Letar inspiration

Spelar inte så stor roll om jag har ström eller internet, är ju lika dålig på att blogga i alla fall :) Tappade lite sugen i höstas efter det som hände min syster och har inte riktigt hittat inspirationen ännu.
Köpte ju dessutom två nya objektiv när min man och jag var och julhandlade i Uppsala. Ett macro och ett vidvinkel. Vidvinkel har jag inte ens öppnat... Macro har jag provat en gång... ja två gånger nu för tog fram det idag. Tar nog ett tag att lära sig det här med macro men måste ju börja någonstans. Och eftersom även jag ska bli mormor vilken dag som helst (Grattis Cissi som precis blivit det) vill jag ju kunna ta lite bra bilder på guldklimpen när han kommer. Dags att öva alltså.
Orkidéerna fick agera modeller idag. Har totalt tio orkidéer för tillfället och av dessa är det åtta som blommar nu. Så tacksamt med orkidéer just för att de bara blommar om och om igen! Några tagna med macro-objektivet och några med det vanliga.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 kolonilotta :

skriven

Du verkar ju redan kunna hantera det där objektivet jätte bra ju!
Bilderna är suveräna.
Men jag har då aldrig haft tålamod att ha kvar en orkidé så länge att dem blommar om igen.
Ha en jätte fin och lugn helg...
Jag om det inte blir bebis förståss.
Då blir det ju livat! :)
Stor kram. ❤

2 Eva Trillian:

skriven

Du seer verkligen ut att vara kompis med macrot :) så, nu är det dags att bli vän med vidvinkeln?
Inte konstigt om livet ter sig annorlunda efter vad du (och de dina) gick igenom ... och går igenom ännu. Det är ju inte så länge sedan det hände. Kanske blir det med bloggandet som det var förr, kanske inte.
Vi finns här - de flesta av oss- oavsett :)
Önskar dig en fin he lg!

3 BP:

skriven

Det är ju fullt förståeligt att du tappat blogglusten efter din systers bortgång. Å vintern är ju ingen direkt tacksam tid heller om man inte vill skriva om vädret varje dag;-)

Fantastiska och väldigt sensuella bilder av fina orkidéer. Du måste verkligen ha gröna fingrar. Hos oss brukar dom överleva i max en vecka - om vi har tur alltså.

4 kiki freese:

skriven

Vackra vackra blommor som jag precis som du är valdigt förtjust i.
Macro är superkul, så mycket man kan experimentera med.
/Kiki

5 Anita Malta:

skriven

Att blogglusten dalar är inte konstigt alls. Speciellt med tanke på vad du gått igenom. Låt det ta den tid det tar och som Eva skriver, vi finns r här i bloggosfären :-)

Du verkar vara en hejare på macro redan nu. Bilderna är ju superfina med helt underbara färger. Inte visste jag att orkideér som man har inomhus blommar igen. Men har ju inte heller testat utan kastar dem när de börjar vissna.

Gud så spännande det måste vara med bebisen som är på väg. Önskar dig en riktigt skön helg Mia :-)

6 Susjos:

skriven

Oj så fina foton på de underbara orkideerna! Och snart är du mormor,så spännande!

7 cissi:

skriven

Inte behöver du öva så mycket inte! Bilderna är jättesnygga!
För övrigt tror jag inte jag har samma sorts orkideér som dej, min blommar bara en gång. ;)
Hoppas er bebis kommer snart! Kram

8 Helena:

skriven

Vackra makrofoton! Jag tänker att ibland måste saker få falla på plats innan inspirationen infinner sig. Ibland får man jobba fram inspirationen. Det här med att fotografera är verkligen så trevligt. En underbar och kreativ hobby. Kram och riktigt fin helg till dig.

9 Jessica Högberg:

skriven

Snyggt!! Jag "behöver" oxå ett par nya objektiv

10 Ingrid:

skriven

Va spännande att bli mormor vilken dag som helst!
Kram

11 Maria:

skriven

Superfina bilder! Blogglusten kommer och går lite som den vill i vanliga fall så det är ju väldigt förståeligt att den även får sig en rejäl törn av livet ibland ♥
Kram

12 Freja:

skriven

Åhh, vilka vackra bilder! Jag köpte en digital systemkamera ett halvår innan jag blev sjuk efter att inte haft systemkamera på typ 15 år. Tyvärr gör sjukdomen att jag inte orkat sätta mig in i alla finesser, men det funkar ju att använda autoinställningen med...

13 Anni:

skriven

Men vilka fantastiska foton! WOW! Och så är de ju så vackra också, orkidéerna!

Kommentera här: