Liv

Galapagos består av massor av vulkaner som har stigit upp ur havet och landskapet är på många öar väldigt kargt. På de äldsta öarna är det förvånansvärt mycket växter. Det som är det mest fascinerand är det fantastiska djurlivet!
 
Ett fasligt liv på pelikanerna varje morgon innan de fått sin frukost av fiskegubbarna i Pelican Bay.
 
Skapar ett nytt liv :)
 
Väntar på att ett liv ska födas.
 
Matar sitt lilla liv.
 
Skrämmer livet ur vissa!
 
Ja liv är det som gäller idag hos
 
1 Gunvor:

skriven

Åhh..mäktiga bilder på liv som du bjuder på! Häftigt att ha varit där på plats o förevigat dessa liv på fina bilder.

2 Cecilia Artista:

skriven

Jättefina bilder från Galapagos! Måste ha varit en underbar resa till lite ovanligt ställe.

3 BP:

skriven

Här ser man hur mycket (och många) liv det kan finnas. Å de samsas ju! Å eftersom jag älskar sköldpaddor så ser ja att en sköldpadda är i full gång att skapa ett nytt liv här:-) Vilket foto!
Å fågeln ser ut som en staty. Ödlans ansikte påminner om utomjordingar. Häftigt!

4 Veiken:

skriven

Fantastiskt fina bilder! Ett paradis på jorden!

5 Violen på Brandholmen:

skriven

Härliga bilder från en helt annan värld! Skildrar liv av olika slag. Tänk att det kan växa något i den karga miljön, tala om växtkraft!
Ha det gott!

Svar: Vi har ingen katt men katten på min bild bor här i grannskapet så vi ses då och då.

6 Monica o Jacob:

skriven

Vilka underbara bilder, en resa
jag också skulle vilja göra;-)
Ha det bra

7 Anita Malta:

skriven

Dina fina bilder får mig att vilja resa tillbaka. Trots att det var över 20 år sen jag var där träffar jag nog på samma sköldpaddor och ödlor som du vilket ju är helt fantastiskt. En vädefull plats på vår jord, måtte den bevaras.

8 Anemonen:

skriven

Wow vilka fina bilder och så fina djur med sköldpaddorna som gör liv för många av deras ägg blir väl till mat för andra likaså ungarna när de skall ta sig till vattnet. Bra jobbat med kameran.

Svar: Just här tar de reda på äggen, föder upp ungarna i Charles Darwin Center för att sedan plantera ut dem vid ca 6 års ålder då de kan klara sig utan att bli uppätna. De gör allt för att sköldpaddorna ska överleva :)
Mia Ahlstrand

9 Paula i pörtet:

skriven

Hej, du har ju besökt den platsen på jorden som har det mesta annorlunda livsformerna jag vet. Oerhört fascinerande!
Kram

10 Anne-Marii:

skriven

Fantastisk bilder av eit dyreliv som
er framandt for oss.
Det fins mange spennande liv på kloda vår.

11 Ingrid:

skriven

Verkligen fina bilder och häftigt resemål :)

12 Nett:

skriven

Underbara liv, där fick du träffa på många sorter av dem. Sköldpaddorna är riktigt fina :)

13 Annette:

skriven

Så mäktigt! Jag är nästan mållös. Dit vill jag också resa. Så spännande att komma så nära djurlivet och så spännande att få se så mycket av djurliv!

14 Marit Johansson:

skriven

Vilka fantastiska bilder, och helt perfekt till temat också!
Sv: Jag jag tycker också att hösten är fin och det är härligt även om det är svalt i luften. Men jag gruvar mig nog inför vintern som i och med hösten känns mer påtaglig :)

15 Mia:

skriven

Hej!

Vilken jättesöt och läsvärd blogg du har Verkligen!

Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller två!

Vem vet min blogg kanske är något i din smak?
SE DEN GÄRNA!

Ha en bra dag!
Kram!

16 cissi:

skriven

Så underbara bilder till temat. Galapagosöarna måste ha varit en helt fantastisk upplevelse.
Ha en fin helg!

17 Helena:

skriven

Åh, så fantastiska foton! Vilken biologisk mångfald du visar. Fin lördag till dig Mia!/Kram

18 Freja:

skriven

Vilka härliga bilder, alla på temat! Jag önskar att jag någon gång tar mig dit, kanske när dottern blivit färdig marinbiolog!

19 Mia:

skriven

Hej!

Vilken jättesöt och läsvärd blogg du har Verkligen!

Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller två!

Vem vet min blogg kanske är något i din smak?
SE DEN GÄRNA!

Ha en bra dag!
Kram!


http://myckerensam.bloggplatsen.se

Kommentera här: