Hemma, trött och tacksam!

Hemma igen! Haft tre fantastiska veckor då jag bortprioriterat Evas tacksamhetsmåndagar. Men det betyder ju inte att jag inte varit tacksam under resan. Tvärtom så är jag otroligt tacksam att vi blev bjudna till bröllopet i Kanada och hade möjlighet att åka.
 
Tacksam att vi hunnit se många olika delar av Kanada, allt från Badlands till Rocky Mountain och storstäder:
Så långt man kan se fortsätter dessa sandstensklippor som innehåller dinosariefossiler, nere i Badlands.
 
Höga berg och djupa dalar i Rocky Mountain.
 
Calgary stad med hockyarenan i förgrunden.
 
Tacksam att ha upplevt världens största galleria fram till 2004:
Mer bilder kommer härifrån i ett annat inlägg.
 
Tacksam att vi fått uppleva prärien och de långa långa raksträckorna.
Den längsta raksträckan vi mätte från början till den punkt vi kunde se med blotta ögat, den var 3 mil lång! Sen kom ett backkrön och så fortsatte raksträckan ytterligare 2 mil!
 
 
Tacksam att vi fick se björn och ännu mer tacksam att vi satt i bilen då!
 
 
Tacksam över alla vackra bergssjöar:
På tal om vatten är jag också tacksam att man kunde dricka kranvattnet när vi kom upp i bergen. Nere på låglandet kunde man inte det och vi fick köpa vattenflaskor hela tiden. Inte bra för miljön...
 
Tacksam för alla fantastiska vattenfall vi fått se:
 
 
Tacksam över att ha sluppit hushållsarbete i tre veckor.
Tacksam över massa god mat och gott vin.
Tacksam över de dagar jag inte haft migrän.
Tacksam att det funkat att vandra trots mitt onda knä.
Tacksam över tre veckor med massa skratt och att vi haft så roligt ihop.
Tacksam över all kärlek och värme från Christinas familj. Helt otroligt gästvänliga!
Tacksam för ett fantastiskt bröllop!
Tacksam att vara hemma.
Tacksam att få träffa barn och barnbarn igen!
 
Och sist men inte minst - tacksam att ni följt med under resans gång och kommenterat så flitigt trots att jag inte haft så mycket tid att kolla in hos er!
 
 
 
 
 
 
 
 
1 FREEDOMtravel:

skriven

Vilken fantastisk resa ni gjort! Kanada känns exotiskt och mäktigt! Vill gärna se mer av det landet (har varit i Halifax bara)!

2 BP:

skriven

Den bästa tacksamhetslistan du lagt upp - ever! Bildkavalkaden är bara den värd ett stort TACK från min sida. Den är helt fantastisk. Ja, alla bilder du la upp från Kanada var ju också fina, men variationen här tilltalar mig. Resan var verkligen en höjdare!

Å säg nu inte "borta bra, men hemma bäst";-)

3 Anita Malta:

skriven

Är väldigt tacksam att ha fått följa med, att genom de bilder du lagt ut och vad du skrivit känna som jag nästan, men bara nästan varit i ett land som jag nog alrig kommer att få tillfälle att besöka. Likaså det fantastiska bröllopet där du förmedlade så mycket i ditt inlägg. Gissar att det är många intryck och upplevelser att smälta innan vardagen där hemma är sig riktigt lik igen.
Trots uttrycket borta bra men hemma bäst så är det väldigt berikande att resa, att se och uppleva andra platser och kulturer, att alls ha möjligheten att resa vilket det ju faktiskt inte är alla som har. Det tror jag vi båda är otroligt tacksamma över.
Kram Mia och sköt om dig nu efter alla strapatser och äventyr :-D

4 KajsaLisa:

skriven

Vägen var verkligen häftig, varför göra svängar i onödan :)

5 Annette:

skriven

Vilket äventyr, du har fått mig riktigt sugen på en liknande resa, trots min rädsla för att möta björn. Jag känner igen en del från min och Patriks första USA-resa, de enormt raka och långa vägarna utan diken och många, många mil till närmaste bensinstation och civilisation överhuvudtaget. Berg och prärie som på dina foton har jag bara åkt igenom, jag kan bara föreställa mig hur det måste vara att vandra där, och vara ett med naturen. Som att vara Zeb Macahan i vildmarken, men utan häst och vapen, så häftigt det måste ha varit! Tusen tack för att du delade med dig av er resa! Kram

6 Anne-Mari:

skriven

Velkomne heimatt.
De har hatt mange gode opplevingar som ein kan
ta fram i årevis framover.

God seinsommar !

7 Karin:

skriven

Vilken fantastisk resa du har gjort! Och vilka fina naturbilder! VI ska vara tacksamma för det du berättar och visar!
Ha nu en fin vecka!
Kramar Karin

8 Eva Trillian:

skriven

Bilderna! Vilka vyer - vad ni varit med om :) Helt fantastiskt! Tack för att vi fick vara med er lite via din blogg!
Klart man är tacksam även om man inte "skriker" ut det :) det är ju självklart. Att skriva ner det är, för mig, något som gör mig mer medveten om vad som är gott livet. Jag tänker att DET gör man för sin egen skull. Att dela med andra är inte vad tacksamheten är beroende av men den berikar och multiplicerar det som redan är! :)
Önskar dig en fin fortsättning på veckan!

9 kiki freese:

skriven

Eftersom jag haft fullt upp har jag inte hunnit kolla in din resa förrän nu...wow fantastiskt. Vattnet, bergen och ...hjälp - björn!
Inget dåligt bröllop heller.
Underbara bilder!
/Kiki

10 Ama de casa:

skriven

Åh vilka fantastiska bilder - vilket äventyr!

Du anar inte vad jag letat björnar utan att lyckas få se nån. Två gånger har jag nästan sett en björn, men båda hann smita... Men precis som du så vill jag helst se dom från bilen, eller från något annat tryggt ställe :-)

Men det måste ha varit jobbigt med dom där krokiga vägarna... Haha!

:-)

11 Anni:

skriven

Alltså.
Jag är bara så tacksam över att jag får resa med dig, så här i datorn. Vilka otroliga upplevelser du delat med dig av och vilka otroliga foton du visar!
Ja jisses, jag blir allt rätt tagen av dem!

Kommentera här: