Hållbar livsstil

Varannan vecka kör kära Helena en utmaning med hållbar livsstil. Väldigt klokt då vi behöver uppmärksamma alla olika sätt med hållbar livsstil.
 
Som de flesta vet ger köttproduktionen alldeles för stora koldioxidutsläpp och påverkar vår miljö negativt. Jag är absolut inte vegetarian. Älskar att äta en bit kött ibland, men gör det mer och mer sällan. Finns otroligt många goda vegetariska rätter. Tänk om alla kunde byta ut köttet en eller två dagar i veckan. Bara det skulle betyda mycket för vår miljö. En av mina favoriträtter är vegetariska nuggets. Eftersom jag redan lagt in bild och recept på dem tidigare kan ni kolla här.
 
Det är i denna underbara bok jag har hittat receptet.
 
 
1 Helena:

skriven

Den där boken har jag tittat på flera gånger, men inte köpt. Kanske dags att göra det. De vegetariska nuggets ser mycket goda ut. Valet av det man äter har så stor betydelse för miljön. Och genom att ändra lite eller mycket på kosten gör det stor skillnad. Tack Mia för att du är med i utmaningen och berikar den med dina inlägg. Kram

2 BP:

skriven

Som layoutare ler jag stort när jag tittar på detta läckra bokomslag. Bättre aptitretare för att bläddra i boken får man leta efter!

Det konstiga med mig/oss är att vi alltid äter fisk när vi är utomlands och under sommaren här hemma. Resten av året blir det mest kött. Ingen aning varför egentligen.

Att äta rent vegetariskt funkar inte här, då maken är typ 1 diabetiker. Å jag klagar inte. Gillar rotfrukter, potatis med mera, men klarar inte av till exempel bulgur, quinoa, quorn. Sådant växer bara i munnen på mig. CousCous däremot går utmärkt.

3 Eva Trillian:

skriven

Precis som Helena har jag tittat på boken flera gånger, men inte köpt. Med en vegetarian i hushållet har vi andra också ätit mindre kött det senaste - men nu behövs lite inspiration i matlagning utan kött :) Tack för boktipset!

4 Choices by Annie:

skriven

Jag håller med dig. Det där med köttkonsumtionen är något vi alla borde tänka mer på. Här undersöker vi just nu en massa vegetariska rätter med bönor, vår målsättning är att vi ska hitta en vegetarisk bönrätt som barnen accepterar ;) Än så länge har de dissat alla maträtter vi tillagat. Men skam den som ger sig.

Fin start på den nya veckan önskar jag dig
Annie

5 enklaknep - inspiration för briljant människor:

skriven

Hej, Spännande blogg. Tyvärr kommer jag med tråkig grej här kommentaren från Annorlunda är text som är stulen. Hon är en bloggare som stjäl texter från de bloggarna som hon lämnar en kommentar hos. Även denna texten är stulen.

Finns det en möjlighet att du kan ta bort kommentaren från din blogg, för att inte sprida vidare det som hon har stulit?

Ha en fantastisk dag

Kommentera här: