Ett vackert avsked

I onsdags var det dags. Åh vad jag bävade inför begravningen. Spelade upp den i huvudet hundratals gånger innan. Sov nästan ingenting under Frankrike-resan. Det var helt klart en av de värsta dagarna i mitt liv. Och samtidigt så vackert. En bra bit över hundra personer som kom till kyrkan för att ta avsked och hedra min syster. Mängder av vackra blommor precis som hon ville ha. Fin musik. En ung tjej som hon lärde känna på Vidarkliniken spelade piano.
Alla kramades och grät innan, under och efter begravningen. Efteråt åkte vi ut på landet där vi hade hästen på 80-talet, där var det minnesstund med fika, mingel, bildspel. Hennes man och barn ville ha det lite lättsamt och det blev det också trots den stora sorgen.
Resten av dagen var vi i familjen samlade hemma hos oss. Mina föräldrar, min systers man och barn, min andra syster med familj, min egen familj och min barndomsvännina och hennes dotter. Precis innan det mörknade åkte vi ut till kyrkan igen och tittade på blommorna som de hade lagt ut då.
 
 
 
 
 
 
 
Lyktan på sista bilden är från hennes äldsta barndomsvän med bild på dem två. Så fint!
 
Ska försöka komma igång med bloggandet igen nu. Och även börja jobba lite mer igen. Har inte blivit så mycket gjort de sista tre veckorna, bara de dagar jag har haft jobb och annat inplanerat. Imorgon bitti ska en kompis och jag ut och fota lite tidigt på morgonen. Igår blev det en riktigt lång och skön ridtur för att rensa hjärnan. Det var välbehövligt.
 
1 Susanne:

skriven

En begravning genomgår man verkligen med många känslor i kroppen!
Det är enormt jobbigt samtidigt som man får tillfälle att ta ett ordentligt farväl!
Och det är viktigt för att kunna gå vidare. Det ser ut att ha varit en otroligt vacker begravning.
Fantastiskt mycket vackra blommor.
Och lyktan med bilden på henne och hennes barndomsvän tog tag ordentligt om hjärtat.
Skönt att höra att du börjar komma tillbaka lite smått med jobb och hästarna. Det kommer göra dig gott!
Och jätte bra att du går och kollar efter knölar. Det är den viktigaste förebyggande åtgärden vi kan göra.
Ha nu en riktigt skön och avkopplande helg fina du! ❤
Stor kram!

2 Helena:

skriven

Så vacker begravning ni ser ut att haft. Kan förstå dina känslor och sorgen. För sex månader sedan förlorade jag en av de viktigaste personerna i mitt liv. Styrkekram till dig.

3 BP:

skriven

Välkommen tillbaka Mia!

Vet inte hur jag ska säga det, men dina bilder är nästan en kopia på begravningen av min bästa vän för tre år sedan: En vit kista - så fint och oskuldsfullt på något sätt. Hur många vackra blommor som helst och så vackert!

Ja, en begravning KAN vara vacker, trots att den aldrig kan vara det ändå...

Hoppas du har roligt på fotograferingen imorgon.

PS. Kul att se att även vår kompis Anita är tillbaka i bloggvärlden:-) Tyckte hennes inlägg med hästen idag är en klar hyllning till dig:-) DS.

4 Freja:

skriven

Så vackert! Begravningar är tunga att ta sig igenom, men oxå en chans att få gråta ut tillsammans med många andra att dela sin sorg med. Jag skickar dig värme och styrka genom cyberrymden. <3

5 Anni:

skriven

Åh Mia, så vackert och samtidigt så outsägligt smärtsamt! Så många fina blommor, så många som kom för att säga adjö.

Förstår att semestern var en berg- och dalbana, en berg- och dalbana som kommer att fortsätta även om inte alla gropar blir lika djupa. Hoppas att du snart kan sova några timmar utan mardrömmar, det är så viktigt för att dagarna ska fungera.

Blir glad av att läsa om morgondagens fototur, det låter som en bra plan. Att vara i nuet och se allt det vackra omkring oss.

Varma kramar.

6 Marja:

skriven

Så vackra blommor! En begravning är så nödvändig för att ta ett sista farväl. Mina tankar går till din systers man och barn, även till er alla andra, när ni nu måste gå vidare utan henne. Kramar!

7 Ingrid:

skriven

Verkar som att ni fick er ett fint avsked. VÄldigt fina bilder du lade ut.
Jag har börjat på gruvat mig nu inför min farmors begravning som är till veckan, men det är ju annat när det är en äldre person. Det är ju väntat på ett annat vis än när en yngre lämnar jordelivet.
Kram

8 kiki freese:

skriven

Vackra bilder av en så sorglig stund.
Kämpa vidare
kram Kiki

9 Anita Malta:

skriven

Så otroligt vackert och känslofyllt, dina rader tillsammas med dina fina bilder berör verkligen. Förstår att det måste ha varit otroligt jobbigt, att vänta och att tänka på hur det skulle bli. Nu är det över, din syster fick en fin begravning. Kram till dig Mia !

10 Hanna:

skriven

Har inte hängt med i bloggandet och har därför missat detta otroligt sorgliga som hänt i ditt liv. Livet är orättvist och det är jäkligt svårt att förstå varför vissa saker måste hända. Hon fick ett jättefint avsked din syster, mycket vackert. Skönt att du sakta men säkert tar dig tillbaka, i din egen takt. Var rädd om dig. Kram!

11 Eva Trillian:

skriven

En begravning kan man nog aldrig förbereda sig för ... Skönt att det blev en fin stund mitt i all sorgen!
Kram

Kommentera här: