Fredagsgott

Så här på fredagskvällen passar det väl extra bra med lite gott rödvin. Det här vinet köpte jag på beställningssortimentet i somras för 99kr. Nu har de sänkt det till 49kr, helt otroligt. Men det är tillfälligt slut hos leverantören. Ska försöka komma ihåg att hålla lite koll ifall det kommer in igen, då ska jag köpa några flaskor. Medelfylligt, smak av björnbär, lite lakrits och framför allt örtighet som de flesta cabernet franc har. Jättegott. Passade perfekt till parmesanen som vi karvade av efter middan.
Trevlig helg!!
 
1 BP:

skriven

Här är det en äkta sommelier som yttrar sig. Å 49 spänn för en flaska vin är ju rena, rama reapriset. Utgår ifrån att du inte köpte vinet via Systembolaget eller??!!!

Ibland tycker jag liiiiiiite synd om mig själv att jag inte tål rödvin (får migrän av det). Minns än idag just kombon mellan rödvin och ost... Inte alls samma "höjdare" med vitt vin. Jag menar bara kombon av en camembert och vitt vin är ju öken...

2 Susanne:

skriven

Mums...
Ett gott rödvin och parmesan är ju klockrent!
Och 49 kr bara. Wow...
Önskar dig en fortsatt trevlig helg!
Kram

3 Eva Trillian:

skriven

Låter, och ser, gott ut :) Har ännu inte fått köpt de flaskor rödvin du rekommenderade - Inte för att jag inte försökt få tag i dem ... men det bir nog till att beställa :) våra inköpsställen är nog allt för små helt enkelt!

4 Gemsofmylife:

skriven

Tack för tipset !!
Älskar rödvin och ostar till
eller pate…
Hoppas att du får en mysig halloween vännen
Kram Sanna

5 Helena:

skriven

Tack för tipset! Rött vin och ost är en oslagbar kombo. Fin helg till dig. Kram

6 Freja:

skriven

Vinet får du ha för dig själv, men jag karvar gärna lite på osten!

7 Anni:

skriven

Bäst att jag kollar om det finns nära mig ...

Kommentera här: