder så skriver du att det är vanligast med vita/grå bakgrunder för bröllopsporträtt så jag var tvungen att gå tillbaka och kolla mina och jag har nog inte en enda med grå/vit bakgrund. Däremot är grönt så klart överhängande störst. Annars älskar ju jag färg så så mycket färg som möjligt! Detta par fotograferades också vid en grafittivägg som var rosa så det var verkligen färger i deras bilder! :) Kul att du gillade bilderna!

6 Freja:

skriven

Ohh, jag fick snabbt scrolla förbi det första otäcka paret så jag kunde njuta av de andra!

7 Susjos:

skriven

Vilka fina par du har hittat. Fascinerande att spindelhonan är störst och vackrast!

Din dotter ska verkligen inte vara orolig över att eventuellt föda hemma, att en förstföderska föder hemma är ju väldigt ovanligt, det är ju främst omföderskorna som haft en ovanligt snabbt förlopp med det första barnet ,som i såna fall har en större risk att inte hinna in i tid med andra barnet.
Kram till dig!

8 Violen på Brandholmen:

skriven

En rad riktigt fina par, till och med spindlarna platsar bra för min del! Kul att se sjölejon! Underbar bild av syskonparet!
Ha en bra dag!

9 Annette:

skriven

Gillar inte spindlar, men fotot på dem var riktigt snyggt. Skärpan på spindeln i framkant och den gröna bakgrunden, verkligen fint.

10 Eva Trillian:

skriven

Många fina par :) En extra eloge till sjölejonen som ställde upp så fint ;)

11 Helena:

skriven

Vacker tolkning på utmaningen. Så fint att sjölejonen hade olika färger. Ha en fin kväll!/Kram

12 cissi:

skriven

Spindelbilden är suverän! Och vilken skillnad det är på dem i storlek.....fascinerande!
Annars blir nog den sista bilden på dina barn min favorit!
Kram

13 Anita Malta:

skriven

Vilka jättefina bilder på par i olika sammanhang :-) Spindelbilden är superläcker och den med sjölejonen riktigt söt. Kärleksparet ljuvlig toch syskonparet bäst :-)

Vad glad jag blev när jag läste att du och maken fundrar på en resa till Malta !! Skulle verkligen vara roligt och självklart ska vi ses om ni kommer hit. September är en perfekt period då den värsta värmen börjar avta men ännu 28 grader i medelhavet. Har ingen inplanerad resa till Stockholm men kommer förmodligen att flyga "hem" ett par dagar i mars. Ha en skön fortsatt vecka Mia !

14 Ingrid:

skriven

Vilka fina parbilder!

15 Anni:

skriven

Mysiga bilder, ja även den första som jag dock inte detaljstuderade ...

16 Gemsofmylife:

skriven

Vilka par bilder !!
spindlar är jag tyvärr livrädd för men på bild funkar det trots att jag ryser ;)
Kram

17 Leva-Kerstin:

skriven

Så fina bilder och så roligt att läsa om dom.
Ha en skön helg

Kommentera här: