Helgbilder och skyltsöndag

Ja här är det faktiskt söndag fortfarande även om det är måndag hos er. Och vad har vi gjort idag? Vandrat såklart :) Vi vandrade en led på 1,2 mil längs med en fors och massa vattenfall.
 
 
 
 
 
Idag var det dubbla varningar på vandringen; både varg och björn.
 
Provinsen vi är i heter Alberta och är vildrosornas provins:
 
 
Visste ni att det var de skandinaviska järnvägsbyggarna som var de första som åkte skidor i Lake Louise?
 
Annat svenskt vi hittat här:
 
Precis som det står går man över gatan i alla olika riktningar, på en och samma gång!
 
Och då kan det se ut så här!
 
 
God glass hos skolbussen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Violen på Brandholmen:

skriven

Intressant att få vara med på er resa! Vilket härligt forsande vatten och så olika vattenfallen är! Tänk om ni hade stött på en björn under vandringen, då hade väl dina knän skakat och kameran darrat!
Ha der riktigt bra och se upp för vilda djur!

2 Stare Ström:

skriven

Spännande!

3 Beppan:

skriven

Vilket äventyr! Intressant att se och läsa.
Spännande med björnmöte :-)

4 Anni:

skriven

Första fotot är ju magiskt! Det där som fondtapet vore fantastiskt! Men med min fantasi ser jag hela tiden björnar som fångar lax ...
Det är med skräckblandad förtjusning jag läser, ungefär som att åka bergodalbana men mycket värre.
Och nej, jag åker aldrig ens bergodalbana!

(Fy, så harig jag låter, det är nog bara du som skrämmer upp mig lite - nu åker jag in till Gamla stans trygga gatsten och njuter av stadens lugn ;-))

5 Anita Malta:

skriven

Men hjälp vilket otroligt forsande vatten !! Bild två är ju ett väldigt tydligt bildbevis.
Dubbla viltvarningar och ni ger er ut ändå, modigt måste jag säga men är man äventyrare så är man ;-) Roligt att finna svenska inslag lite här och där så länge det inte blir för mycket. En väldigt tydlig och bestämd skylt men verkar lite rörigt att gå över gatorna kors o tvärs men sen syns ju inte heller så många bilar :-) God glass i Kanada, samma här som där alltså annars är det inget som liknar lilla Malta :-D Ha en fortsatt spännande resa !!!

6 Annette:

skriven

Så fint du fångat vattenfallen. Jag gillar särskilt bilden där du använt lång slutartid så att vattnet frusit i ögonblicket och ser så mjukt och böljande ut. Snyggt!

7 Anne-Mari:

skriven

Spennande å feriere i Alberta.
Då me var der i 1999 kom me med fly frå Sascatchevan, naboi aust. Der var mykje flatare terreng enn i Alberta,
fint på ein annan måte.
Me avslutta reisa med å fly til Toronto og besøkte bl a Niagara Falls.

Men du og ditt reisefølge går meir i fjellet enn me gjorde, det vart mykje bilkøyring til forskjellege steder.

Lukke til vidare.

8 Anemonen:

skriven

Wow vilken natur och så vackra bilder. Önskar att jag hade varit med. Men man vet aldrig en dag så kanske det är min tur.Vattenfall bilderna är supercuper vackra.

9 Eva Trillian:

skriven

Wow! Vilka fors-/vattefalls-bilder!
Ni kommer verkligen vara både vandrade och bevandrade när ni kommer hem :)

10 Helen:

skriven

Fantastiskt vackra bilder på vattenfallen! Det är spännande och väldigt intressant att följa er på resan.

11 BP:

skriven

Vilka vattenfall! Så otroligt fina och "levande" bilder! Åsså 1 000 tack för att du skyltar igen från långväga Kanada. Det värmer rejält ska du veta:-)

Gillar alla dina skyltar men skrattar gott åt skylten att man kan korsa gatan samtidigt åt olika håll. Har aldrig sett något liknande och la också märke till markeringarna på marken/gatan. Ser ut som en stjärna, vilket det kanske är.

Helt suverän skyltning och tusen tack för länken:-)

12 KajsaLisa:

skriven

Många fina bilder, men vattenfallet knäcker allt, mäktigt.

13 FREEDOMtravel:

skriven

Vad kul att hitta lite svenska spår sådär långt borta! :)

14 cissi:

skriven

Haha, jag hade nog blivit helt virrig av den skylten och det verkar ju vara fler som blir med tanke på nästa bild! :)
Så fint du fotat vattenfallen, bilderna nästan rör sej!

Kommentera här: