Tacksam

Veckan som varit sammanfattas i ett litet tacksamhetsinlägg.
 
glutenfria mjöler
dotter med sambo på besök
bra läkare
frukt
solens varma strålar
kortspel med hela familjen
löjrom
champagne
att mannen hade positiva nyheter när han kom hem i fredags
planering av sommarsemester
bröllopsinbjudan
att migränen höll sig borta drygt en vecka innan den kom tillbaka i lördags, det är nog rekord denna vinter
härliga vänner
ljusare kvällar
fågelkvitter
tvättmaskin
bra kängor när det är slaskigt och blött
ingefära-shot
 
Det är Eva som får oss att stanna upp och fundera, tack för det!
 
 
1 BP:

skriven

Det var då inget litet tacksamhetsinlägg utan en lång och väldigt varierad lista.

Fastnar för planering av sommarsemester - härligt!
Att migränen höll sig borta drygt en vecka - underbart, då man blit totalt utslagen när man har migrän.

Å löjrom och positiva nyheter av maken på det:-)

2 Fru Fräken:

skriven

Mycket fint i listan! Ljusare kvällar och fågelkvitter gör det ju extra härligt att planera för sommarens semester!
Ha en fin vecka!

3 Marina:

skriven

Bra lista. Jag fastnade för bröllopsinbjudan, frukt och fågelkvitter.

4 Freja:

skriven

Det är underbart att se all tacksamhet, en varm känsla inombords!

5 kolonilotta :

skriven

Inbjudan till bröllop.
God så roligt. Jag har inte varit på bröllop på flera år.
Nu är det bara imorgon kvar.....! ;)
Kram

6 Paula i pörtet:

skriven

Men du så spännande, ingen lite bebis ännu? Själv gick jag två veckor över tiden, då gjorde dom en undersökning, rotade runt lite och då satte det fart efter några timmar!
Vi har nu bildat en förening, Harmony, som har möjlighet att ansöka om bidrag o dylikt till asylverksamheten. Vi använder nu gamla Vårdcentralen som ju står tom sedan i höstas. Tänk vilket stort behov det skulle fylla att åtminstone ha en distriktssköterska här nu när vi dubblat antalet boende! Men icke sa nicke.
Imorgon tisdagstema, kanske får man se en alldeles ny människa?
Kram

7 Karin:

skriven

Semesterplaner och planering - jättekul. Bröllop likaså. Och ett nytt litet barn! Så många fina saker att se fram emot!
Kram Karin

8 Eva Trillian:

skriven

BRa läkare, goda nyheter och semesterplanering - men alla goda ting är fler än tre :) din lista är fint mycket längre!
Önskar dig en fin fortsättning på veckan!

9 Annette:

skriven

Semesterplaneringen låter spännande! Jag läste din kommentar hos någon av bloggarna, om Canadaplaner, minns jag rätt nu..? Och bröllop, det var det länge sedan jag var på. När vårt kompisgäng var i 30-årsåldern var det roliga tillställningar hela tiden; bröllop och 30-årsfester avlöste varandra. Sedan blev de flesta, jag tror faktiskt alla, föräldrar kort därefter och sedan dess har det varit väldigt lugnt på fest- och bröllopsfronten.

10 cissi:

skriven

En sån härlig lista! Tänker mycket på dej och undrar om bebis har kommit än!?
Kram

11 Marit Johansson:

skriven

Nu har jag tagit ett beslut igen att hoppa på denna utmaning från och med måndag. Gjorde ju ett försök tidigare men det blev bara en gång tror jag. Har haft en tuff sjukdomstid i vinter och inte haft någon inspiration till något alls, men nu måste jag rycka upp mig. Ska försöka komma igång med foto och vara kreativ, det mår jag bra av...

Kommentera här: