Brr

Nu är det kallt! 22 minus i morse! I sovrummet var det 15,3 (plus) och i vardagsrummet 14,5. Snacka om att pingvinerna skulle trivas hemma hos oss. Nu har jag eldat hela dagen så nu är det varmt och skönt. Har en deg på jäsning så snart blir det lite extra värme från ugnen också.
Det var lite för kallt att rida idag så det blev en promenad till stallet istället. Soligt och vackert, men bet ordentligt i kinderna. När man pulsar genom skogen blir man varm och skön.
 
Häromdagen kunde vi tolka här, men nu har de sandat... ja kanske kommer lite fler bilar än hästar med skidåkare bakom sig...
 
En som lämnat tydliga spår efter sig...
 
Ha en skön och varm fredagskväll!!
1 Gemsofmylife:

skriven

Här var det bara -10 vid 11 tiden i fm
men det räckte gott och väl tycker jag ;)
Jag hoppas att du får en fantastisk fredagkväll
Stor Kram
Sanna

2 BP:

skriven

Det verkar ha varit betydligt kallare söder om Stockholm. Hade mentalt inställd mig på minus 17 grader som SMHI hade hotat med. Nu var jag inte uppe klockan 07:00 imorse, men mitt på dagen var det "bara" 9,4 grader i Täby.

Ibland är det inte helt fel att bo i lägenhet kan jag säga - 22,9 plusgrader inne, precis lagom. Dock gillar vi att sova "kallt" så i sovrummet är det inte mera än 17-18 grader tror jag.

Otroligt vackert att titta på dina vinterbilder (inifrån lägenheten alltså). Å jag ser att du också har fångat månen i eftermiddags, precis som jag.

Åsså gillar jag spåren du fotat, läckert:-)

3 HelenTh:

skriven

Oj, Vad kallt nu har det. Jag var rätt nöjd att det bara var -14 här så vi tog en sparktut men det bet ändå i kinderna i nerförbackarna. Det gäller att elda när det är så kallt. Ha en bra helg!

4 Eva:

skriven

Vintern är vacker i dina bilder :) och det låter väldigt mysigt med att ha eldat och vänta på en jäsande deg.
Önskar dig en fin helg!

5 kolonilotta :

skriven

Jo. Visst hade vi kallare på den södra sidan. Vansinnigt kallt. Jag försöker bli av med min förkylning och onda hals som jag drog på mig efter semestern. Sen skall även jag ut och fotografera. Längtar! :)
Ha en fortsatt jätte mysig helg raring! ❤
Kram

6 cissi:

skriven

Vilken fin bild du tagit.....det är kallt som attan, men ack så vackert!
Håll fyr i brasan och ha en riktigt varm och skön helg du med! Stor kram!

7 Anita Malta:

skriven

Oj, det var väldigt kallt både ute och inne ! Minns hur det var att gå ut i kylan så det riktigt biter i kinderna och när solen är framme och ger lite ljus kan det vara riktigt skönt. Fina bilder båda två !

Ha en riktigt skön fortsatt helg Mia ! Här öser regnet +11 ;-)

8 Helena:

skriven

Så vackra vinterfoton! Och här i Norrland är det rena värmeböljan just nu. Endast -6 grader. Men förra helgen då vi hade - 28 utomhus så hade vi också +14 i sovrummet. Det är lite hurrvet kallt. Brr... Hoppas du har en bra helg även om den är lite kylslagen. Stor kram

Kommentera här: