Leka med maten

Med några makaroner liggandes i en plastlåda kan man ha riktigt roligt.
Femkamp med två lag. En från varje lag ska helt enkelt suga upp en makaron i taget och flytta över till den tomma byttan. Den som fått i flest makaroner på en minut vinner. Enkelt och roligt!
 
 
1 Marja:

skriven

Vilken rolig lek. :) Jag antar att det är okokta makaroner.
Ha en bra dag!

2 Monica o Jacob:

skriven

HAHA riktigt fyndigt, undrar
vem som vann;-)

3 Maria:

skriven

Den leken gjorde vi på vår vägfest i somras fast med ärtor. Sjukt stressad blev jag men vann gjorde jag i alla fall!
Kram

4 Violen på Brandholmen:

skriven

Verkar kul men är säkert svårt! Ibland är det skönt att släppa loss och leka lite!
Ha det gott!

5 cissi:

skriven

Vilken kul lek! Den ska jag lägga på minnet till nästa midsommar! :)

6 Stare Ström:

skriven

Inte leka med maten, eller???! :-)

7 Lottal:

skriven

Sånt är alltid kul!

8 kiki freese:

skriven

Härligt att ni leker tillsammans.
/kiki

9 Karin:

skriven

Kul lek, tack för tips!
En härlig tacksamhetslista!
Kram Karin

10 Klimakteriehäxan:

skriven

Jag har nog hittills bara kokat och ätit min pasta, men detta kanske man borde prova! Du jag har en fråga: lönar det sig att släppa in annonser på bloggen??? det har jag länge undrat men aldrig kommit mig för att fråga på riktigt, s a s.

11 Paula i pörtet:

skriven

Haha, det låter som ett barnkalas, och ni hade säkert minst lika roligt. Om jag förstår saken rätt är makaronerna okokta, annars blev det väl lite väl kladdigt?
Kram

12 Susjos:

skriven

Oj, det låter svårt? Hur många hinner man med att flytta tro? Hihi...

13 BP:

skriven

Låter himla roligt. Det första som slog mig var om pastan var kokt eller inte;-) Det nästa jag tänkte på var att - tack och lov att det inte var riskorn eller couscous;-)

14 GunBritt:

skriven

Vilken skojig lek,men verkar ganska svårt och säkerligen jobbigt

15 Anne-Marii:

skriven

Ser ut som ein fin leik.
Fint tolka !

16 Freja:

skriven

Yrselvarning på den!

17 Anita A:

skriven

Kul lek, passar väl både vuxna och barn!

18 Anita Malta:

skriven

Haha.. skönt att det inte behövs så mycket mer för att ha lite kul och kunna koppla av. Fast särskilt avkopplande verkar det inte vara i ordets rätta bemärkelse ;-)

19 Anemonen:

skriven

Va kul och tack för tipset för det här kände jag inte till.

20 Annette:

skriven

Haha, jag kan tänka mig att det är svårt att genomföra det momentet för alla skratt som antagligen bubblar upp hela tiden :)

21 KajsaLisa:

skriven

Ha ha, verkar vara en perfekt scoutkontroll, kanske snor iden :)

22 Anni:

skriven

:-) Underbart!

Kommentera här: