Tacksamhet

 Det är åter måndag och dags för veckans tacksamhetslista:
 
min man som jobbat (mestadels) hemma den senaste veckan, de tre veckorna dessförinnan har han bara varit hemma på helgerna
gott rödvin
bubbel
umgås med goda vänner
promenader
ridturer
att ha en grav att gå till (Tack Violen för att du påminde mig om att alla har faktiskt inte en grav att gå till för att sörja sina nära och kära)
äppelkaka
renbäddad säng
den milda hösten
solsken
sova med öppet fönster
äntligen fått tag i några badrumsfirmor som kommer hit för att kolla och lämna offert
sällskap av Troja som sitter på skrivbordet när jag jobbar
att själv kunna bestämma när jag ska jobba
 
 
 
 
 
1 Annorlunda:

skriven

Tack ska du har! Välkommenåter till min blogg. Hoppas att du kan ger mig lite tips vad jag kan blogga om.

2 Lottisen:

skriven

Sova med öppet fönster i novemeber är ju underbart, hârligt med den vackra och milda hösten! Härligt att rida i skogen sà här àrs!

3 Gemsofmylife :

skriven

Härlig lista och vi båda har njutit sv tid tillsammans med mannen :) och bubbel o vin :) ❤️
Att sova med öppet fönster gör kag nästan året runt så skönt ( värre att gå upp ;) och i nybäddat härligt !!!
Stor kram till dig finaste !!!
Sanna

4 Freja:

skriven

Jag är tacksam för så mycket, mest av allt att jag hade turen att födas i Sverige!

5 Eva Trillian:

skriven

Något så enkelt som att ha en grav att gå till är verkligen inte alla förunnat ... så sant ... tack för påminnelsen.
Tack för att du är med :)
Sv: Min sambo hade en hjärtinfarkt förra året ("lätt" inga men men som ledde till ballongsprängning och mediciner resten av livet) - och hjärtskolan då gick han på medan jag inte hade möjlighet - nu fick vi en chans till, så vi tog den. Mycket nyttigt!

6 Susjos:

skriven

Ja,man får inte glömma bort att känna tacksamhet över mycket! Förra veckan var det mycket jobb, men ett roligt sådant,hjälpte sex barn till världen på mina tre nattpass- intensivt men roligt!
Ha en bra vecka!

7 BP:

skriven

Vilken lista!
Fastnar på att din man ha kunnat jobba hemifrån = lyx!

Renbäddad säng - finns det nå't bättre åtmnstone första natten????!!!!! Maken och jag diskuterade det just i lördags och kom överens om att en mangel inte är helt fel, i vår tvättstuga alltså:-))))

Sova med öppet fönster. Ja, det gör vi faktiskt året runt. Alltid! Det ska liksom vara kallt om nosen när man somnar:-)

8 cissi:

skriven

Härlig lista, där det mesta skulle kunna vara med på min med! Sova i renbäddad säng med öppet fönster är så skönt.
Ridturen däremot går bort för mej, lider, ja kanske inte av hästskräck men näst intill.
Ha en bra fortsättning på veckan! Kram

9 Nett:

skriven

Många ting att vara tacksam över :) Ha en fin Tisdag!

10 Jessica Högberg:

skriven

Underbara tacksamheter!

11 Carina:

skriven

Gokväll !
Jag har bytt domännamn på min blogg till ennasbarn.bloggplatsen.se Renbäddad säng.... det skönaste att krypa ner i.
Hälsningar Carina

12 Karin:

skriven

Många fina tacksamheter hos dig! Att få rå om mannen är extra plus!
Kram Karin

Kommentera här: