Tacksam i Göteborg

Kom ner till Göteborg för några timmar sen. Vi anlände precis när Frölunda kom i en öppen buss och det var tusentals folk ute på gatorna. Bor på Scandic på Avenyn bara ett par hundra meter ifrån Götaplatsen där firandet var. Jag gillar vvarken hockey eller Frölunda särskilt mycket men det var en väldigt härlig stämning.
 
 
Måndagar är dagen då tacksamheten sammanfattas i en lista:
doften av nyklippt gräs
gullvivor
mängder av vitsippor, blåsippor och gulsippor
mitt macro-objektic
att jag fick följa med min kära man till Göteborg
ett glas rött på en måndagskväll (förra måndagen blev det ett glas rosé med Susanne i Kungsan, börjar bli en trevlig tradition det här)
frukt och bär
promenader
massage
att nacken är lite bättre nu
mindre migrän de sista två veckorna (ta i trä)
jordgubbstårta
mysa med Charles
att Charles och Anders slapp dotterns magsjuka
ny färgglad matta till vardagsrummet
 
 
 
 
1 kolonilotta :

skriven

Fastnar självklart för vin i kungsan! :)
Det fick komma med i min lista också nu ikväll. Hur kunde jag missa det! :/
Bäst av allt är ändå att du följde med maken till Göteborg!
Och härligt att migränen fortsätter att hålla sig lugnare!
Ha en jätte fin "jobbsemester" i Göteborg!
Många kramar ❤

2 BP:

skriven

Har varit i Göteborg några gånger när det var Gothia Cup där. Å goteborgarna kan verkligen festa. Så himla kul att du tajmade din ankomst perfekt till Frölundas SM-guld i ishockey. Är fotbollsfreak och följer inte ishockey heller direkt. Men fest är fest!

PS. Vet inte om jag sa det - men efter klimakteriet avtar migrän rejält. Men du har ju inte nått dit än, men uppenbarligen är du på väg di;-). DS.

3 Eva Trillian:

skriven

Dina måndagskvällar har en skön tradition :) Något gott i ett glas,tillsammans med någon trevlig! :) Fortsätt så!
Göteborg ser ut att klara välkommen-gäst-väder-uppgiften bra i alla fall :) Jag ser ju till och med sol i bilderna!
Önskar er sköna dagar!

4 Gemsofmylife :

skriven

Vilken underbar lista !
Att unna sig ett glas gott rött vin /rosé med vänner .
Tillbringa tid i Göteborg i festtider
Slippa migrän så skönt ❤️
Så mycket bra saker små som stora !
Varm kram och hoppas du får en underbar vecka !
Kram

5 Ingrid:

skriven

Verkar vara trevliga måndagar du har ;)

6 Lottisen:

skriven

Vilken härlig lista med vårkänsla! Nyklippt gräs och gullvivor ger hopp om värme och sommar! Ha en bra vecka! Kram

7 Paula:

skriven

Titta där vilken lång lista du fick ihop även denna vecka! Har du börjat vänja dig vid mormorsrollen? Bor ni på gångavstånd? Roligt att du kan hjälpa till så föräldrarna kan vara barnlediga ibland.
Dikten jag hade i bloggen var ju i alla fall skriven av en säfsing, det tyckte jag gjorde den mer genuin än andra vårdikter.
Kram

8 Anita Malta:

skriven

Är du kvar i Göteborg :-) En härlig lista som alltid. Doften av nyklippt gräs är väl nästan oslagbar och ett glas vin på en måndag kan man mycket väl unna sig. Mindre migrän, där skulle jag heller läst "ingen migrän" men skönt att det inte var värre.
Sköt om dig !! Kram Anita

9 Karin:

skriven

Det blev en fin och lång lista med mycket blommor och feststämning på en måndag! Härligt!
Kramar Karin

10 Helen:

skriven

Jag kan tänka mig att det var rätt häftigt när de firade Frölunda, jag gillar inte hockey särskilt mycket heller men var tvungen att åka in till stan den dagen de firade Modo när de vann SM senast och det ångrar jag inte. Din lista är som vanligt fin, det är så härligt med lukten av nyklippt gräs!

Kommentera här: