Rocky Mountain

Äntligen i Rocky Mountain! Har längtat efter att få uppleva det. Kom hit iförrgår kväll occh igår blev det första vandringen. Först utrustade vi oss med björnspray och björnbjällra. Visselpipa hade vi med oss hemifrån. Man ska inte skrika men hela tiden prata och sjunga. Framför allt vid varje liten kurva så man inte stöter ihop med dem bakom kurvan... Vi var väldigt rädda i början...
 
Vandrade runt fem blågröna sjöar. Ibland gick man längs med vattnet och ibland i skogen.
 
Som ett sagolandskap!
 
När vi gick i skogen brakade det till rejält en gång. Troligtvis en älg men vi blev väldigt rädda och gick väldigt fort sen. Var helt slut när vi kom till bilen efter 4 timmars vandring.
 
Idag bev det en vandring upp till en bergstopp. När vi kom över trädgränsen åt vi pannkaka med jordgubbar. Smakade himmelskt gott efter en lång brant vandring och ännu bättre med den fina utsikten.
 
Sista etappen upp till toppen var extremt brant och mycket löst grus.
 
Fortsätter uppåt! Man blev nästan lite yr när man tittade ner...
 
Yes! Äntligen uppe på toppen!
 
 
 
Klarade oss utan att se björnar men fick se denna fina "elk". Vet inte vad de heter på svenska. Något stort hjortdjur.
 
Efter dagens vandring badade vi i varma källor. Det naturliga vattnet som kommer är 54 grader varmt. Sen kyler de ner det till 40 grader så man kan bada i det. Det var underbart skönt!
 
Nu har vi hejat på Sarah och de andra tjejerna i simningen men det ju inget bra. Hinner se lite varje kväll på hotellrummet. Kollade lite på invigningen igår. Men nu är det sovdags!
 
1 kolonilotta:

skriven

Vilka otroligt vackra sjöar. Och att stå där högst upp på bergstoppen. Wow! Det måste va topp 5 av det häftigaste ni gjort! Det skulle jag tycka alla fall!
Och det där varma badet efteråt måste ha känts underbart för trötta muskler.
Och pannkakan fick er kanske att känna er lite som hemma! ;)
Ha det fortsatt underbart!
Kram!

2 Anita Malta:

skriven

Men såå spännande och samtidigt lite läskigt med tanke på björnarna, ja kanske inte så läskigt men man måste iallafall vara på sin vakt. Naturen är ju helt sagolik och bild två så himla vackert och sen de gigantiska bergstopparna. Njuter så av dina fantastiska bilder. Skulle jag och maken resa till Kanada skulle jag aldrig få uppleva allt det här, han gillar inte alls att vandra vilket jag gör och ensam vill man ju inte gärna gå. Därför njuter jag lite extra av att få följa med er på resan ;-) Om vi kommer iväg till Tanzania, vilket jag hoppas, då blir det nog mest att sitta i en Jeep vilket passar maken perfekt. 54 grader varmt vatten kan ju kännas lite hett men att avsluta dagen i 40-gradigt naturligt källvatten, det var ni verkligen värda efter ännu en spännade dag att lägga i minnesarkivet :-) Nu ser jag verkligen mot nästa inlägg. Ha det bra Mia och njut allt du förmår :-)

3 Anita Malta:

skriven

P.s har bara precis börjat med Instagram för att testa om jag tycker att det är kul. Skrev inget hos dig för jag fattar inte hur man ska kommentera på datorn men misstänker att man måste skriva via mobilen och den är jag inte van vid alls. Fick min första Iphone för bara några veckor sen och är inte nöjd med att behöva skriva på det pyttelilla "tangentbordet" och heller inte att ta bilder med den så lilla displayen. Kanske vänjer mig äns så länge känns det roligast att blogga :-)

4 Eva Trillian:

skriven

Wow! Bara; Wow!

5 BP:

skriven

Vilket fantastiskt äventyr! Tänk om ni hade sett en björn och du hade haft sinnesnärvaro nog att ta en bild;-)

Naturen där ni är ju helt underbar. Som i ett sagoland, precis som du säger. Vilken resa!

6 KajsaLisa:

skriven

Vilket spännande ställe att vandra på och vilka vyer du fångat.

7 Paula:

skriven

Men kära nån, här kan man ju få björnfrossa! Tänker på våra flyktingar i byn som för ett år sedan knappast vågade sig ut ur rummen pga rädsla för vilda djur, "ler"....Dom skulle bara veta hur det verkligen kan vara! Helt ljuvligt verkar det vara på er tripp, Kanadas vildmark är bland det finaste som finns, det kan jag intyga som sett så många naturprogram därifrån! Men min kropp skulle aldrig klara vandringarna, jag får ont redan när jag kommit upp på Äschöklinten...
Tack för att du bloggar om din resa så även vi kan njuta och lära oss mer om det stora landet over there
Kramiz

8 Anni:

skriven

OJ! Vilka foton, vilka berg och vilka fasor! Jag är helt fascinerad. Fotot på dig där på toppen, med molnen som stryker tätt över ditt huvud - WOW!

9 Helen:

skriven

Vilken häftig resa ni gör, så otroligt vackert runt sjöarna och vilka häftiga berg! Kan tänka mig att det känns i benen efter att ha klättrat upp och sedan nerför branterna. Jättefina bilder och ni hade tur som slapp träffa på björn.

10 Biggeros:

skriven

Vi gick ut och vandrande ofta i Kanada. Härlig natur!! Jag var även nojjig när vi gick i skogen att jag skulle stöta på någon Björn. Så jag förstår vad du menar. Kram
Duktigt jobbat att gå ända upp till toppen:))

11 Anne-Mari:

skriven

Fantastisk at de kom heilt til topps i Rocky Mountains. Det måtte vere ei stor oppleving.
Og det herlege badet til slutt.
God tur vidare, gler meg til å følge med på turen !

Klem frå Anne-Mari

Kommentera här: