Helgen

I lördags var vi iväg och handlade lite i Södertälje på förmiddagen. Köpte parasoll till nya balkongen vi byggde förra året. Vi hoppas ju att det snart blir värme och sol så vi kan sitta där och njuta. Köpte en ny box att ha dynorna i på uteplatsen på baksidan, den förra blåste sönder i stormen i vintras. Hittade en ny matta till vardagsrummet.
 
Sen efter lunchen gick jag och en vän en lång skön promenad. Där växer det mängder av gulsippor.
 
Sedan blev det en tvåtimmarsrunda med hästen och min man följde med och sprang bredvid. Så skönt och fridfullt i skogen med allt fågelkvitter.
 
Imorse gick vi upp 7 för att vara hos dottern vid 8. Hon fyller år idag och då ville hon ta med sig sin sambo till Södertuna Slott och äta frukost. Så vi var barnvakt till lilla Charles :) Först gosade vi inne en stund och sen gick vi en lång härlig promenad.
8 veckor imorgon!
 
Efter lunchen var det dags att åka tillbaka hem till dem för att äta lite tårta.
 
Nu kommer snart mina föräldrar hit och kollar på Mästarnas mästare. Deras TV fungerar inte och man kan ju inte missa veckans höjdpunkt.
 
 
 
1 Stare Ström:

skriven

Denna kalla tid gör att våren känns mycket längre. Vackert med gulsippor tillsammans med vitsippor som blommar än.

2 Eva Trillian:

skriven

Fina blommor i bild och en tårta som ser hur god ut som helst! Ingen dålig helg! Och barnvakt - det är bara att passa på! Rätt vad det är är de tonåringar och vill ingen barnvakt ha! ;)
Önskar dig trevliga dagar på västkusten :) Hoppas vi kan bjuda på gott väder - idag hade vi typiskt aprilväder!

3 Helen:

skriven

Det ser ut som en mysig helg, blommorna är helt bedårande! Längtar tills det börjar blomma här i norr också. Mästarnas mästare kan man inte missa, sitter precis och väntar in starten själv :)

4 Livet genom bilder:

skriven

Så härligt med blommor och tårtan ser delikat ut

5 Violen på Brandholmen:

skriven

Mysig helg men mysigast av allt måste väl Charles vara! Så söt han är!
Ha det gott!

6 asahele:

skriven

Sköna promenader och babymys, bättre kan det väl inte bli!? Mycket söt ung man den där Charles.

7 cissi:

skriven

Åh, vad han är söt! Ser ut som du haft en toppenhelg!
Kram

8 Beppan:

skriven

Härlig mix under din helg - Vackra vårblommor, babynjutning och tårta på det.
Helt perfekt!

9 kolonilotta :

skriven

Ni har ju haft en helt underbar helg ju! Det gör mig mycket glad!!! :)
Och hur söt är inte lilla Charles! ❤
Vi fick också tårta idag då kärmor fyller år. Och ja kunde naturligtvis inte hålla mig ifrån att smaka.
Kram vännen!

10 Skogstrollet:

skriven

Förstår att ni inte har så mycket emot att sköta lille Charles. En sån sötis.
Jag tror inte att gulsippor växer här.
Ser ut nästan som revsmörblomma fast de är nog inte lika ogräsaktiga.

11 Freja:

skriven

Vilken liten sötnöt! Och tårtan ser frestande ut!

12 BP:

skriven

Alltså om maken din sprang bredvid hästen kan hästan knappast ha sprungit galopp utan måste ha "gått" i promenadtakt;-)

Charles är hur söt som helst å han har blivit sååååå mycket större sedan du visade upp honom senast.

Din tårta såg verkligen frestande ut. Håller med. Å jag som inte ens äter tårtor. Åt andra sidan har jag inte heller koll på vad Mästarnas mästare är för något. Kollar nästan aldrig på tv. Undantag Sportspegel/Sportnytt och stora mästerskap...

13 Susjos:

skriven

Gulsippor...där lärde jag mej något nytt! Lilla Charles är ju bedårande!! Tårtan ser hur god ut som helst, och givetvis missar man inte Mästarnas mästare, lite synd att Kennet åkte ut :-(

14 Monica o Jacob:

skriven

Vilken liten sötnos och tårtan skulle jag inte tacka nej till;-)
Gulsippor har jag aldrig sett här

15 Anni:

skriven

Men du har ju haft en superhelg! Vem bryr sig om hagel och snö ute när en sådan liten solstråle finns i närheten?
Jordgubbar och Noblesse på en och samma tårta - mums!

16 KajsaLisa:

skriven

Fint med blommor och barnbilder, men jag föll för jordgubbstårtan, såg jättegod ut.

17 Anne-Mari:

skriven

Herleg barnebarn, han har lært å sjarmere bestemor ser eg :)
God kake....namm.

18 Carina:

skriven

Ridtur, barnbarn härligt och vilken vacker tårta. Säkert lika god som fin. Kram

19 Annette:

skriven

Vad härligt alltsammans låter :) Lilla sötisen på bild, lycka att få hålla i en liten bebis och känna bebisdoften. Jag blir imponerad av din man, springer han med dig under två timmar? Inte trav och galopp hela tiden då väl? Tårta blir det till oss på söndag, om det blir något kvar efter Jackies 10-årskalas. Jag väntar en ny Bakbox med posten, och den här gången tror jag det blir ingredienser till just en tårta, passande nog. På söndag kommer dessutom det varmare vädret, så det kanske är dags att piffa upp våra utemöbler och vår balkong också. Nya dynor vore på tiden. Ha en fin vecka!

20 Anita Malta:

skriven

Nu bläddrar jag i din blogg baklänges och det var ju tur att jag kom hit till ett helt underbart inlägg med så fina bilder. Vad ljuvligt det låter med en långrunda på hästen, fågelkvitter och maken som springer bredvid.
Kan ju inte annat än smälta när jag ser bilden på fina Charles, bara åtta veckor gammal. Måste vara en helt fantastisk känsla att vara mormor :-)
Mästarnas mästare ser vi även här via Svt Play. Veckans höjdpunkt när det gäller urvalet just nu.

21 Anemonen:

skriven

Alltid lika kul att inhandla grejor till altanen och jag hoppas att sommaren blir vacker och solig.Ja inte kan man låta föräldrarna sitta och missa detta program och tårtan du bjöd på hade säkert strykande åtgång.

Kommentera här: