Bröllopsinbjudan

Förr var vi på bröllop ganska ofta. Nu har vi inte varit på bröllop sedan 2003... Vi har flera gånger sagt, undrar vem nästa blir? Känns inte som om någon av våra ogifta vänner är på gång att gifta sig så trodde kanske att det skulle bli om några år när vår dotter förhoppningsvis gifter sig.
 
 
Men så droppade det ner en inbjudan. Inte vilken inbjudan som helst. Min syster som dog, hennes son Richard ska gifta sig! Han pluggar i Skottland och har träffat en tjej från Canada som jobbar i Skottland. Christina som hon heter är uppväxt i Canada men hennes mamma är grekisk. Mamman är dessutom troende grekisk-ortodox så vi trodde ett tag att bröllopet kanske skulle bli i Grekland. Men det blir i Canada!!
Så om det bara funkar för min man att vara ledig från jobbet bär det av till Canada i augusti :)
 
 
De kommer även ha en sommarfest i Sverige eftersom många inte kommer ha möjlighet att åka över till bröllopet. De har gjort en så fin video. Flera av er andra bloggare brukar lägga upp klipp från youtube, men jag har ingen aning om hur man gör så ni får klicka på länken om ni vill se:
Save the date
 
Blir så glad för deras skull och för för min systers man och dotter. Nu får de något roligt och positivt att se fram emot. Samtidigt blir jag helt gråtfärdig när jag tänker på min syster och hur gärna hon hade velat se sin son gifta sig.
1 Klimakteriehäxan:

skriven

Roligt med bröllop! Och ännu roligare om det inte vore så lätt att börja snyfta när det sätter igång ...

2 BP:

skriven

Vilken helt underbar video! De älskar verkligen varandra set syns lång värld. Å att de slår till efter bara ett år är helt underbart!

Håller verkligen tummarna för att din man får ledigt så att ni kan åka till Kanada och närvara vid bröllopet.

Å du - din syster njuter däruppe för fullt, det är jag säker på!

3 Nett:

skriven

Så underbart, bröllop är sällan man får inbjudan till (får en känsla av att giftermål har minskat). Och ett giftermål i Kanada, vad underbart. Då kan man alltid förena nytta med nöje med en sådan resa. :)

4 Anni:

skriven

Men åh. Jag ryser ända från tårna!

5 Anita Malta:

skriven

Men vad roligt Mia och vilken helt underbar video ! Likaså de bilder du lagt in här riktigt sjuder av romantik. Så himla vackert :-) Hoppas verkligen att ni kommer iväg till bröllopet i Kanada. Håller mina tummar och tår ;-)

Vi åker till Grekland, Larnaca imorgon för en minisemester Fre-Ons. Tar bara ett par timmar med flyget och det ska bli skönt att byta miljö och se lite andra vyer. Vi kan ju inte resa bort någon längre tid som du vet och med de besked vi fick igår förstår jag att det här kommer att dra ut på tiden :-(

Ha en fin fortsatt torsdag Mia !! Kram från Anita. :-)

6 Annette:

skriven

Så fint inlägg! Och videon likaså. Jag älskar hennes klädstil och frisyr, så chict och snyggt. Jag förstår att du tänker att din syster missar den här stora händelsen, det är ju väldigt sorgligt att inte få uppleva sitt barns stora dag, och kanske barnbarn så småningom. Hemska sjukdom som inte låter människor få leva sina liv tills man känner sig nöjd på livet. Hoppas att ni får möjlighet att åka dit. Ha en fin kväll :)

7 Paula i pörtet:

skriven

Men oh, nu blev jag också tårögd! Så fina ungdomarna är, och låt oss nu hoppas att din fina syster ser o hör och känner att hennes son kommit i hamn och har hittat en livskamrat! Och tänk, att få åka till Canada, ett av mina favoritresmål om jag skulle få önska fritt. Håller tummarna att ni fixar ledigheten...
Trevlig helg!

8 Eva Trillian:

skriven

Tittar på videon efter att ha läst ditt inlägg och blir alldeles tårögd - och jag känner dem inte ens :) Så fint! Din syster kommer vara med - i alla era hjärtan - tveklöst och kärleksfullt!
Hoppas ni kan åka dit :)

9 cissi:

skriven

Hoppas ni kommer iväg till Canada och jag förstår att du önskar högt att även din syster kunnat vara med. Stor KRAM

10 Marit Johansson:

skriven

Sorgligt samtidigt som det är glädjande... kram på dig Mia!

11 kiki freese:

skriven

Va roligt. Ett bröllop långt långt bort.
Skönt att det finns så mycket att glädjas för.
/Kiki

Kommentera här: